Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som har erfaringer med steiner-skolen???

fortell!!!

hvis du ikke har gått på steinerskolen, men likevel har noe relevant å si, så er du velkommen til det.

:popcorn:

Videoannonse
Annonse
Gjest BabyBlue
Skrevet (endret)

De danser med pinner for å uttrykke følelsene sine i de to første timene...

Neida. De fokuserer veldig mye på det praktiske. Fikk se en presentasjon om det på US, og der sa en fyr at de ikke hadde lærebøker engang. Er fint for elever som er ganske skoleleie, kan jeg tenke meg.

Endret av BabyBlue
Skrevet

De danser med pinner for å uttrykke følelsene sine i de to første timene...

Neida. De fokuserer veldig mye på det praktiske. Fikk se en presentasjon om det på US, og der sa en fyr at de ikke hadde lærebøker engang. Er fint for elever som er ganske skoleleie, kan jeg tenke meg.

US???

Skrevet

Jeg gikk på Steinerskolen gjennom hele grunnskolen. Vet ikke om det er sånn at det passer for de som er skoleleie, vi går jo gjennom det samme skolestoffet

Men ja, det er sant vi ikke har lærebøker (på barneskolen ihvertfall), men vi har tomme "silkebøker", der vi fører inn notatene vi tar i timen, og lager våre egne bøker. Det sier kanskje seg selv at vi blir flinke til å ta notater fra ung alder ;) Matte er forresten ett unntak, der hadde vi selvfølgelig bøker.

Ellers er det vel mer fokus på det kreative enn det er i den offentlige skole, og vi drev mye med teater og maling. Vi satt alltid opp et teaterstykke hvert år. Hvis man ikke var så glad i å stå på scena var det alltid andre roller man kunne fylle, jobbe med kostymer, lys, manus osv.

Synes det er litt vanskelig å skrive om erfaringene mine, da jeg egentlig ikke vet hva som er vanlig eller ikke, siden jeg aldri gikk på offentlig grunnskole :fnise: Men hvis du har noen direkte spørsmål, så fyr av ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...