Gå til innhold

to mulige attraktive jobbtilbud på en gang...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobb 1:

Vært på intervju, skal inn igjen for å møte toppledelse.

De hadde i utgangspunktet kalt inn 3 stk første gang - så denne omgangen er maks meg og en annen, eller bare meg.

Denne krever at jeg flytter til Oslo(uten samboer....puuh...= mye pendling), og vil nok være veldig krevende ifht tid/kompetansekrav etc. CVmessig er det et gullegg med sukker på.

Jobb 2:

Vil være like spennende, men mindre krevende ifht å jobbe ugunstige tider. Like mye utvikling faglig, vil si det er veldig god erfaring - kommer til å like arbeidet veldig godt - gir noe mer fritid, og jeg slipper å flytte fra rubbel og bit.

Passer også bedre med planer i privatlivet.

Det eneste er at jeg tror ganske sikkert at avgjørelsesprosessen fra jobb nr 1(flyttejobben) vil komme før jobb nr 2(hjemstedsjobben) - og jeg kjenner iallefall nå at jeg helst vil ha sistnevnte.

(jobb nr 2 har hatt endel gående i media, så jeg tipper dette stjeler litt tid fra å vurdere kandidatene raskt...)

Noen måte å formidle til arbeidsiver nr 2 på uten å virke superarrogant at jeg håper på en rask avgjørelse om jeg skulle være aktuell som kandidat nr 1?

Superlur løsning trengs :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For det første får man normalt en ukes betenkningstid når man får et jobbtilbud, noe annet er useriøst. Det er også mulig å ringe jobb 2. og be om en raskere vurdering i og med at du har et annet jobbtilbud som krever svar. Men selvfølgelig legge det frem på en slik måte at du helst ønsker å jobbe hos dem dersom du er så heldig å få tilbud begge steder.

Jeg har også en gang takket ja til en jobb der jeg skulle begynne noen mnd frem i tid. En måned senere fikk jeg et annet tilbud som passet meg mye bedre. Jeg ringte da til jobb 1, og trakk tilbake min aksept av tilbudet. Jeg sa samtidig at jeg selvfølgelig kunne komme å jobbe de tre ukene jeg er forpliktet til da man sier opp i prøvetiden. Ingen vil finne på å tvinge deg til å starte i en jobb du forsvinner ut av etter få uker, det koster bare masse penger. Men man brenner selvfølgelig noen broer om man gjør noe slikt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...