Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte en ipod fra en norsk nettside for en stund siden. Den var dessverre feil vare jeg fikk. Jeg ble derfor enig med leverandøren om at jeg skulle sende den tilbake. Jeg fikk sendelapp på mail. Da oppdage jeg at firmaet sendtre fra Sverige.

Pakken sendte jeg 3 feb. fra Stavanger. 4. feb. var den i Oslo, men etter det stoppet det opp. Ca den 20 skrev jeg en mail til posten og spurte hva som hadde skjedd. De sa Tollpost hadde overtatt forsendelsen nå. Jeg sjekket opp posten.se og med samme sporingsnummer står det at de venter exportdokument fra Oslo. Jeg er litt usikker på hvor varen egentlig er. Men jeg får jo selvsagt ikke pengene mine igjen fra dette firmaet (jeg avlyste handelen når det tok så lang tid og kjøpte ny i butikk...) før de får varen sin. Men nå begynner jeg å betvile at den varen noen gang kommer frem. 20 dager er jo litt i overkant.

Noe som vet hva som har skjedd med varen, er den mistet, er den tatt i tollen pga. utenlandsforsendelse?

Har jeg noen rettigheter hvis varen er borte eller er den ansett som mitt tap?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen som vet :sjenert:

Skrevet

Jeg ville tatt kontakt med mottaker(selger) og bedt dem purre i sin ende.

Har mottatt en del pakker fra USA, og selv om sporingsnummerne virker på USPS sine sider, har ofte pakkene lagt i postkassen hos meg uten at sporingsnummeret engang virker på posten.no.

Så lenge pakken er registrert kan man vel forlange erstatning fra befrakter dersom forsendelsen forsvinner på veien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...