Gå til innhold

Barnet er født ,så...

Anbefalte innlegg

Skrevet

..hvem er de første man ringer til? Og ringer man, eller sender man sms? Når besteforeldre ikke er i landet, hvem er neste du går til som får besøke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

..hvem er de første man ringer til? Og ringer man, eller sender man sms? Når besteforeldre ikke er i landet, hvem er neste du går til som får besøke?

Søsken, venner, tanter og onkler. Alle du egentlig vil ha på besøk eller informere.

SMS går fint :)

Skrevet

De du føler for selv egentlig.....jeg sendte sms, men hvis du f.eks liker bedre å snakke i tlf. så gjør du det.... :)

Skrevet

De du føler står deg nær nok til være blant de som hører det fra deg først. Om du ringer eller sender sms velger du selv.

Skrevet

TS her, grunnen til at jeg spør, er at jeg ble tante i går, men fikk beskjed om at kun besteforeldre fikk komme på sykehuset. Derimot har venninner vært og sett babyen i går. Og flere i dag, vi har fått beskjed om å komme en dag til uka når dem har kommet hjem.

Hun har ingen familie i Norge, og hans foreldre er på ferie til neste uke.

Bare redd for hvor mye jeg skal legge inn i dette, for jeg trodde vi stod nærmere. Velger å tro at det ble litt hektisk i går, og leita vel etter bekreftelse på det. ;)

Skrevet

Mange kvinner vil også være i fred etter fødsel. Kanskje hun er sliten og at de andre som har vært der egentlig dukket opp uinvitert.

Gi henne litt tid. Det er tross alt de som har fått barn, ikke slekta.

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde syntes det var mye mindre pes å ha besøk av venninnene mine enn en svigerinne rett etter en fødsel...

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde syntes det var mye mindre pes å ha besøk av venninnene mine enn en svigerinne rett etter en fødsel...

Signerer denne.

Skrevet

TS her:

Jeg forstår hva dere mener, og selvfølgelig er det deres dag.

Jeg bare trodde vi var mer venninner enn som så, vi henger ganske mye sammen og deler veldig mye. Trives godt i hverandres selskap og jeg ser henne som en veldig god venninne, i tillegg til min svigerinne.

Men som sagt, satser på at det var hektisk i går :) Vi får vår tid til uka tenker jeg :)

Skrevet

TS her, grunnen til at jeg spør, er at jeg ble tante i går, men fikk beskjed om at kun besteforeldre fikk komme på sykehuset. Derimot har venninner vært og sett babyen i går. Og flere i dag, vi har fått beskjed om å komme en dag til uka når dem har kommet hjem.

Hun har ingen familie i Norge, og hans foreldre er på ferie til neste uke.

Bare redd for hvor mye jeg skal legge inn i dette, for jeg trodde vi stod nærmere. Velger å tro at det ble litt hektisk i går, og leita vel etter bekreftelse på det. ;)

Gratulerer :)

Det at hun hadde besøk av venner igår trenger ikke å bety så mye. Kanskje kom de ubedt, eller så har hun invitert de. Siden hun ikke har familie i Norge, betyr kanskje vennene hennes (som hun sikkert har kjent før svigerfamilien) mye for henne.

Gjest Eurodice
Skrevet

Hvorfor det?

Skrevet

Hvorfor det?

Med venninner kan man være seg selv helt ut uten at de blir fornærmet, rett og slett. Med familie så må man prestere mer og være vennlig, smilende og opplagt sånn at ryktene i slekta ikke skal begynne å gå.

• Liker 1
Gjest Frøkenfjols
Skrevet

Med venninner kan man være seg selv helt ut uten at de blir fornærmet, rett og slett. Med familie så må man prestere mer og være vennlig, smilende og opplagt sånn at ryktene i slekta ikke skal begynne å gå.

Det du sier her varierer nok veldig :) Jeg føler meg like mye hjemme hos svigerforeldrene mine som hos mine egne foreldre, så det er nok veldig forskjellig hvordan man opptrer :)

Gjest Eurodice
Skrevet

Er dette noe du har erfaring for i andre anledninger, at du må være så perfekt? Det er trist at du opplever familien slik. En fødsel skulle være en gledelig begivenhet for alle. Gratulerer så mye og kos deg med babyen!

Skrevet

Det kan være et tegn på at hun tør å være ærlig med deg, og rett og slett ikke orker så mye besøk akkurat nå. Noen personer har vanskelig for å si nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...