Gjest Anonymous Skrevet 29. oktober 2003 #21 Skrevet 29. oktober 2003 mamma og pappa og svigers betalte hele bryllupet. Betalte vel rundt ca 5 -7000 kr selv. av mamma og pappa fikk vi 10 000 kr og fikk spisebord m/ 4 stoler og skjenk. ( arvegods) og av svigers fikk vi 30 000 kr. dette brukte vi til å kjøpe møbler og hvitevarer. Var jo første gang vi bodde for oss selv. og hadde derfor ingenting Vi ble kjempe fornøyde!!
bollapinnsvin Skrevet 30. oktober 2003 #22 Skrevet 30. oktober 2003 Vi fikk dekket rundt 2/3 av kostnadene til bryllupet. I tillegg vikk vi et nydelig bilde, et antikt gulv-ur og håndlaget keramikk te-servise til 10.
Gjest Chica i.i. Skrevet 30. oktober 2003 #23 Skrevet 30. oktober 2003 Hjelpe meg, har alle rike foreldre :o Nå har ikke jeg bryllupsplaner, og bør kanskje ikke blande meg her, men ser jo ut som alle får gaver i titusenkronersklassen og oppover. Kommer ikke til å drømme om å få gaver i den prisklassen engang jeg. Har foreldrene deres veldig god råd, eller "ofrer" de mye for å gi dere dyre gaver?
Gjest Anonymous Skrevet 30. oktober 2003 #24 Skrevet 30. oktober 2003 nei, alle har ikke rike foreldre.. vi skal betale bryllupet selv.. og regner med at gaver fra foreldre kommer på et par tusenlapper pr foreldrepar.. ingen av dem har alt for mye å rutte med...
Holly Hobbie Skrevet 30. oktober 2003 #25 Skrevet 30. oktober 2003 Jeg har ikke spesielt rike foreldre, men et bryllup koster penger...og da vi begge to er i etableringsfasen med kommende huskjøp og jeg nettopp er ferdig med studier er vi veldig takknmlige for at begge foreldrepar vil bidra. Jeg forventer ikke gaver utover det, men jeg vet at de har lyst til å gi oss noe og det er veldig snilt av dem. Selv om vi får hyttetomt av min eforeldre(tror jeg) koster ikke det sååå mye (aner ikke hvor mye eksakt) fordi vi får den billig fra slektninger. Får en del arvegods også, som er vakre familieklenodier og sikkert verdt en del, men foreldrene mine må jo ikke ut med pengesummer når de gir oss dem. Og de vil jo at disse tingene skal forbli i familien! Likevel har jeg litt dårlig samvittighet, særlig for kostnadene ved middagen. Men de sier at de gjør det med glede, så da får jeg stole på det!
Måne Skrevet 30. oktober 2003 #26 Skrevet 30. oktober 2003 Vi ønsker oss kunst, som f.eks vev, malerier, glasskunst osv. Det koster fra noen hundrelapper til flere tusen. Da er det ingen som trenger å føle seg forpliktet til å kjøpe over evne. I tillegg er dette noe vi mer sjelden unner oss selv!
Gjest Anonymous Skrevet 30. oktober 2003 #27 Skrevet 30. oktober 2003 Herregud!!! Alle her har jo fått sponset bryluppet av foreldre og i tillegg fått enorme gaver. Vi måtte betale alt selv,tok det veldig billig(15000),og fikk i gave 2000 fra mine foreldre og 2000 fra hans.
Holly Hobbie Skrevet 30. oktober 2003 #28 Skrevet 30. oktober 2003 Jeg ville ikke sammenlignet meg med andre, Gjest - det vil alltid være folk som har mer penger og dermed "flottere" bryllup enn en selv - du hadde sikkert et vel så fint bryllup som noen, det viktigste er vel ikke gavene eller hva et bryllup koster, men selve inngåelsen av ekteskapet? Vi forsøker også å gjøre det billig, hvertfall når det gjelder ting som fotograf, kjole og musikk, fordi lokalene og maten blir så dyrt. Det gjelder å prioritere!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå