newrocks Skrevet 23. februar 2011 #1 Skrevet 23. februar 2011 NÅ HAR DET GÅTT FOR LANGT! skrev innlegg tidligere fordi mine to belgiske fårehunder ikke får den mosjonen og omsorgen de trenger, og nå har moren min gått langt over streken - igjen. besteforeldrene mine har fått tilbake sin hund, men siden bestefar har kreft og mormor veier 45 kg klarer de ikke håndtere hunden, og hunden er udressert. sa i fra senest i forrigeuke at dette går ikke bra og de får slutte med ønsketenkninga si for hunden sin skyld. det gikk nøyaktig TRE dager før de skjønte at dette ikke gikk. siden han er udressert og ikke får nok mosjon blir han vilter, og derfor vurderer de å kastrere han så han blir rolig og ikke bryr seg om andre hunder! til info er han verdens beste hund når han har en tydelig leder og får nok mosjon, så må han kastreres fordi eierene ikke håndtererer rasen. jeg sitter og griner, hvor er hjertet hennes.. jeg skal ikke la dette skje.
L. Kennedy Skrevet 24. februar 2011 #2 Skrevet 24. februar 2011 Først sier du at de er dine, og så har de fått tilbake sin hund? Er det din hund, så er det her noe du kan forhindre. Hvis det virkelig er din hund, så ville jeg krevd hunden tilbake. Hvem er det som er eier på papiret?
Gjest Illiya Skrevet 24. februar 2011 #3 Skrevet 24. februar 2011 Kastrering er ingen vidunderkur mot urolig og udressert hund. Her må det oppdragelse til og nok trim.
Tabris Skrevet 24. februar 2011 #4 Skrevet 24. februar 2011 Hvis de ikke klarer å håndtere hunden og ikke gir den mosjon, så bør den heller omplasseres.
Sugerøret Skrevet 24. februar 2011 #5 Skrevet 24. februar 2011 kastrering får en ikke bare fordi en ikke har oppdratt hunden,det må ligge en medisinsk grunn.Men ikke alle vetrinærer følger dette da .Å kastrere kan gi en mer avslappet hund (når det kommer til løpetid som oftest) men personlig synes jeg det blir litt vel drastisk om det er fordi hunden ikke får det den trenger. Da burde de heller bruke penger på omplassering av hunden
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2011 #6 Skrevet 25. februar 2011 NÅ HAR DET GÅTT FOR LANGT! skrev innlegg tidligere fordi mine to belgiske fårehunder ikke får den mosjonen og omsorgen de trenger, og nå har moren min gått langt over streken - igjen. besteforeldrene mine har fått tilbake sin hund, men siden bestefar har kreft og mormor veier 45 kg klarer de ikke håndtere hunden, og hunden er udressert. sa i fra senest i forrigeuke at dette går ikke bra og de får slutte med ønsketenkninga si for hunden sin skyld. det gikk nøyaktig TRE dager før de skjønte at dette ikke gikk. siden han er udressert og ikke får nok mosjon blir han vilter, og derfor vurderer de å kastrere han så han blir rolig og ikke bryr seg om andre hunder! til info er han verdens beste hund når han har en tydelig leder og får nok mosjon, så må han kastreres fordi eierene ikke håndtererer rasen. jeg sitter og griner, hvor er hjertet hennes.. jeg skal ikke la dette skje. Dette innlegget skjønte jeg lite av... 1
Miss Puddel Skrevet 28. februar 2011 #7 Skrevet 28. februar 2011 Dette innlegget skjønte jeg lite av... husker innlegget ditt fra den gangen, og skjønner at du er oppgitt. utifra det du skrev den gangen, og nå kan jeg ikke skjønne annet enn at hunden hadde hatt det bedre enten som omplassert eller avlivet. hvordan går det med den ene dere har igjen, fungerer det bedre rundt den? Er det ingen mulighet til å overtale moren din til heller å bruke de pengene som en ksstrering vil koste og heller la dem gå til et hundekurs? En kastrering er ikke billig, og dere har vrldig liten sannsynlighet for at det vil hjlpe på noe som helst, i motsetning til hva trening vil gjøre. Nå virker det jo som om du jo egentlig er klar over det jeg sier her, men kanskje det økonomiske med det kab være et argument? om dere bor på "rett" sted vil det faktisk være billigere å gå kurs enn å kastrere....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå