Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber for tiden i en klesbutikk, men har "kranglet" litt med sjefen siden jeg ikke får fulltid som lovet, og synes jeg har alt for lite timer der. Har sagt til sjefen at jeg søker ny jobb, men gjerne fortsatt vil jobbe i klesbutikken som deltid/ekstra/ringehjelp.

Skal på intervju i morgen, men dette har jeg ikke sagt til sjefen enda, er det veldig feil av meg? Er jo ikke sikkert jeg får jobben, men føler det er litt feil av meg å ikke nevne det til sjefen? Er litt redd for å gå på en smell her..:sjenert: Har også mulighet til å gå på intervju en annen plass hvis jeg ikke får jobben der jeg skal i morgen.. Jobber forresten kveldsvakt i morgen på klesbutikken.

Hva skal jeg gjøre? Sende melding til sjefen og forklare..? :forvirret:

Hilsen Usikker

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobber for tiden i en klesbutikk, men har "kranglet" litt med sjefen siden jeg ikke får fulltid som lovet, og synes jeg har alt for lite timer der. Har sagt til sjefen at jeg søker ny jobb, men gjerne fortsatt vil jobbe i klesbutikken som deltid/ekstra/ringehjelp.

Skal på intervju i morgen, men dette har jeg ikke sagt til sjefen enda, er det veldig feil av meg? Er jo ikke sikkert jeg får jobben, men føler det er litt feil av meg å ikke nevne det til sjefen? Er litt redd for å gå på en smell her..:sjenert: Har også mulighet til å gå på intervju en annen plass hvis jeg ikke får jobben der jeg skal i morgen.. Jobber forresten kveldsvakt i morgen på klesbutikken.

Hva skal jeg gjøre? Sende melding til sjefen og forklare..? :forvirret:

Hilsen Usikker

Har du planer om å oppgi sjefen din som referanse?

Skrevet

Jeg ville ikke sagt noe om at du skal på intervju. Når du er på intervjuet sier du at hvis du er en aktuell kandidat til jobben, så kan de ringe din nåværende sjef, men at du må snakke med sjefen din før de ringer. Det er jo helt forståelig, og vanlig praksis.

Skrevet

Jeg har spurt sjefen min om å være referanse ja, men hun har ikke gitt meg et tydelig svar, så da vet jeg ikke helt om det er så lurt å oppgi henne?

En annen ting: Har nettopp levert oppsigelse på en annen butikkjobb, hvor jeg har vært ekstrahjelp. Siste arbeidsdag blir da evnt. 8.Mars. Har jeg lov å bruke sjefen der som referanse da? Har liksom ikke vært på jobben der på to mnd.... :forvirret:

Skrevet

Ikke oppgi referanser der du ikke er sikker på hva de kommer til å si om deg.

Du kan bruke hvem du vil som referanse, men det avtales med vedkommende først. I tillegg skal du informere dem når det blir aktuelt med telefon slik at de er forberedt. Både av hensyn til referansen og de som ringer (og deg). Det er ikke kult å bli oppringt om referanse ut av det blå. Og det gir ikke noe godt inntrykk når man ringer en referanse som er sånn "hvem, sa du??" ;)

Forøvrig trenger du ikke informere om at du går på intervju. (I ditt tilfelle har du jo uansett allerede sagt fra at du søker nye jobber.)

Det er helt vanlig å se seg om "i hemmelighet", det er også arbeidsgivere som søker nye ansatte klar over. Derfor er det også vanlig med "ønsker diskresjon overfor nåværende arbeidsgiver", i søknader. Med mindre man trenger dem som referanse, selvsagt.

Skrevet

Takk for svar:) Da tror jeg at jeg skal vente med å si noe til intervjuet er ferdig, så får vi se om jeg evnt. blir tilbudt en stilling. Synes det var litt irriterende at jeg spurte om å bruke henne som referanse, men ikke fikk noe klart svar på dette:s Får vel heller spørre om det blir nødvendig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...