AnonymBruker Skrevet 23. februar 2011 #1 Skrevet 23. februar 2011 Var på jobbintervju igår ang en jobb i klesbutikk. Klærne de har i butikken er helt ulik min egen stil, og jeg eier ikke et eneste plagg i den stilen. På intervjuet spurte de om jeg hadde noe imot å gå med klærne deres når jeg jobbet i butikken, og det har jeg selvfølgelig ikke. Jeg fikk jobben, og har min første opplæringsdag idag. Dere som jobber i butikk, velger dere bare ut noen klær i butikken selv når dere kommer, også tar de på? Lar man lappen henge på klærne da? Jeg regner med jeg ikke må kjøpe klærne jeg skal gå med der mens jeg jobber?
barnehagetanten Skrevet 23. februar 2011 #2 Skrevet 23. februar 2011 Jeg har hatt deltidsjobb i klesbutikk og da måtte jeg kjøpe mine egne klær. Fikk riktignok 20% rabatt og var ikke pålagt å gå med butikkens klær. Samtidig synes jeg det passet best at jeg representerte butikken med klærene mine. Skulle selvsagt ønske at jeg fikk eks to antrekk som arbeidsantrekk: men fikk som sagt ikke det. Håper ikke at du går med klær med merkelapp og henger dem på plass etter endt arbeidsdag: de klærene ville ikke jeg likt å kjøpe...
Fluffe Skrevet 23. februar 2011 #3 Skrevet 23. februar 2011 Så klart kan du ikke bruke klær en hel dag og henge de tilbake! Du må nok kjøpe klærene selv. 1
kaprifolen Skrevet 23. februar 2011 #4 Skrevet 23. februar 2011 Har ikke jobbet i ren klesbutikk, men har blitt tilbydt jobb et par ganger. Da sa de at de så helst at man gikk i klær fra butikken, men at dette ikke var et krav. De krevde derimot at man ikke direkte reklamerte for konkurrenter ved å f.eks gå med trøye det tydelig står "vera moda" på over brystet når man jobber på "b-young". Om antrekk fra butikken er et definitivt krav, er dette å anse som uniform, og da skal du ikke betale. Men de fleste steder er det nok forventet at man kjøper klærne selv og benytter seg av personalrabatten. Ellers ville jeg satset på et diskret antrekk med f.eks tilbehør fra butikken. Du jobber ikke på UNO med klær fra Dragens Hule, liksom... Gutta på Bertoni får f.eks over 60% personalrabatt (!!misunnelig!!)siden det er forventet at de skal gå i dress på jobben, kostbare skjorter osv, ganske ofte.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2011 #5 Skrevet 23. februar 2011 Jeg fikk faktisk 75% rabatt på klærne der jeg jobbet, men så var det også tilnærmet et krav å gå med klærne derfra på jobb. Problemet var bare at alle som jobbet der da brukte samme størrelsen, og dermed var det ikke så ofte vi fikk kjøpe akkurat de klesplaggene vi hadde mest lyst på... Dessuten kommer klærne i esker med fast antall av hver størrelse, så noen ganger var det bare ett eller to plagg i den størrelsen hele personalet hadde. Og nei, selvfølgelig kan man ikke gå å svette i klærne en hel dag på jobb, for så å henge dem tilbake og selge dem. Det hadde bare vært direkte ekkelt. Man kjøper klærne som skal brukes på jobb.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2011 #6 Skrevet 23. februar 2011 Du må selvfølgelig kjøpe klærne selv. De spurte deg på intervju om det var greit for deg å gå med klær fra butikken, og det svarte du ja på - det er vanlig at butikkene foretrekker at de ansatte bruker deres klær/sko på jobb, for å reklamere for tingene. Eneste grunnen til at du skal få klærne er om det er et absolutt krav, da er det som nevnt over her å regne for uniform. Lykke til i ny jobb!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå