Gå til innhold

Mitt første maraton om 4mnd...

Anbefalte innlegg

Gjest beccarella
Skrevet

Jeg har meldt meg på et maraton som er i slutten av juni. Det er knappe fire måneder til. Jeg løp halvmaraton ifjor, dette blir mitt første helmaraton.

Jeg har ikke løpt noenting i vinter, men har syklet svært lett samt gått på ski. Har nok ganske bra treningsgrunnlag/muskelmasse i beina.

Noen som har tips til treningsprogram? Og hvordan jeg skal spise osv? Jeg har ikke pulsklokke, men det blir kanskje et 'must' å anskaffe meg nå som jeg bør trene litt mer seriøst?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er treningsprogram på oslomaraton.no av Grete Waitz. De er realistiske. Jeg bruker hennes for halvmaraton. Har du googlet? Finner mye der.

Gjest beccarella
Skrevet

Det er treningsprogram på oslomaraton.no av Grete Waitz. De er realistiske. Jeg bruker hennes for halvmaraton. Har du googlet? Finner mye der.

Vet jeg kan google, men tenkte å sjekke ut om noen har erfaringer med noen av treningsprogrammene som ligger ute på nett. Men den på oslomaraton.no ser jo rimelig grei ut, og passer akkurat i forhold til hvor kort tid jeg har på meg. :)

Gjest Emily25
Skrevet

Kunne dere lagt ut treningsprogrammet for maraton for nybegynnere her? Får ikke åpnet dokumentet!!

Skrevet

Jeg har meldt meg på et maraton som er i slutten av juni. Det er knappe fire måneder til. Jeg løp halvmaraton ifjor, dette blir mitt første helmaraton.

Jeg har ikke løpt noenting i vinter, men har syklet svært lett samt gått på ski. Har nok ganske bra treningsgrunnlag/muskelmasse i beina.

Noen som har tips til treningsprogram? Og hvordan jeg skal spise osv? Jeg har ikke pulsklokke, men det blir kanskje et 'must' å anskaffe meg nå som jeg bør trene litt mer seriøst?

Jeg frykter at du gjør noe veldig dumt nå. Maraton er farlig for knærne. Jeg har en venn som angrer bittert på sin maratontrening og sine løp. Han trente mye på asfalt.

Begynn med orientering i stedet, skogbunnen tar ikke knærne dine, og skal du ha monsterlangt mål, så er en langdistansekonkurranse på 20 km i luftlinje rimelig tøff.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...