AnonymBruker Skrevet 23. februar 2011 #1 Skrevet 23. februar 2011 (Mulig dette er feil sted å legge denne, men fant ikke noe bedre) Jobber i en småbedrift hvor de ansatte er mye ute på forskjellige byggeplasser. Ser behovet for å innarbeide en god rutine for hvordan fravær varsles, nå er det alt fra en sms til leder, telefon til en kollega, eller i verste fall ingen ting! Har tenkt litt på en mobil som ligger på kontoret og kan sjekkes av alle, eller at det sendes en mail om fraværet. Gode tips fra noen i tilsvarende bransjer?
Hanselot Skrevet 23. februar 2011 #2 Skrevet 23. februar 2011 Tips og tips, i de bedriftene jeg har jobbet til nå skal fravær meldes inn til nærmeste leder pr telefon og ikke sms/epost.
Gjest Spinell Skrevet 23. februar 2011 #3 Skrevet 23. februar 2011 Tips og tips, i de bedriftene jeg har jobbet til nå skal fravær meldes inn til nærmeste leder pr telefon og ikke sms/epost. Sånn har det vært på mine arbeidsplasser også. Får en ikke tak i nærmeste leder kontakter en denne lederens leder igjen. Alle ansatte blir kjent med dette første arbeidsdag, når de settes inn i personalreglementet. Litt av lederansvaret går ut på å være tilgjengelig til å ta imot slike beskjeder, formidle dem til de som trenger det, og gjøre nødvendige tilpasninger dersom det trengs pga sykdom, også om en har en arbeidsplass der mange er ute på anlegg. Å ha en mobil liggende på kontoret, som alle kan sjekke, vil mest sannsynlig medføre at beskjeder glipper fordi "alle" trodde "noen andre" skulle gjøre det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå