Gå til innhold

Kanin

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan får man en kanin på to år til å bli kosete?

Jeg begynner å bli ganske frustrert... :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan får man en kanin på to år til å bli kosete?

Jeg begynner å bli ganske frustrert... :tristbla:

Kommer veldig an på forhistorien, så jo mer du forteller jo bedre hjelp kan du få.

Noen kaniner er bare ikke spesielt fysiske og glad i å kose. Men de fleste kaniner som ikke er kosete er utrygge på omgivelsene sine.

Skrevet

Og det kan komme ann på hvordan man koser med de :) De fleste kaniner jeg har truffet på har ikke likt å bli løftet eller klappet på ryggen. Men klapp fra neseroten til bakhodet og kløing bak øret har vært ok.

Skrevet

Jeg har aldri møtt en kanin som vil kose. Jeg har selv hatt to, og svigerinna mi har en. Ingen av de har villet kose. Bare såvidt en et par strøk på panna så er det nok. :/

Skrevet

Kaniner vil som regel ha kos på sien premisser. Hva med å sette deg på gulvet og la kaninen komme til deg og så kose med den der? Stryking over panna er vist kjempekos for kaniner :rodmer:

Og vil den ikke komme, så går det an "å kjøpe kjærlighet" ved å ha noe som kaninen synes er godt i nærheten.

Skrevet

Vi har en kanin som elsker å bli strøket fra nesen og opp til pannen og bli klødd bak ørene. Hvis vi derimot prøver å løfte den og ta den på fanget, går den helt amok. Løsningen her er et stort utebur i hagen (bor på landet) som vi kan gå inn i. Der kan vi sitte og klappe og klø den lenge.

Skrevet (endret)

Og det kan komme ann på hvordan man koser med de :) De fleste kaniner jeg har truffet på har ikke likt å bli løftet eller klappet på ryggen. Men klapp fra neseroten til bakhodet og kløing bak øret har vært ok.

Ja, det kommer faktisk mye an på hvordan man koser med dem også.

Jeg har et kosetriks som de aller fleste kaniner faller for; legger hånda over hodet deres, og drar tommelen og langfingeren (på hver side av hodet) fra ørene og frem mot kjeven. Igjen og igjen. Det får som regel kosemotorn til å gå i gang (den rare tygginga de begynner med når de koser seg). Tror det roer dem at hånden ligger over øyene, og en rytmisk "massasje" som får dem til å slappe av i kjeven.

Endret av la Flaca
Skrevet

Kommer veldig an på forhistorien, så jo mer du forteller jo bedre hjelp kan du få.

Noen kaniner er bare ikke spesielt fysiske og glad i å kose. Men de fleste kaniner som ikke er kosete er utrygge på omgivelsene sine.

eller så har de ikke lært å kose.

mine er ikke lært opp til å like kos å derfor gjør de ikke det. utenom når de er drektige, da er de direkte innpåslitne...

Skrevet

Ja, det kommer faktisk mye an på hvordan man koser med dem også.

Jeg har et kosetriks som de aller fleste kaniner faller for; legger hånda over hodet deres, og drar tommelen og langfingeren (på hver side av hodet) fra ørene og frem mot kjeven. Igjen og igjen. Det får som regel kosemotorn til å gå i gang (den rare tygginga de begynner med når de koser seg). Tror det roer dem at hånden ligger over øyene, og en rytmisk "massasje" som får dem til å slappe av i kjeven.

TS her,

betyr tyggingen at den koser seg? Da virker det jo ekstra rart at han ikke vil kose, for når jeg koser med han så tygger han! Og jeg klapper han på panna. :)

Skrevet

TS her,

betyr tyggingen at den koser seg? Da virker det jo ekstra rart at han ikke vil kose, for når jeg koser med han så tygger han! Og jeg klapper han på panna. :)

Ja, mest sannsynlig. Kosetygging er som en hurtig dur som går i bølger, drrrrr....drrrrrr... og så vibrerer kjevene samtidig mens munnen er helt lukket. Ikke til å ta feil av hvis du har sett det. Hvis kaninen er irritert kan den også tygge, men da likner det mer på som når den spiser.

Gjest Nadezhda
Skrevet

Jeg mener å ha lest at kaninen ikke liker å bli løftet, så kanskje det er enklere om du forsøker å kose den mens den får være på bakken.

Skrevet

Litt derfor kanin ikke blir anbefalt for små barn. De er som regel ikke glad i å bli løftet eller å bli koset med som en katt f.eks.

Skrevet

Litt derfor kanin ikke blir anbefalt for små barn. De er som regel ikke glad i å bli løftet eller å bli koset med som en katt f.eks.

Katter liker heller ikke å bli løftet og holdt fast, stort sett er det ingen dyr som liker det. De blir bare vant til å akseptere det, eller hjernevasket til å tro at de liker det. ;)

• Liker 2
Gjest Lebewesen93
Skrevet

Kaninen min liker ikke å bli kosa med, vil bare hoppe rundt å løpe etter marsvina :P

Han er ikke redd da, hopper ofte opp i sofaen mens jeg sitter der å kommer bort for å hilse, men blir ikke værende lenge før han hopper ned igjen :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...