Gå til innhold

Trenger tips til frokost

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Jeg er veldig dårlig til å spise frokost. Jeg begynner på jobb kl 7, så trenger noe som er kjapt og som nettet lenge. Matlysten er ikke på topp så tidlig.

Hva spiser dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brødskiver med pålegg jeg virkelig liker! For tiden er det rødbetsalat+skinke, falukorv eller gräddost. :) Groveste typene brød. Samt frukt, enten appelsin eller pære i mitt tilfelle. Metter lenge og er veldig godt, går fort også!

Skrevet

Hva med kornblanding med melk/yoghurt?

Skrevet (endret)

Havregrøt. Bruker ikke lang tid på å koke opp vann med vannkokeren og blande det sammen. Tilsetter noen ganger litt honning.

Endret av ejoty
Gjest Spinell
Skrevet

Jeg begynner også tidlig, og har ikke verdens beste matlyst. Som regel spiser jeg müsli med yougurt hjemme og deretter et eple i bilen på vei til jobb. Det holder i alle fall en stund.

Skrevet

Når jeg begynner så tidlig har jeg som oftest ferdigsmurte skiver klare i kjøleskapet. Havregryn/müsli med melk på er også raskt.

Skrevet

Smoothie? Da kan du gjøre klar ingrediensene kvelden før og ha dem i en boks i kjøleskapet som det bare er å hive i blenderen på morgenen. Jeg lager gjerne av litt juice, yoghurt naturell, frukt og grønt som jeg liker - og ting som gjør den mer mettende er en neve havregryn og noen mandler. Godt og enkelt! :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg har samme problemet her, eier ikke matlyst om morgenen...

Da jeg jobbet på sykehjem begynte jeg tidligvaktene kl 7, og da spiste jeg noe kjapt og som var greit å bare nesten svelge ned. Som oftest litt musliblanding som jeg blandet med et par skjeer cottage cheese, litt lettsyltetøy og litt melk. Også smurte jeg ei ekstra skive eller knekkebrød som jeg spiste i den første pausen min. Når mange tok et 5min røykepause så tok jeg et 5min knekkebrødpause:-)

Andre ting kan være speilegg, havregryn, yoghurt med havregryn eller musli oppi.....

Skrevet

Mange gode forslag her, som smoothie, kornblanding med melk, cottage cheese med lettsyltetøy. Min hverdagsfrokost består av havregryn som knuses med stavmikser, og etterpå mikses med melk. Dette må drikkes fort, før havregrynene sveller og det blir for tykt til å drikke.

Det ser litt rart ut når jeg skriver det, men det fungerer veldig bra - frokosten er unnagjort i en fei :)

Skrevet

Matlysten kan du trene opp. Jeg har ingen problemer med å spise frokost tidlig om morgenen, men har hatt det tidligere. Til frokost spiser jeg som regel en bolle havregryn og en bolle cornflakes (med bringebærsyltetøy), med H-melk. Dette er godt og metter lenge. For meg går dette helt greit enten jeg begynner 8 eller 12.

Tving i deg mat noen dager, så skal du se det går lettere med en gang. Ellers vil jeg anbefale at du står opp tidlig, slik at du har god tid om morgenen, det hjelper også veldig på matlysten.

Gjest mari kontrari
Skrevet

Det jeg får i meg lettest når jeg må opp tidlig er havre med melk. Har laget meg en rutine på at jeg tar opp frosne bær før jeg går på badet, de tiner raskt. Blander disse med havre, oppkuttet banan og melk, evt yoghurt. Har også tenkt å lage en nøtte- og frømiks som jeg har stående til å drysse over for enda sunnere frokost på kjapt vis. Lager også often matpakke klar i kjøleskapet dagen før, men en ekstra skive eller lignende til å spise før lunsj om jeg ikke får i meg mye frokost. (Det gjelder bare å huske på den...)

Skrevet

Havregrøt eller mango. Tar meg gjerne en brødskive en eller to timer senere hvis jeg bare har spist litt frukt tidligere. Men jeg må alltid ha helt ferskt brød ellers går det ikke ned samme hvor godt pålegg jeg har på. :spise:

Skrevet

Jeg står opp 6 og går hjemmefra kvart på syv, så skjønner hva du sliter med. Matlysten er liksom ikke på topp så tidlig. Dog tar jeg frokosten on the go på toget på vei til jobb. Jeg spiser ca 100-150g cottage cheese med en banan i skiver over og 1 ss ripsgelè (hjemmelaget) eller skogsbærsyltetøy. Smaker sommer for meg og har ikke blitt lei enda. Men spiser ikke dette hver dag, men sikkert 3 dager i uka.

Skrevet

Frokost er det beste måltidet jeg vet. Jeg smører på om kvelden, og det passer meg utmerket siden jeg elsker matpakke-mat :)

Skrevet

Jeg koker 1 egg om morgenen, som jeg har med til lunsjen. Men du kan jo så klart spise det til frokost om du vil. Setter det på med en gang jeg står opp, går på badet og så er det ferdig på 12 min :)

Skrevet

Puffet havre med bringebærsyltetøy og melk. Det holder meg mett fra 7 til 12 ihvertfall. :)

Skrevet

Spiser frokost ca halv 7. En brødskrive og frukt/yoghurt.

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg er veldig dårlig til å spise frokost. Jeg begynner på jobb kl 7, så trenger noe som er kjapt og som nettet lenge. Matlysten er ikke på topp så tidlig.

Hva spiser dere?

Havregrøt. Bruker lettkokte gryn. Like dele melk og vann i en kaserolle.litt smør.

Setter det på svak varme til jeg er nesten ferdig på badet,går ut og skrur opp varmen litt. Koker de i 7 min.

herlig start på dagen. Da har man noe å gå på frem til lunc. Bruker sukker-kanel og et lite smørøye på.

Her spiser hele fam. grøt på morgenen.

prøvde disse posene hvor man bare sal tilsette varmt vann og røre rundt,men det kan ikke sammenlignes.

havregryn er billig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...