Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har blitt tilbydt en 80% fast stilling. Jeg ønsker selvsagt en 100% stilling, men arbeidsmarkedet er litt labert i min "bransje" nå og det er mest 1-års 100% vikariater.

Jeg vipper mot å takke ja til den faste 80%-stillingen, men hva er ulempene og konsekvensene av litt lavere årslønn, redusert pensjonopptjening etc. Hvordan blir det med fremtidig evt mammaperm/foreldrepenger +++?.

Fordelene er jo selvsagt en dag fri i uka. :-) Flere fordeler?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har motsatt problem.... Ønsker 70-80 % stilling, men har fått 100%. Syntes det er svært få 80% stillinger som lyses ut.

Jeg har to barn og en mann som er mye borte på jobb, så ser bare fordeler med å jobbe 80%. Det er alltid jeg som må kjøre til og fra aktiviteter barna er på om ettermiddagene, og tror det vil bli veldig hektisk i en 100% stilling.

Selvsagt blir foreldrepenger ol. mindre da du ikke jobber 100%, men jeg har funnet ut at penger IKKE er alt. Heller litt mindre å rutte med enn å ha en stresset hverdag........

men nå må jeg starte i 100% da :sukk:

Gjest mari kontrari
Skrevet

Bare en tanke, men hva om du bruker de 20% du "har til overs" til å studere på egen hånd, men tanke på å enten avensere innen firmaet du får jobb i, eller økte sjanser på arbeidsmarkedet i fremtiden?

Økonomisk er det klart best med 100%, men det skal være mulig å klare seg greit på 80 også, særlig om du ikke alt er bundet til høye utgifter i forb. med huslån eller lignende.

Også skal man jo ikke kimse av verdien av å nyte livet heller ;)

Skrevet

Har blitt tilbydt en 80% fast stilling. Jeg ønsker selvsagt en 100% stilling, men arbeidsmarkedet er litt labert i min "bransje" nå og det er mest 1-års 100% vikariater.

Jeg vipper mot å takke ja til den faste 80%-stillingen, men hva er ulempene og konsekvensene av litt lavere årslønn, redusert pensjonopptjening etc. Hvordan blir det med fremtidig evt mammaperm/foreldrepenger +++?.

jeg ville sagt ja med en gang ettersom det er labert med jobb der du bor. regner med at det er en jobb du vil trives i? 80% er nærmest en heltidsstilling i og for seg. Jeg ville sagt ja iallefall

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var i akkurat omvendt situasjon ;) Stillingen var 100 %, mens jeg ønsket meg 80 %. Jeg søkte, og var på mange intervjurunder allikevel, og endte opp med jobben - OG vi ble enige om en 80 % stilling :)

Er det mulighet for at 80 % stillingen kan bli til en 100 % stilling på sikt?

• 2 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg få spørre hvilken bransje det er? :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...