Lisemarie Skrevet 24. februar 2011 #1 Skrevet 24. februar 2011 Kjæresten fikk sparken på jobben i dag. Uten grunn, uten varsel, uten oppsigelsestid. Er dette lov??? Han jobber som biloppretter, og har vært i en del diskusjoner med sjefen før, men de har da alltid klart å ordne det. Fikk beskjed av sjefen i dag at han skulle pakke sammen sakene og komme seg ut så fort som mulig, og at han enten kunne skrive oppsigelsesbrev selv, eller så kunne sjefen gjøre det. Jeg forstår ikke helt hva som kan ha skjedd, kjæresten ble forfremmet for et par måneder siden, og er den mest arbeidsomme fyren på hele jobben. Jobber overtid hele tiden, og hjelper alltid til på dugnader og liknende... Noen som har vært i likende situasjon? Hva burde han gjøre? Trodde da virkelig ikke at dette var lov???
Purple Toxic88 Skrevet 24. februar 2011 #4 Skrevet 24. februar 2011 om han hadde kontrakt og ikke gjorde noe helt sinnsykt for å få sparken, skal han fullføre oppsigelsestiden, OG han skal få en skriftlig oppsigelse av sjefen.. mener også at du har krav på en skriftlig advarsel før oppsigelse.. men jeg hadde ringt arbeidstilsynet og fått de til å se på saken, tror det kan få orden på sakene 1
Lisemarie Skrevet 24. februar 2011 Forfatter #5 Skrevet 24. februar 2011 Han har snakket med fellesforbundet og skal visst ta en prat med dem i morgen.. Ja, han har kontrakt, men sjefen hans sa at han "skulle tenke på om han skulle la kjæresten min få oppsigelsestiden". :s Kjenner jeg blir passe provosert? Får prøve å ringe arbeidstilsynet og fagforeningen ja.. Takk for tips!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå