Gå til innhold

Gave fra foreldre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg lurer på hva dere ønsker dere eller hva dere har fått i gave fra foreldrene deres?

Mamma vil bli veldig takknemlig for svar.

Hilsen Yli

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har ikke ønsket oss noe spesifikt fra akkrat dem. Men vi tenker litt på digitalt videokamera og et middagsservise til "penbruk".

Tar gjerne i mot andre ideer :)

Skrevet

Vi ønsker oss noe kunst... :hjerte: Langvarig og "unyttig". Et minne som varer for livet, som betyr noe. Litt kjedelig når bryllupsgaven er en forbruksvare... Synes nå jeg da. :P

Skrevet

Vi fikk en kjempeflott stor kiste med utskjeringer rundt hele og beslag av mine foreldre, og av hans mor fikk vi oppvaskmaskin med forsikring.

I tillegg betalte de store deler av selskapet...

Skrevet

Vi har ikke ønsket oss noe konkret enda, men av de "store" tingene vi kan komme til å ønske oss (og dem er det mange av med nytt oppussingsobjekt) er det:

-Kjøleskap

-Hagemøbler

-BobleBadekar

-Seng

-Bilder

-Peis

Regner med at vi må anskaffe de fleste av tingene selv, men det er lov å drømme :wink:

Skrevet

Vi får kanskje en hyttetomt rett ved mine foreldres hytte. Høres sikkert ekstravagant ut, men pappa har familie der opp så det blir sikkert ikke så dyrt.

Vi får dekket selskapet også (hans foreldre bidrar også). Pluss at vi får masse sølvtøy, middagsservise etc. (som foreldrene mine har arvet - huset vårt er fylt til randen akkurat nå!).

Skrevet

Hei

Foreldrene våre betaler for nesten hele bryllupet, betaler bare kjole og buketten selv. Så festen i seg selv er gaven vi får. Synes de bidrar så utrolig mye, dette er den beste gaven vi kunne få.

BRB

Skrevet

Vi har ønsket oss en Espresso maskin fra francis-francic av mine foreldre som koster 6000 kr. I tillegg betaler våre foreldre for festen :hoppe:

Skrevet

Mamma og svigers bidro med henholdsvis 30 000 og 20 000 til bryllupet. I bryllupsgave fikk vi en vase + 10 000 av svigers (lurer på om svogern min hadde sagt noe om at mamma hadde støttet med mer, for det hadde ihvertfall ikke vi gjort! Det ble betrodd ham under en samtale om hva det koster å gifte seg.)

Av mamma fikk vi sølvkniver og gafler til 6 (og til 6 av mormor).

Pappa sendte en blomst (eller var det den nye samboeren som gjorde det????)

Skrevet

Vi kommer nok til å få servise av mine foreldre. Av hans - har ikke peilling!

Skrevet

I tillegg til at våre foreldre betalte festen og middagen, fikk vi av mamma 2 bilder hun hadde kjøpt i Kina og fått rammet inn, av pappa fikk vi bestikk til 6 (Hardangers Nora) og av svigers fikk vi resten av Nora-bestikket - Kjempefine gaver som vi bruker ofte, og kunsten henger på veggen!

Skrevet

mamma har fortalt meg at de tenker på å kanskje gi oss bryllupsreise i bryllupsgave... :D

Skrevet

Begge foreldreparene gav oss 20 000.- til å betale deler av bryllupet. I tillegg fikk vi et flott maleri av svigers og komfyr av mine foreldre.

Skrevet

Vi har allerede fått bryllupspresang fra hans mor, nemlig en peis.

Skrevet

Vi fikk en flott kjøkkenmaskin som vi hadde ønsket oss (kommer sikkert til å vare "livet ut") samt et persisk teppe av svigerforeldrene mine. Noe praktis, og noe som varer bestandig. Av mine foreldre fikk vi penger slik at vi kunne få det bryllupet vi ønsket oss. En flott gave var det også at pappa overrasket meg med å få sydd seg bunad (hadde hintet om at han kunne leie siden vi gifta oss i bunad, men ble lurt til å tro at han kom til å stille i dress...) helt uten at jeg visste om det. Gjett om jeg fikk hakeslepp! Dessuten hadde de skrevet en utrolig flott sang til oss, og talen var helt fantastisk (de holdt den sammen).

Skrevet

Alle foreldrene våre er skilt, så det ble 4 gaver fra dem. Vi fikk mikrobølgeovn, komplett Hardangerbestikk, 5000,- og Delphin miljømaskin. Itillegg spyttet de inn 30 000 til bryllupet, og pappa betalte kjolen.

Gjest ringblomst - ulogget
Skrevet

Vi får hele festen dekket av våre foreldre :). I tillegg er vi så heldige og får servise til penbruk av min mor. Kommer ikke til å ønske oss noe mer fra foreldrene hans, så hvis de velger å gi oss noe blir det i så fall en overraskelse.

Skrevet

Vi fikk 40 000 kr til festen fra hans foreldre. Av mine fikk vi fryseskap og servise. :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi har oensket oss stoette til bryllupsreisen da den blir saa utrolig dyr (safari i Soer-Afrika og Cape Town etterpaa). Dette vil komme ekstremt godt med og vi trenger ingen sofa, servise etc. akkurat naa :D :D

Skrevet

CA 40 000 KR til festen. Pluss et bestikk i sølv fra opphøyd rose. Kunne ikke vært bedere :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...