Gå til innhold

Ringer i små størrelser!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei hei

Vi skal i morgen ut og kikke på ringer (og forhåpentligvis finne en!:) ) men jeg lurer på om mine små fingre er et problem. Jeg vet at min mor også har en veldig liten størrelse. Jeg har ikke møtt noen som har mindre hender og fingre enn meg. Er det vanlig at de har disse små størrelsene i butikk eller må de oftest bestilles?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel hvis dere er forlovet, så skal vel ringene være ingravert? dersom dere skal ha noe skrift i ringene, så går det jo en stund før dere får de uansett.

Gratulerer med forlovelsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ingen ting om forlovelse ol, men jeg også har så små fingre at kun barneringer passer meg :gjeiper: Og ja ringer må for min del bestilles (mens jeg finner gamle ringer som er ca 100 år gamle ol, som passende)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for svar

Vi bor i et annet europeisk land og tradisjon her er at det kun er henne som bærer ring. Så vil vi da kjøpe gifteringer senere for begge. Selv ser jeg for meg en ganske slank, enkel ring med en diamant.

Takk for gratulasjonen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg har kjøpt ringer (og forlovelsesringen) på gullsmed har alle måtte bestilles. Jeg aner ikke hvilken størrelse jeg har, men ingen ringer i butikken passer - og alle sier "åh, så søte små fingre du har!" (ikke morsomt btw).

Men den som venter.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skjønner godt hva du mener :) Huff, nå må vi sikkert vente en god stund da! Jeg som ville fortelle heeele verden forhåpentligvis i morgen at jeg er forlovet med verdens beste! Føler det blir litt rart å offentliggjøre det når man ikke har ring.. Vet ikke hvorfor.

Men den som venter ja..det er sant som du sier !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er forlovet, men bare jeg bærer ring. Synes det er helt greit fram til vi blir gift. Har ingen gravering, bare en enkel fin ring i hvitt gull med enkelt mønster.

Har ingen anelse om tradisjoner eller regler, vi gjorde bare det som føltes naturlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er forlovet, men bare jeg bærer ring. Synes det er helt greit fram til vi blir gift. Har ingen gravering, bare en enkel fin ring i hvitt gull med enkelt mønster.

Det er slik jeg ønsker det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei

Vi skal i morgen ut og kikke på ringer (og forhåpentligvis finne en!:) ) men jeg lurer på om mine små fingre er et problem. Jeg vet at min mor også har en veldig liten størrelse. Jeg har ikke møtt noen som har mindre hender og fingre enn meg. Er det vanlig at de har disse små størrelsene i butikk eller må de oftest bestilles?

Gullsmeden tilpasser ringene til deres størrelse enten det er store eller små fingre. Gullsmeden har som regel en maskin som forstørrer eller forminsker ringen til ønsket størrelse. Så dette er NULL problem! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Ja, jeg fant til slutt en tradisjonell enkel ring med diamant på som ikke var altfor dyr. Dog fantes den bare ned til størrelse 47, så de må bestille den miste størrelsen i den ringen, for så å gjøre den mindre selv slik at den passer.

Så da får jeg den neste uke! Gleder meg! :)

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damn, da har du små fingre, ja! Kan jeg få spørre hvor mye mindre de må lage den?

Forøvrig tror jeg ikke de har ringene på lager i alle størrelser uansett, så ikke tenk på at det er kun fordi du har små fingre!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min ring var ikke på lager (barnestr), så min ble laget, men det tok ikke lang tid.

Gratulerer med forlovelsen og ringen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ts her!

Takk for det Zaphireh >)

Kaprifolen: de minste de hadde var i str. 16.

Jeg har størrelse 15, eller i annen skala 46.5!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Ts her!

Takk for det Zaphireh >)

Kaprifolen: de minste de hadde var i str. 16.

Jeg har størrelse 15, eller i annen skala 46.5!

Enda godt du la med den siste skalaen der, for det er den jeg er vant med! En lite øyeblikk der lurte jeg virkelig på hvor tynne, funksjonelle fingre det var mulig å ha for et voksent menneske! :ler:

Kan da "trøste" deg med at det er ikke sååå sjeldent, og at du sikkert blir misunnet av mange kvinner rundt om! ;) Selv har jeg 53 i gifteringen min, og den har blitt litt stor. Konfirmasjonsringene mine var i 56 og passer nå på langfingeren... :sukk: Men selv den gangen ble jeg forbauset og smigret over at gullsmeden sa jeg hadde lange, slanke fingre. Jeg har alltid trodd at de var tykke og grove! :jepp:

Uansett; GRATULERER SÅ MASSE MED FORLOVELSEN! HÅPER DERE FANT DRØMMERINGEN! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...