Gå til innhold

Fauna Svecicas

Fauna Svecica

Anbefalte innlegg

Dette er mitt forsøk på dagbokskriving. Jeg får håpe det kommer til å bli noe her.

Skal forsøke å få skrevet ned notater fra min hverdag her i Hovedstaden.

Kanskje jeg burde begynne?

I dag har jeg laget mat til et par venner. Det var kjempehyggelig! Det er virkelig noen trivelige mennesker jeg omgås :)

Så maten i dag ble Carpaccio. Aldeles nydelig. Noe jeg vil lage fremover også. Har nemlig fått oppskriften av min kjære mor. Hun er virkelig en flink dame. Jeg vil kalle henne en flink kokk, jeg.

Jeg har også vært på tur med hundene i dag. En hyggelig tur. Men det er endel rare mennesker ute og går. Og huff som det snødde i dag, nesten litt ekkelt å gå ut- men må man, så må man.

Fauna Svecica

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå sitter jeg med pleddet mitt godt rundt beina krøllet oppi sengen min, med en kopp kakao og KG.

Jeg undres litt. Jeg har lyst til å male inne på kottet. Det ser litt "trøtt" ut der inne nå. Jeg har jo en hvit stue, ganske så koselig. Men lurer også på om jeg skal få laget et rom på kottet som jeg kunne fått utvidet litt, så det kunne vært et gjesterom.

Kottet er ikke så lite, egentlig, er på rundt 26 kvm. Men litt utviding hadde nok gjort susen, så hadde det vært litt mer "hjemmekoselig" der også :)

Man får se hva man gjør, om man også vil male kottet hvitt også.

Fauna Svecica

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Puff. Tusen takk- det setter jeg pris på :)

Og Stjernefisken. Slike ting vil jeg ikke svare på engang. Har du noen problemer ang. meg eller dagboken kan du bare forsvinne på huet og ræva ut herifra.

I dag regner det her i Hovedstaden. Synes det er litt koselig også. Så kan jeg bruke den flotte vinterhagen min til å kose meg i :)

Tror jeg skal ta meg et godt, varmt bad, etterpå, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shivani

Hei du.

Velkommen som dagbokskriver.

Du, jeg må bare spørre. Når kottet ditt er så stort, hvor stor er hele leiligheten din da? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, Shivani.

Kottet har blitt slått i sammen til ett, det var nemlig et rom ved siden av før. Så slo vi ned veggen, og dermed fikk vi et stort kott. Kottet har jeg forresten brukt til å ha ting som egentlig skulle vært nede i kjelleren. Men vi kan ikke ha ting i kjelleren nå, grunnet rebygging. Så da har jeg stuet inn tingene inne på kottet.

Hele stedet er på rundt 120kvm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Tenkte jeg skulle legge igjen en hilsen til deg her inne. Fant akkurat ut at du hadde dagbok her.

Også måtte jeg bare si at leiligheten din høres veldig koselig ut. Regner med at kottet blir virkelig fint :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Tusen takk, Vigfa :)

Ja, nå begynner det å bli flott her inne. Har vært borte fra nettet en stund, men jeg har fått tatt med meg laptopen ut herifra nå, så slipper jeg bråket med å rive ned vegger og slikt. Er ikke noe koselig å høre på. Så mannfolket tar jobben ;)

I dag skal jeg sette i gang med en nydelig middag. Har tenkt å lage teriyakibiff. Så har jeg lyst til å lage créme brûlée til dessert. Så har jeg en aldeles god vin. Jaffelin Fixin, heter den. Anbefales virkelig. Den er forresten meget god til vilt og lam. Vi er vel sånn ca. nesten på slutten av lammesesongen, men allikevel.

Det ser ut til at det skal bli regn senere i dag. Er veldig mørkt og trist ute nå. Men er allikevel ganske varmt. Ja, ja, venter vel bare på at vinteren skal ankomme snart. Det hadde vært koselig. Blir vel ingen jul uten snø, vel? Snø må til :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...