Gå til innhold

Trenger tips til frokost

Fremhevede innlegg

Gjest Mauna Lee
Skrevet

jeg er også veldig på havregrøt om morran. heller vann og havregryn og litt salt i en gryte litt på måfå og lar det koke opp og godgjøre seg mens jeg lager matpakke og koker te. Kjempegodt med mye kanel og bittelitt sukker på, og et glass med melk på siden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg pleier å lage omelett av rester kvelden før å varme opp i micro.

• Liker 1
Skrevet

Før brukte jeg mye smoothier, kunne drikkes av termokopp på vei til jobb.

Nå lager jeg lavkarbo knekkebrød selv, med meierismør og saltpølse. Knekkebrødene består kun av frø, kli og fiber, og metter leeeeenge, samtidig som de er fantastisk gode! :)

Skrevet

Før brukte jeg mye smoothier, kunne drikkes av termokopp på vei til jobb.

Nå lager jeg lavkarbo knekkebrød selv, med meierismør og saltpølse. Knekkebrødene består kun av frø, kli og fiber, og metter leeeeenge, samtidig som de er fantastisk gode! :)

Har du oppskrift eller?:-)

AnonymBruker
Skrevet

Har du oppskrift eller?:-)

Jeg har prøvd meg på diverse "helse-shaker". Nutrilett smaker høgg, og jeg husker jeg brukte en halvtime på få ned shaken første gang. Etterpå har jeg imidlertid prøvd Herbalife-shakene. Disse blandes med melk (i motsetning til nutrilett, som blandes med vann). Den med Cappucino-smak er helt ok, og går vanvittig fort å shake sammen, for så å drikke.

Skrevet

Dette pleier jeg som regel å spise til frokost:

Skyr naturell med oppkuttet banan.

Smoothie: med banan, bringebær/blåbær/skogsbærblanding, skyr og evt. litt kiwi eller annen frukt.

Havregrøt: enten så koker jeg bare opp gryn med vann og spiser med kanel og sukrin. Eller så legger jeg gryn og linfrø i vann og lar det svelle over natten og koker opp dagen etter.

Skrevet (endret)

*dobbelpost

Endret av Sofie_22
Skrevet

Jeg pleier iallefall å spise havregrøt til frokost, det er ikke så tungt og "tørt" å spise så tidlig på morgenen. :) Varmer lettkokte havregryn med melk i mikro'n i ca. 2 minutter, rører, og varmer videre i ca. 1-2 min til, til rett før det koker over. Har som regel sukker på, noen ganger kanel. Kjempegodt, det metter lenge og er billig! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...