AnonymBruker Skrevet 23. februar 2011 #1 Skrevet 23. februar 2011 Hei! Jeg har prøvd å bli gravid i halvannet år, uten hell. Har hatt jevnlig samleie, men vel og merke(besvisst)ikke testet E.L i "hytt og pine", men jeg kjenner når jeg har E.L og har "kjørt på litt ekstra" før og etter Jeg mistenker at det er noe muffens med hormon-systemet mitt. Jeg plages tidvis med store (vonde) kviser i ansiktet, får veldig kort lunte, hetetokter, lettere mens-smerter/ubehag nedentil i tide og utide, (og veldig sterke menssmerter når jeg faktisk har mensen.) En kollega sa en gang til meg; "har du komt i overgangsalderen eller?Haha" Jeg fikk påvist cyster på eggstokk som 21-åring. Dette ble fulgt opp med jevnlige GU og det var helt ufarlig. Når jeg har vært på GU siden den gang, har jeg fått beskjed om at alt står fint til. Jeg har tidvis også uregelmessig mens. Har lest litt om hormonforstyrrelser og at en vanlig type forårsaker økt hårvekst pga mannlige hormon. Dette er nok ikke tilfellet hos meg. Har bestilt legetime på mandag og vet det er litt dumt å spørre om råd her (da man kan blir avskrekket av svarene) men når velger jeg likevel å gjøre det. Nosn som kjenner seg igjen? Blir veldig glad for svar!
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2011 #2 Skrevet 24. februar 2011 Jeg har ganske så nøyaktig de samme symptomene og har PCOS. Men det kan jo være så mangt, kroppene våre kan jo reagere ulikt på forskjellige typer hormoner. Godt du skal til lege, så får du sjekket ut hva det kan være.
Gjest Alabama Skrevet 24. februar 2011 #3 Skrevet 24. februar 2011 (endret) Smertefulle menstruasjoner kan være et symptom på endometriose og da kan det også være vanskelig å bli gravid. Du blir nok ikke så mye klokere før du får en ordentlig undersøkelse, men lurt å forberede seg til timen sånn at du kan stille spørsmål! Skal du til fastlege eller gyn? Du kan be om å få en henvisning til gyn med spesialisering innen ufrivillig barnløshet. Nå har du jo passert 1,5 år som prøver. Jeg var mye mer utålmodig enn deg og dro til legen da det var gått et år. Endret 24. februar 2011 av Alabama
Emma3 Skrevet 27. februar 2011 #4 Skrevet 27. februar 2011 Som du sjølv seier, det kan vere noko med hormonsystemet ditt. Be legen sjekke hormonverdiane dine. Veit at det er vanskelig å bli gravid med nokre hormonsjukdommar. Håpar legen kan hjelpe deg på vei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå