Gjest Jente 22 Skrevet 23. februar 2011 #1 Skrevet 23. februar 2011 hei jeg er en jente på 22 år, å er i min 13 uke. å lurer på om noen har opplevd at barnefaren. ikke vil ha noe ansvar med svangerskapet å ungen. altså fysisk følelsesmessig å økonomisk. å hvordan dere opplevde det
Gjest hmm Skrevet 23. februar 2011 #2 Skrevet 23. februar 2011 Jeg fant ut i dag at jeg er 16 uker på vei! Og han vil ikke støtte meg!!
Leanne Skrevet 23. februar 2011 #3 Skrevet 23. februar 2011 uff så kjedelig Har ikke opplevd dette selv, men råder deg til å snakke med noen om dette. Hvis du ikke har venninner du kan betro deg til, så ta kontakt med Amathea her kan du få veiledning og samtaler gratis. Nå står det jo ikke noe i innlegget ditt om svangerskapet var planlagt eller ikke, men Amathea gir råd og veiledning både i forhold til abort og til de som vil beholde barnet. I en slik situasjon er det lurt å snakke med noen.. Når du har fått snakket og tenkt litt, så kan det være lurt å få med barnefar på en samtale også etterhvert sammen med en nøytral tredjepart. Selv om han sier han ikke vil stå hverken økonomisk eller følelsesmessig ansvarlig, så må han faktisk forholde seg til at han skal bli far. Følelesmessig er nå en ting, men økonomisk er faktisk ikke valgfritt han er nødt til å gi barnebidrag i 18 år fremover.. Lykke til
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2011 #4 Skrevet 28. februar 2011 uff så kjedelig Har ikke opplevd dette selv, men råder deg til å snakke med noen om dette. Hvis du ikke har venninner du kan betro deg til, så ta kontakt med Amathea her kan du få veiledning og samtaler gratis. Nå står det jo ikke noe i innlegget ditt om svangerskapet var planlagt eller ikke, men Amathea gir råd og veiledning både i forhold til abort og til de som vil beholde barnet. I en slik situasjon er det lurt å snakke med noen.. Når du har fått snakket og tenkt litt, så kan det være lurt å få med barnefar på en samtale også etterhvert sammen med en nøytral tredjepart. Selv om han sier han ikke vil stå hverken økonomisk eller følelsesmessig ansvarlig, så må han faktisk forholde seg til at han skal bli far. Følelesmessig er nå en ting, men økonomisk er faktisk ikke valgfritt han er nødt til å gi barnebidrag i 18 år fremover..Lykke til Er ikke uvanlig dette som TS opplever. Det kan hende BF vil delta når han kommer over sjokket. Det som skulle være hygge blir ruin? Han skal formelt stå ansvarlig for men det kan skje mye. Flipper han ut, får problemer med seg selv? Finnes mange menn,unge som eldre som har gjort det og ikke kunnet ta vare på seg selv etter en slik beskjed. Rus og psykisek problemer kan blir følgende. Noen lurer seg unna med ikke å jobbe, noen jobber svart for unga barnebidrag. De får aldri et normalt liv, er samfunnet tjent med dette, neppe er vel svaret. http://familiestiftelsen.no/node/14674
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå