Gå til innhold

Fleskepannekake i langpanne


Lille

Anbefalte innlegg

Jeg mener jeg har sett oppskrift på dette en gang...i stedet for å steke pannekaker på stekepannen, kan man lage en stor pannekake i langpannen. Er det noen som har oppskrift på dette? Jeg ser for meg at man trenger en tykkere røre for å kunne dele opp pannekaken etter at den er ferdig.

Uff..det ble mye panner og kaker her, håper dere forstår hva jeg mener. icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker vanlig eggerøre, men bruker et par ekstra egg og litt mer mel. Den bør nok være litt tykkere, men ikke mye. Men alt avhenger jo av hvor tynn røre du bruker til vanlig pannekake.

_________________

Skravla rosaengel.gif

"Never discuss with an idiot. They will drag you down to their level and then beat you with experience".1212[ Dette Innlegg er endret av: Skravla den 2002-05-08 22:12 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svenskbrud

Här är ett bra "grundrecept".

Lägg till 1 dl vetemjöl och 2-3 ägg om du vill ha mer smak. Löken kan du skippa om du inte vill ha den med! Lycka till!

Ingredienser:

2 dl vetemjöl

1 tsk salt

5 dl mjölk

3 ägg

200 g tärnat rökt fläsk

1-2 lökar

smör till formen

Gör så här:

1. Blanda mjöl och salt i en bunke, tillsätt mjölken och blanda en jämn smet. Vispa sist i äggen.

2. Skär fläsket i tärningar och skiva löken. Bryn dem var för sig och lägg dem i en smord form eller ugnspanna. Hälli smeten och grädda i 250 grader i 30-40 minuter i ugnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...