AnonymBruker Skrevet 23. februar 2011 #1 Skrevet 23. februar 2011 Jeg har lyst til å komme i bedre form og ikke minst bli kvitt en del kilo. Jeg er veldig overvektig, BMI på rett over 40. Det å trene i et treningsstudio funker ikke for meg, da jeg ikke føler meg vel blant andre siden jeg er så feit. Da lurer jeg på om en trimsykkel kan være en grei investering? Tenker å ha en i stua som jeg kan sykle på og på den måten kanskje klare å motivere meg selv til å trene. Kanskje den kan være starten på noe som kan ende med at jeg begynner å trene på f.eks. SATS.
Pingting Skrevet 23. februar 2011 #2 Skrevet 23. februar 2011 Jepp, det kan være en god idé. Jeg har selv en ellipsemaskin hjemme som har blitt brukt endel. Det det kan være greit å være klar over med den type hjemmetrening er at mange fort synes det kan bli litt kjedelig. Jeg har løst problemet ved å enten høre på musikk jeg liker godt, høre på lydbok/podcast eller å ha på TVen samtidig. Det bør ikke være ting hvor du er avhengig av å få med deg hver eneste lille detalj da, når man tar i litt er det best å konse mest på syklinga. Ellers kommer du også langt med noen styrkeøvelser hjemme.
Gjest Lillekanin Skrevet 23. februar 2011 #3 Skrevet 23. februar 2011 Syns det var en kjempefin ide jeg! Nå har vi jo alle ulike preferanser, men jeg råder deg til å prøve ulike treningsformer og se hva du liker. Det du liker, fortsetter du jo sannsynligvis med! Finn deg god musikk og sett i gang:) Det med at du ikke føler deg komfortabel på treningstudio er nok noe du føler på mest selv. Alle er jo der for å komme i form på en eller annen måte. går på studio 4-5 ganger i uka og er så fokusert på meg og mitt at jeg registrerer ikke andre rundt meg. Sånn tror jeg faktisk de fleste er:) Dessuten kan du ofte få et par gratis timer med PT som er gull verdt for å komme i gang. Det anbefaler jeg! Lykke til:) Dette går bra:)
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2011 #4 Skrevet 23. februar 2011 Ts her. Takker for svar:) Er det noe jeg bør være obs på når jeg kjøper meg en trimsykkel? Og i hvilken prisklasse bør jeg satse på?
Pingting Skrevet 23. februar 2011 #5 Skrevet 23. februar 2011 Ts her. Takker for svar:) Er det noe jeg bør være obs på når jeg kjøper meg en trimsykkel? Og i hvilken prisklasse bør jeg satse på? Jeg ville ikke gått for det aller billigste hvis du vil ha noe som både er stødig og varer en stund. Det jeg alltid gjør når jeg skal kjøpe noe nytt er å google etter midelnavnet + reviews eller noe sånt, det ligger som regel endel tester og meninger på nett. Finn deg en modell i en prisklasse du kan tenke deg, søk litt rundt, eventuelt spør etter akkurat den i ulike forum m.m., så finner du nok ut av det. Det kan også være lurt å prøvesykle den litt i en sportsbutikk, det handler jo om personlig preferanse og
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2011 #6 Skrevet 23. februar 2011 Ts her. Takker for svar:) Er det noe jeg bør være obs på når jeg kjøper meg en trimsykkel? Og i hvilken prisklasse bør jeg satse på? Ikke for å være frekk altså, men du bør kjøpe noe som er solid nok. Hvis du har BMI på rett over 40, så må du være veldig lav for å ikke veie et tresifret antall kilo. En del trimsykler/ergometersykler og spinningsykler har vektbegrensninger på nede rundt 100 kg, og de er såpass skrøpelige at ikke engang jeg, som veier en del kilo mindre, ville syklet på dem. Jo mer solid, jo bedre er det, uansett hvor mye man veier Du vil ikke ha en sykkel som gir etter i pedalen når du tar i litt, eller som du kjenner at setet eller styret vingler fordi det ikke takler belastningen! Ellers må jeg bare si veldig masse lykke til! Er på slanker'n jeg også og har hatt BMI på nesten 32 før. Sykling er en utmerket måte å trene på synes jeg, og selv kan jeg gjerne sitte/stå et par timer og bare trø rundt mens jeg for eksempel ser på TV! Hvis man trener mye nok er det nødvendig å ha en del rolige økter også, og de øktene bare nyter jeg på sykkelen
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2011 #7 Skrevet 23. februar 2011 TS her: Jeg veier rundt 115 kilo... Jeg skal søke litt rundt på nettet. Takker for tipsene:)
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2011 #8 Skrevet 23. februar 2011 En annen ting som er bra med sykkel er at det er snillere for knærne enn f.eks. jogging eller løping på tredemølle. Noe alle bør tenke på, men kanskje særlig de som får ekstra belastning på dem pga høy vekt. Ta vare på knærne dine, du skal ha dem resten av livet!
Havbris Skrevet 24. februar 2011 #9 Skrevet 24. februar 2011 (endret) Jeg gikk ned over 20 kilo for et par år siden - og det var syklingen som satte fart i vekttapet - i kombinasjon med justeringer på kostholdet. Jeg startet forsiktig og økte på etterhvert. Har sykkelen foran en TV og syklingen går som en drøm med litt underholdning ved siden av. Jeg fikk mye bedre kondis etterhvert - muskler i ben, lår og rumpe og vekten dalte sakte men sikkert. Har ikke gått opp igjen de kiloene. Sykling er skånsomt for knær og hofter og er super trening for sånne som meg som har en kronisk revmatisk sykdom! Etterhvert som kondisen ble bedre og kiloene forsvant så ble det lettere å gå lengre turer ute i litt tempo osv. Men jeg anbefaler deg å kjøpe en skikkelig sykkelbukse med god polstring ellers får du veeeeldig vondt i starten Endret 24. februar 2011 av Havbris
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå