Karry Skrevet 23. februar 2011 #1 Skrevet 23. februar 2011 Jeg vurdere jo helt å slutte å date fordi jeg synes det er så fryktelig vanskelig å si at jeg ikke har de rette følelsene og ikke kan gå videre. Jeg virkelig sliter med det. De kan jo være verdens hyggeligste, alt mulig bra men jeg kjenner ikke noe mer enn et vennskap. For eksempel. Men jeg synes det er så vondt å bryte, selv om jeg jo VET at jeg må. Hva kan jeg gjøre for å takle dette bedre? Det er jo bare en del av livet, men så vanskelig likevel.
Wonders Skrevet 23. februar 2011 #2 Skrevet 23. februar 2011 (endret) Når man sier sannheten kan man ikke tenke på hvordan det blir mottatt, for det har man ingen kontroll over. Måten du sier dette på bør være lett og sakelig. Ikke noe nøling eller usikkerhet. Møt han å si dere ikke bør møtes mer, eller bare si det til han på tlf. Passer det ikke er det simpelten ikke noe noen kan gjøre. Endret 23. februar 2011 av Wonders 1
Cannavaro Skrevet 23. februar 2011 #3 Skrevet 23. februar 2011 Har opplevd det samme selv. Det er vanskelig. Min erfaring er at man får tilbakemelding på at man virkelig setter pris på åpenhet og oppriktighet. Når man endelig tar en beslutning om at denne personen vil jeg ikke gå videre med så er det prisverdig å være ærlig. En date er en date - en forløper til noe mer muligens. Derfor er det så viktig å være ærlig med følelsene sine ovenfor den man treffer. Selvfølgelig kan det innebære at man skuffer noen, men det er ikke det viktigste. Tross alt skal det vel passe for deg, du må kjenne på dine egne signaler og styre deretter. Samtidig er det jo viktig med tidsbruk o.s.v. samt gi hverandre mulighet til å trekke seg tilbake dersom man skulle trenge mer betenkningstid. Vanskelig ; -ja ! Nødvendig ; -absolutt ! Du må gi deg selv lov til å si nei, selv om det kan skuffe andre. Det er vel den brutale sannhet i "dateverdenen". 1
MissStiles Skrevet 23. februar 2011 #4 Skrevet 23. februar 2011 Mitt forslag er at du kan jo tenke på hvordan du vil bli dumpet av noen. Om han skulle ha dumpet deg, mener jeg. Fordi jeg mener også at ærlighet er viktig. Uansett, om det er kjipt eller ikke. Selvfølgelig ikke noe kult å dumpe noen men føles det ikke rett, så er det best å være ærlig.
Gjest padawan Skrevet 24. februar 2011 #5 Skrevet 24. februar 2011 sier du at du ikke føler det er riktig kjemi (som jeg får inntrykk av i posten din) så er jo dette en ganske vanlig forklaring å komme med tidig i en datefase.
Bankai L Skrevet 24. februar 2011 #6 Skrevet 24. februar 2011 Jeg vurdere jo helt å slutte å date fordi jeg synes det er så fryktelig vanskelig å si at jeg ikke har de rette følelsene og ikke kan gå videre. Jeg virkelig sliter med det. De kan jo være verdens hyggeligste, alt mulig bra men jeg kjenner ikke noe mer enn et vennskap. For eksempel. Men jeg synes det er så vondt å bryte, selv om jeg jo VET at jeg må. Hva kan jeg gjøre for å takle dette bedre? Det er jo bare en del av livet, men så vanskelig likevel. Jeg tenker at noen ting altid vil være vanskelig å takle. Få det gjort så fort så mulig så det er ute av verden. Da kan man bevege seg fremover :=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå