Gå til innhold

Tom stuevegg - hva skal jeg fylle den med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp kjøpt meg nytt hus. Har møblert og fått opp det meste på veggene, men jeg sliter med èn ting.

En av kortveggene i stua aner jeg ikke hva jeg skal gjøre med. Den er ca 4 meter bred og eneste møblet som er inntil veggen er kortenden på en hjørnesofa. Stua er lys og ganske minimalistisk. Har få ting på veggene og kun ordentlige bilder (ikke noe blomster etter annen "pynt") + vegglamper. Har forsøkt å henge opp det største bildet jeg har, men det så litt snålt ut.

Noen som har tips? Har tenkt litt på store lerret eller liknende med tapet. Noen som har noen erfaring med det?

Videoannonse
Annonse
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Du får jo kjøpt veggdekor flere steder. Slike som du klistrer opp på veggen. Det kan være ganske stilig.

Skrevet

Du får jo kjøpt veggdekor flere steder. Slike som du klistrer opp på veggen. Det kan være ganske stilig.

Ja, det er stilig. Men veggene er av malt panel...

Gjest ¤Vamp¤
Skrevet

Hva med å ha den som en kontrastvegg? Enten male eller ha opp en tapet i mønster/farge som passer resten av interiøret. :) Har gjort det i min stue nå nettopp og det ble kjempetøft.

Skrevet

Hva med å ha den som en kontrastvegg? Enten male eller ha opp en tapet i mønster/farge som passer resten av interiøret. :) Har gjort det i min stue nå nettopp og det ble kjempetøft.

Også en veldig god ide. Problemet er at en av langveggene har tapet og er allerede fondvegg. De tre andre veggene er altså malt panel og jeg tror det vil se rart ut om jeg maler den ene kortveggene i en farge, har en langvegg med fondtapet og hvitmalt panel på de to siste veggener...

Uff, føler meg litt vanskelig nå :)

Fortsett å komme med idder!

Skrevet

Kom plutselig på noe. Kanskje det kunne være tøft å tapetsere en eller flere store plater med samme tapet som fondveggen og sette de opp som bilder på endeveggen?

TS

• Liker 3
Skrevet

Sånne smale bildelister er genialt. Da kan du skifte bilder, telysholdere, pynt mm akkurat som det passer deg.

Skrevet

Jeg har nettopp kjøpt meg nytt hus. Har møblert og fått opp det meste på veggene, men jeg sliter med èn ting.

En av kortveggene i stua aner jeg ikke hva jeg skal gjøre med. Den er ca 4 meter bred og eneste møblet som er inntil veggen er kortenden på en hjørnesofa. Stua er lys og ganske minimalistisk. Har få ting på veggene og kun ordentlige bilder (ikke noe blomster etter annen "pynt") + vegglamper. Har forsøkt å henge opp det største bildet jeg har, men det så litt snålt ut.

Noen som har tips? Har tenkt litt på store lerret eller liknende med tapet. Noen som har noen erfaring med det?

Skjønner problemet, det kan være vanskelig å finne noe som passer på en relativt stor flate når det ikke er noe som bryter den opp noe sted. Synes for eksempel det kan se snodig ut om noen har hengt opp et liiite bilde på en vegg som helt klart trenger noe større, men det er ikke alle som "ser" sånt :)

Hva med å bryte opp veggen med en spesiell vegglampe eller en blomsterholder med hengeplante der det kan passe, så får du 2 mindre flater på hver side som du ikke nødvendigvis må fylle med svære bilder? Da har du kanskje flere valgmuligheter, og du kan ha flere ulike ting på samme vegg fordi den er oppdelt :)

Skrevet

Vi er reiseglade og kjøpte et gammelt skolekart på auksjon som er ca 2,5 x 2,5 m stort. Det dekker en stor vegg i stua, og er veldig fint.

Men det passer til vår litt shabbye leilighet, og kanskje ikke til en minimalistisk stil...

Skrevet

Hei

Det finnes jo så mange gode ide'er der ute, at det faktisk kan bli litt vanskelig å vite hvor man skal starte. Men på denne siden finnes det noen kule ting du kan kikke på

http://www.abstrakt-art.com/tapeter/personlig-kunsttapet/

Denne siden har også mye kult, om man tør å ha noe som ikke alle andre har :-)

http://concretewall.no/

Men så du nevnte lerret også, det kan også være veldig fint, så lenge man finner et bilde som man liker veldig godt. Har bestilt noen lerret bilder over nettet selv og jeg kan varmt anbefale photoknudsen.no og sumopix.com/no de leverer til tiden og kvaliteten er veldig god :-)

Gjest Nanette
Skrevet

Jeg syns bildelistene var en fin ide, men da er det fint om det er så lite som mulig oppå den, skal du følge den minimalistiske stilen.

Ellers syns jeg et speil kanskje hadde gitt rommet noe.

En minimalistisk stil skal vel ha så lite som mulig på veggene, og også alle veggene i en og samme farge. Skal du ha veggen annerledes, ville jeg ha valgt musteinsvegg som kontrastvegg fremfor en mønstret tapet. Skal du ha bilde, velg ett stort et og ikke mange små siden den minimalistiske stilen skal ha så lite pyntegjenstander som mulig. Da heller noe funksjonelt, som en lampe. Selv ville jeg kanskje ha valgt noen spotter, http://www.designbelysning.no/viewdetail/Spotter-downlight/catparent-2163/Spotter/catid-2164/Polar-triple-bar/productid-4283, hengende rett under taket, lysende ned/mot veggen. For å gi rommet en "Wow-faktor", kan du sette inn en gjenstand/møbel som bryter totalt med den minimalistiske stilen, f eks noe old style.

Skrevet

Jeg ser for meg at det vil være fint med et større bilde der (maleri, foto, etc) med veldig nøytrale farger i forhold til veggen. Er feks veggen eggehvit vil det bli bra med et hvitt bilde med duse gråtoner. Altså et stort bilde som gir liv til flata og som brekker den opp, men som samtidig er veldig rolig og lite fremtredende.

Skrevet

Et stort, fint speil, kanskje?

Det kan gi inntrykk av å ha karakter, og samtidig blir det "usynlig" idet det speiler rommet. Vi har valgt denne løsningen hos oss selv på en vegg som var vanskelig å fylle med noe.

Vi har dette, med gjennomsiktig ramme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...