Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber i Molde kommune. avd. funksjonshemmede! Nattevakt. Fast stilling.

Fikk just høre at vi har rett på ubekvemstilleg. det utgjør ca 30 kr ekstra i timen.

Noen som kan bekfrefte dette evt. refere til en plass det står?

Arb. giver viste ikke om dette men mente vi burde finne ut av dette og evt. sende inn søknad om å få det!

Skrevet

Får du "nattillegg"?

Skrevet

Får du "nattillegg"?

Ja. Det er på 45 kr. Men får ikke ubekevemstillegg som visstnok skal være rundt 70 kr???

Skrevet

Fikk høre det va 70 istede for 30....Men dette står ikke på lønnsslippen min og de på lønningskontoret har ikke hørt om det! Men andre i helsevesnet får dette :O

Skrevet

Nattillegg er et ubekvemstillegg. Om du får flere tillegg, vet jeg ikke. Da jeg jobbet i helsesektoreen fikk jeg bare nattillegg (dog var det mer enn 45kr).

Skrevet

Er som ab over her sier. Natt-tillegg er jo et ubekvemstillegg.

Aldri hørt om at man får noe annet enn natt-tillegg, selv om jeg har jobbet innen helse noen år... Men si gjerne ifra hvis du finner ut noe =)

Skrevet (endret)

Jeg tror det kommer an på hva slags tariffavtale dere har i kommunen du jobber i. Hvis du bare jobber natt, kan det hende at du har en annet, og lavere nattillegg enn de som jobber to- eller tredelt turnus. Men dette bør personalavdelingen i kommunen din vite.

Endret av pøbelsara
Skrevet

Det skal være ett tillegg på ca 45 kr (hehe, hadde missforstått jeg. Var ikke 70 nei ;)) Dette tillegget skal vært på faste nattevakter. OPPÅ nattillegget som er på 45. Det kalles ubekekvemstillegg. Men ingen jeg spør kjenner til dette. men en hel gjeng nattevakter på et sykehjem her får det. Pluss ei som jobber på sykehus natt. Skjønner ikke jeg altså.

De på lønnsingskontoret i kommunen hadde aldri hørt om denne tillegget. Men jeg har jo selv sett det nå på lønnsslippen til den ene jeg vet har det. :O :O :O De har altså tilsammen 90 kr tilegg på timeslønnen. :O

ts

Skrevet

Du kan jo starte med å spørre fagforeninga, evt fagorganisere deg. Da kan du få hjelp av folk som faktisk vet noe om det her - imotsetning til vanlige lønnsmottakere og papirflyttere.

Skrevet

Vet ikke helt hvordan jeg gjør det? Har aldri vært organisert ført og vet lite om det....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...