Chimay Skrevet 24. februar 2011 #1 Skrevet 24. februar 2011 Jeg tenker å bli lærer ved å ta fag+PPU. Samtidig vil jeg ikke låse meg på det yrket og tar derfor andre fag enn reine skolefag. Nå lurer jeg på om jeg bare skal ta tre årstudium istedetfor å bygge på til en bachelor. Men er dette dumt? Blir man mindre kvalifisert (i arbeidsgivers øyne) med tre årstudium istedetfor bachelor? Årsstudiene det er snakk om er engelsk, historie og journalistikk, om det har noe å si.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2011 #2 Skrevet 24. februar 2011 Ville nok tatt en bachelor, da står du også sterkere om du skulle ombestemme deg senere. Du kan jo kombinere to av fagene i èn bachelor, feks ta bachelor i historie og ta en del studiepoeng i engelsk.
Tullepia Skrevet 24. februar 2011 #3 Skrevet 24. februar 2011 Jeg tenker å bli lærer ved å ta fag+PPU. Samtidig vil jeg ikke låse meg på det yrket og tar derfor andre fag enn reine skolefag. Nå lurer jeg på om jeg bare skal ta tre årstudium istedetfor å bygge på til en bachelor. Men er dette dumt? Blir man mindre kvalifisert (i arbeidsgivers øyne) med tre årstudium istedetfor bachelor? Årsstudiene det er snakk om er engelsk, historie og journalistikk, om det har noe å si. Det er alltid mer positivt å ha en grad å vise til. Det kan også ha noe å si for lønna di, vil jeg tro. Etter det jeg forstår blir man adjunkt hvis man har en bachelor (og lektor hvis man har mastergrad). Jo dypere faginnsikt du har, jo høyere klassetrinn får du undervise i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå