AnonymBruker Skrevet 24. februar 2011 #1 Skrevet 24. februar 2011 Min sønn skal konfirmeres nå i mai og vi er i rute med forberedelsene. Min svigerdatter er utdannet grafisk designer og har tilbudt seg å ordne med takkekortene til min sønn. Vi snakket litt om det i går, selve bildene blir jo ikke tatt før på dagen men hun kom med noen forslag til skrifttype, fargevalg mm. Så sier hun; "Hvis han får et av sine kviseutbrudd på dagen så kan jeg fikse det i fotoshopp". Min sønn er ikke stygg men har litt kviser nå og da, de kommer ofte som utbrudd. Han har ymtet ønsker om å begynne med renseprodukter men min mann sier nei og mener at det er for jenter. Kjente bare at jeg ble så lei meg, tror dere hun synes at sønnen min er stygg. Burde jeg si noe til min eldste sønn som er hennes mann? forvirret og trist mor
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2011 #2 Skrevet 24. februar 2011 Nei, hun synes nok ikke at sønnen din er stygg. Kanskje hun skulle fremheve at hun kan litt om moderne greier?
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2011 #3 Skrevet 24. februar 2011 Min sønn skal konfirmeres nå i mai og vi er i rute med forberedelsene. Min svigerdatter er utdannet grafisk designer og har tilbudt seg å ordne med takkekortene til min sønn. Vi snakket litt om det i går, selve bildene blir jo ikke tatt før på dagen men hun kom med noen forslag til skrifttype, fargevalg mm. Så sier hun; "Hvis han får et av sine kviseutbrudd på dagen så kan jeg fikse det i fotoshopp". Min sønn er ikke stygg men har litt kviser nå og da, de kommer ofte som utbrudd. Han har ymtet ønsker om å begynne med renseprodukter men min mann sier nei og mener at det er for jenter. Kjente bare at jeg ble så lei meg, tror dere hun synes at sønnen min er stygg. Burde jeg si noe til min eldste sønn som er hennes mann? forvirret og trist mor Ser ingen grunn til å bli fornærmet her. Det er da ikke pent å sende ut bilder av et kvisete ansikt, når fotoprogrammer gjør det mulig å skjule slikt? 3
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2011 #4 Skrevet 24. februar 2011 Jeg vet ikke hvor seriøst jeg skal ta posten din etter denne setningen: "Han har ymtet ønsker om å begynne med renseprodukter men min mann sier nei og mener at det er for jenter." Hvis dette mot formodning skulle være sant, så har du med å forklare mannen din at det finnes renseprodukter for gutter, og at sønnen din helt klart ville hatt utbytte av å bruke dem. Ang. svigerdatteren din sa hun nok det hun sa for å være grei. Hun kan hjelpe og vil hjelpe, det er ikke noe du burde bli fornærmet for. 19
Xtra_lilje Skrevet 24. februar 2011 #5 Skrevet 24. februar 2011 Det er nok bare et tegn i tiden Veldig vanlig å pynte litt på stas-bildene sine, ser stadig folk som legger ut photoshoppede bilder på FB. Hun sa det nok mest for å være hjelpsom, selv hadde jeg lite kviser i puberteten, men da jeg tok bildene til konfirmasjonen, hadde jeg et veldig kviseutbrudd. Om noen kunne redigert bort kvisene, hadde det ikke gjort meg noe som helst, siden det å ha kviser var mer et sjelden tilfelle enn normalen, så et konfirmasjonsbilde uten kviser hadde vært mer "meg" om du skjønner.
Cosmos Skrevet 24. februar 2011 #6 Skrevet 24. februar 2011 Dette er da ingenting å bli fornærmet for. Og du kan fortelle din mann at vi lever i 2011, og renseprodukter finnes for begge kjønn. 4
Hoppetaujenta Skrevet 24. februar 2011 #7 Skrevet 24. februar 2011 (endret) Jeg skjønner at tilbudet var godt ment, men det ville ikke jeg ha sagt jatakk til. Om det er mange kviser i ansiktet trenger en da ikke å ha supernærgående fotografering? Syns han skal avbildes som han er, hvis han har det greit med det. Det er den han er nå som konfirmant og midt i tenårene, som skal avbildes. Ikke et upersonlig, fikset og perfekt ytre i forhold til "kravene". Endret 24. februar 2011 av Margareth 1
Ellevill Skrevet 24. februar 2011 #8 Skrevet 24. februar 2011 Du har ingenting å være fornærmet over. Selvfølgelig synes hun ikke han er stygg, det var jo heller ikke det hun sa. Hadde jeg vært deg hadde jeg blåst fullstendig i hva mannen min hadde ment om "jentegreier" og tatt med sønnen min til en hudpleier (ikke bare kjøpt renseprodukter som kanskje ikke hjelper). 6
Gjest Lillekanin Skrevet 24. februar 2011 #10 Skrevet 24. februar 2011 "Min sønn er ikke stygg men har litt kviser nå og da, de kommer ofte som utbrudd. Han har ymtet ønsker om å begynne med renseprodukter men min mann sier nei og mener at det er for jenter." Min mann sier nei og mener at det er for jenter 1) FAIL - hudprodukter er for ALLE, og faktisk burde flere menn snart skjønne det da mange går rundt og ser ustelte ut 2) Har du ingenting du skulle sagt? Bestemmer din mann dette? Hva med å spørre sønnen din hva han faktisk vil? Da jeg sto til konfirmasjon fantes ikke photoshop, så jeg fikk et gigakviseutbrudd da jeg skulle ta bilde. Fikk mamma enkelt og greit til å avlyse og bestille ny time da huden hadde roa seg ned. Syns det med photoshop er greit jeg. Selvfølgelig, INGEN mennesker er stygge, men om en får et skikkelig kviseutbrudd som er vanlig i den alderen er det jo greit en kan fjerne dette syns jeg:) Lykke til:) PS: Basiron eller brevoxyl tar bort kviser utrolig raskt!
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2011 #11 Skrevet 24. februar 2011 TS her igjen. Dette med hudpleie er bare å glemme, orker ikke kjefting og smelling fra mannen min om at vår sønn er homofil ol. Men ok, så jeg burde ikke bli fornærmet over forslaget med fotoshopp?
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2011 #12 Skrevet 24. februar 2011 TS her igjen. Dette med hudpleie er bare å glemme, orker ikke kjefting og smelling fra mannen min om at vår sønn er homofil ol. Men ok, så jeg burde ikke bli fornærmet over forslaget med fotoshopp? Nei og du bør også overse din manns mening og be han klabbe igjen om han åpner kjeften igjen. Det er sønnen din du skal høre på. Vil han bruke produkter til å få vekk kvisene sine, så skal han få lov til det uten at en umoden mann skal ødelegge det. På tide å si ifra. Fokusere på det som er viktigst. Din manns mening, eller din sønns selvtillit? (for ja, et kvisetryne kan gi dårlig selvtillit) 9
suzie Skrevet 24. februar 2011 #13 Skrevet 24. februar 2011 Din mann høres utrolig dust ut... Det er helt sikkert bare godt ment av din svigerdatter- hun fjerner nok rynker, kviser, ringer under øyne osv hele tiden, som grafisk designer, så ikke tenk sånn på det:) 3
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2011 #14 Skrevet 24. februar 2011 Jeg ville bare blitt glad for et slikt forslag fra fotografen. Og sønnen din vil helt sikkert sette pris på en slik retusjering. Ungdommen i dag er vant til slikt, der photoshoppes det jo over en lav sko i alle situasjoner. Ellers er jeg hjertens enig med dem som sier at din sønns selvtillit er viktigere enn at mannen din ikke skal bli motsagt. Ta ham med til hudpleier uten å fortelle det til mannen, eventuelt. Det er sikkert ikke noe din sønn kommer til å ha lyst til å snakke så høyt om, uansett, til mannen din. Jeg hadde selv et stort problem med kviser gjennom alle tenårene, og det har hatt stor negativ effekt på min selvtillit. Jeg begynte sent med behandling, burde ha begynt LENGE før. 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2011 #15 Skrevet 24. februar 2011 TS her, må dere gi dere, min mann er ikke dust. Han liker bare ikke homofile menn. Skal legge fra meg de negative tankene om fotoshopp da.
Shade Skrevet 24. februar 2011 #16 Skrevet 24. februar 2011 For det første er ikke det at man bruker hudprodukter mot kviser det samme som at man er homofil. Og for det andre er så er man "dust" om man ikke liker noen bare fordi de er homofil. Men nei, ingen grunn til å bli snurt pga forslaget om å retusjere vekk kviser. Sønnen din kommer nok til å sette pris på det 14
Gjest BabyBlue Skrevet 24. februar 2011 #17 Skrevet 24. februar 2011 Kjøp guttungen renseprodukter fra M.D formulations. Det lukter helt nøytralt, flaske er i hvitt og sølv, og funker som bare rakkern! Drit i hva mannen din sier - menn som pleier huden sin er da for pokker meg ikke jentete.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2011 #18 Skrevet 24. februar 2011 Kanskje sønnen din selv skal få bestemme om han skal photoshoppes eller ikke? Det er jo mulig at han ville blitt glad for denne muligheten? Jeg hadde nok selv synes det var forferdelig flaut å sende ut bilder av meg selv dersom jeg hadde hatt sjenerende kviser på bildet. 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2011 #19 Skrevet 24. februar 2011 TS her, må dere gi dere, min mann er ikke dust. Han liker bare ikke homofile menn. Skal legge fra meg de negative tankene om fotoshopp da. jo din man ER en dust. er helt enig med det som er sagt over. 7
Gjest Airi Skrevet 24. februar 2011 #20 Skrevet 24. februar 2011 (endret) Jobb heller med din manns negative tanker om renseprodukter OG om homofile Endret 24. februar 2011 av Airi 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå