AnonymBruker Skrevet 24. februar 2011 #1 Skrevet 24. februar 2011 Jeg trenger hjelp eller tips. Har satt meg selv i en vanskelig situasjon. jeg har tilsammen 45 000 i kredittkortgjeld. 30 000 på ett kort og 15000 på et annet. Jeg har relativt grei inntekt ( 344 000 i årsinntekt) og ingen andre lån enn lånekassen. single uten barn, bor alene. dette har blitt en ond sirkel for meg og jeg har overtrukket kortene for å ha til slutten av måneden. Nå sitter jeg i en situasjon hvor jeg er sykemeldt og jeg behøver penger til behandling. ( det er en viss egendandel). Jeg er blakk og jeg får ikke høynet kredittgrensen( naturlig nok.) det jeg lurer på er om jeg bør ta opp forbrukslån (f.eks hos gjensidige) på 50 000 og betale ned kredittkortene pluss da ha penger til behandling? Er det smart å samle opp slik, synes det virker mer oversiktlig men jeg vet ikke? Er det noen som kan hjelpe meg, evnt gi meg noen tips?
Gjest Consensio Skrevet 24. februar 2011 #2 Skrevet 24. februar 2011 Jeg ville nok tatt et lån i banken for å betale det ned ja. Regner med at renten på et lån i banken ikke er så ille som på kredittkortgjelden. Også blir det jo som du sier, mye mer oversiktelig å betale ned til ett sted.
Tullepia Skrevet 24. februar 2011 #3 Skrevet 24. februar 2011 Jeg trenger hjelp eller tips. Har satt meg selv i en vanskelig situasjon. jeg har tilsammen 45 000 i kredittkortgjeld. 30 000 på ett kort og 15000 på et annet. Jeg har relativt grei inntekt ( 344 000 i årsinntekt) og ingen andre lån enn lånekassen. single uten barn, bor alene. dette har blitt en ond sirkel for meg og jeg har overtrukket kortene for å ha til slutten av måneden. Nå sitter jeg i en situasjon hvor jeg er sykemeldt og jeg behøver penger til behandling. ( det er en viss egendandel). Jeg er blakk og jeg får ikke høynet kredittgrensen( naturlig nok.) det jeg lurer på er om jeg bør ta opp forbrukslån (f.eks hos gjensidige) på 50 000 og betale ned kredittkortene pluss da ha penger til behandling? Er det smart å samle opp slik, synes det virker mer oversiktlig men jeg vet ikke? Er det noen som kan hjelpe meg, evnt gi meg noen tips? Ja, jeg ville også tatt en tur til banken og bedt om å få samlet gjelden på ett sted, og gjerne spurt om å få tatt opp litt ekstra lån til behandlinger. Legg gjerne frem et månedsbudsjett der du viser deg villig til å spare penger der du kan i hverdagen og som viser at du kan betale tilbake lånet til banken. Du bør også kvitte deg med alt som heter kredittkort og fra nå av spare til ting du ønsker deg i stedet for å betale på forskudd ved lån.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2011 #4 Skrevet 24. februar 2011 Jeg hadde søkt banken om lån, ja. Tror det er ikke lurt for deg å ha kredittkort. Klipp dem sund! Jeg regner med du får utbeltat rundt 20000 kr/måneden. Som enslig uten annet lån enn lånekassen, ville jeg tro du har mer enn nok. Jeg lurer på hvordan du klarer å bli helt fri for penger i slutten av måneden egentlig??? Få oversikt over eget forbruk også. Hva gjør du med pengene?? hvor de går hver måned? Men først kvitt deg med kredittkortene!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå