AnonymBruker Skrevet 23. februar 2011 #1 Skrevet 23. februar 2011 Jeg er usikker på om dette er rette forum å poste dette innlegget i, men jeg må bare få det ut. Jeg hadde siste dag på min arbeidsplass i dag, og vi hadde i den forbindelse en liten avskjedstund. Ikke noe formelt, bare hygge med kake og kaffe. Jeg har en kollega, som jobber noe "høyere opp i systemet" enn meg, men som på ingen måte er en overordnet, som jeg har i en lengre periode hatt et noe anstrengt forhold til. Han er betraktelig eldre enn meg, og har fra første dag oppført seg særdeles belærende og til tider ufyselig. Jeg har forstått det sånn at han ikke var enig i min ansettelse. Jeg har aldri på noen måte latt meg vippe av pinnen eller latt han se at jeg blir såret (selv om jeg har blitt det). På toppen av det hele, valgte han i dag under avskjeden å lese opp et medbrakt dikt til meg: En dag når du føler deg fullært, en gang når du har nådd livets høydepunkt, en gang når du synes at du er bedre enn de fleste, en gang når du kjenner at tomrommet etter deg aldri kan fylles - gjør du følgende, og ditt sinn blir stille og ydmykt: Ta en kanne og fyll den med vann. Still den ene hånden ned i vannet og ta den deretter opp igjen. Det hull din hånd etterlater seg i vannet er et mål på hvor mye du vil bli savnet. Du kan plaske så mye du vil mens hånden er i vannet, og du vil derved forårsake bølger, men hold opp bare ett eneste minutt, så er vannet like stille som før. Det er noe som gjelder oss alle: Hva du enn sysler med i livet, gjør ditt beste, men glem ikke at uerstattelig er ingen. Jeg visste ikke om jeg skulle le eller gråte. Det er forsåvidt et fint dikt, med en god moral på bunnen, men å lese dette opp i den settingen vi var i synes jeg nesten er katastrofalt. Hva mener dere? Syntes det var vemodig å slutte i den jobben fordi jeg har hatt et godt forhold til de andre kollegene, men denne opptrednen fra denne mannen gjorde det å slutte betraktelig lettere
kontorstol Skrevet 23. februar 2011 #2 Skrevet 23. februar 2011 Hahaha snakk om å ha latterlig dårlige sosiale antenner. Syns IKKE det var et hyggelig dikt å lese i den situasjonen. 5
Pingting Skrevet 23. februar 2011 #3 Skrevet 23. februar 2011 Eh... Unnskyld meg, men... HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!! (<-- ler av teit mann) Er det mulig å bli så blottet for sosiale antenner?! I alle dager? Hva gjorde du, TS? Hvordan reagerte de andre? JA, jeg er helt enig med deg, det der var vel omtrent katastrofalt. Helt utrolig. 4
Frøken Smilla Skrevet 23. februar 2011 #4 Skrevet 23. februar 2011 Jøss, for et snodig diktvalg for anledningen. Var det noen andre som reagerte?
Gjesten Skrevet 23. februar 2011 #5 Skrevet 23. februar 2011 Var det noen andre som reagerte. Man kan da ikke lese noe sånt på en persons siste arbeidsdag!
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2011 #6 Skrevet 23. februar 2011 Det var et såpass pinlig øyeblikk rett etter at diktet var lest opp, at noen ganske kjapt begynte å snakke om noe helt annet. Helt tydelig at mange syntes det var særdeles upassende, men også noen "sauer" som alltid har slukt alt denne mannen har lirket ut av seg. Nei, dette var ikke mye greit... Jeg prøver å huske på de mange gode ordene jeg fikk av de andre, men akkurat nå er det kun denne lille forestillingen som har brent seg fast på netthinna TS
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2011 #7 Skrevet 23. februar 2011 Å!!!! Har ikke ord. Tenk å være så infam og smålig Du får bare være sjeleglad du ikke trenger å ha noe med ham å gjøre mer! 3
Pingting Skrevet 23. februar 2011 #8 Skrevet 23. februar 2011 Nei, dette var ikke mye greit... Jeg prøver å huske på de mange gode ordene jeg fikk av de andre, men akkurat nå er det kun denne lille forestillingen som har brent seg fast på netthinna Ja, det er fullt forståelig! Kjære vene, jeg tror du skal være sjeleglad for at du er kvitt det stedet? Synes du kan være stolt av deg selv for at du ikke kasta kaka på'n jeg! 3
Gjest Heloise Skrevet 23. februar 2011 #9 Skrevet 23. februar 2011 Jeg hadde blitt satt ut, og lurt på om det var en dårlig spøk. Det er ikke det jeg ville servert om en kollega av meg hadde sluttet, for jeg tar det som en "Hyggelig så lenge det varte, jeg glemmer deg om 5 minutter! Hade!" :-/
loffen Skrevet 23. februar 2011 #10 Skrevet 23. februar 2011 Å herregud, for en tulling! Det var katastrofalt ja.. Han har tabbet seg ut de luxe! Uff, ikke tenk på det, bare vær glad du ikke jobber med ham noe mer. 2
Aubree Skrevet 23. februar 2011 #11 Skrevet 23. februar 2011 At det gååår ant.. For en tulling da :o Synd du ikke hadde et avskjeds dikt du og.. Som begynte med noe slikt som "det fins mange rare gamle menn" hihi 1
Glitnir Skrevet 24. februar 2011 #12 Skrevet 24. februar 2011 Og der fikk du vel den bekreftelsen du trengte på at fyren ikke er helt riktig navla... Med andre ord ingen grunn til å ta inn over seg det han sier - men skjønner at det er veldig mye lettere sagt enn gjort. 3
lillemia Skrevet 24. februar 2011 #13 Skrevet 24. februar 2011 Hahahahaha, dette var dagens innlegg! Han må jo være tidenes største idiot!!! Eller kanskje han var selvironisk og snakket om seg selv? 1
Gjest Spinell Skrevet 24. februar 2011 #14 Skrevet 24. februar 2011 Hahahahaha, dette var dagens innlegg! Han må jo være tidenes største idiot!!! Eller kanskje han var selvironisk og snakket om seg selv? Tenkte et øyeblikk det samme. Og hvis jeg var 100% sikker på at jeg ikke hadde hatt noe å tape på det ville jeg takket pent for diktet i full offentlighet og forsikret ham om at følelsene var gjensidige.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2011 #15 Skrevet 24. februar 2011 Tusen takk for støtten, dere. Det hjelper litt Dette diktet var GARANTERT ikke ment som noe selvironisk, da denne mannen ikke har selvironi what so ever. Han er særdeles selvhøytidlig, og hver minste lille ting han har foretatt seg har han forventet anerkjennelse for. Vet ikke om dette kommer av at han er inne i livets vinter, og tviholder for harde livet på den posisjonen han har. Han har ihvertfall fra dag én hatt en ovenfra-og-ned-holdning til meg, som jeg aldri har opplevd maken til. Og dette diktet regnet han vel med at skulle være noe til stor ettertanke - fra den kloke mannen til den naive ungjenta. Han har forresten ved noen anledninger også omtalt meg som "jentunge". Jeg er 26 år, har jobbet ræva av meg der i to år, og har fullført mastergrad ved siden av........ Igjen, takk for støtten! Jeg er glad jeg er ferdig med denne mannen..
tøydokka Skrevet 26. oktober 2011 #16 Skrevet 26. oktober 2011 Noen mennesker er bare skrudd sammen litt annerledes enn folk flest, og har vansker med å opptre som forventet i sosiale settinger. Jeg tipper det er flere som synes han er litt merkelig? Dette kan for enkelte være et betydelig handicap, og medføre stor ensomhet. Mitt råd er å ha overbærenhet med slike. Ikke sikkert han mente noe vondt med det. Lykke til i ny jobb!
pita27 Skrevet 26. oktober 2011 #17 Skrevet 26. oktober 2011 Upassende ja! Ga han deg diktet etterpå? 1
gullhjerte Skrevet 29. oktober 2011 #18 Skrevet 29. oktober 2011 Haha, det diktet var jo bare latterlig upassende. Trøst deg med at du hvertfall har en god historie å fortelle i mange år fremover Og vær lykkelig over at du slipper å ha noe mer med denne mannen å gjøre..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå