Gå til innhold

Alle er gravide eller har barn rundt meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

I det siste har jeg merket at det er mange gravide rundt meg på rundt min egen alder +/- Jeg trodde kanskje at det bare var jeg som tenkte det, men ser at det faktisk er sant. Jeg er 23 år, samboer gjennom 7 år med min samboer på 25 år. Vi er ikke gifte eller har barn. Men vi opplever (spesielt jeg) at folk stadig spør om når vi skal ha barn eller forlove oss. I begynnelsen tenkte jeg ikke så mye over det, men etterhvert så har jeg også fått andre spørsmål. F.eks. går det bra med forholdet deres? skal dere ikke ha barn?

Dette synes jeg selvsagt ikke er noe hyggelig, da vi har et veldig stabilt forhold og vi vet at vi skal tilbringe livet sammen. Han er min beste venn. Men tiden er ikke inne for å få barn. Jeg driver egen bedrift og er aktiv i politikken. Så jeg vil utsette det hvertfall 2 år til. Jeg kjenner at jeg kunne tenkt meg baby nå, vi har god økonomi og alt ligger tilrette. Men jeg vil gjerne drive bedriften slik at den er stabil, før vi planlegger å få barn. Samboeren min tenker det samme.

Det jeg lurer på er om noen andre der ute opplever det samme? Hva skal til for at folk skal forstå at vi ikke vil ha barn akkuratt nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Men jeg vil gjerne drive bedriften slik at den er stabil, før vi planlegger å få barn. Samboeren min tenker det samme.

Si akkurat det da vel! Syns forsåvidt at dere liksågodt kan gifte dere før dere får barn også, etter min mening er det en uting at folk tar så lett på det å få barn, med en gang det er snakk om å gifte seg så får man spm. om man er klare for det, sikker på at han er den rette osv. osv. :filer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...