Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann! Jeg er en jente som prøver å bli mer glad i bøker.

Lurer på om det er noen som har noen tips til bøker jeg kan lese?

skriv gjerne litt om handlingen i boken.

Hilsen nøffenøff :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer jo veldig an på hva du liker å lese. Krim, chick-lit, "vanlig" skjønnlitteratur...

Chick-lit: Jeg syns Marian Keyes er fantastisk morsom å lese, spesielt The Other Side of the Story og Last Chance Saloon. De fleste (kanskje alle?) bøkene hennes er oversatt til norsk.

Krim: Jeg liker ikke altfor blodige greier, og leser derfor ikke klassisk krim. Jeg elsker Caroline Carvers bøker, hvor det handler mer om større saker, hvor store selskaper er bad guy og ikke bare en vill drapsmann. Spesielt godt liker jeg Blood Junction og Beneath the Snow. Blood junction vet jeg er oversatt til norsk. Den handler om ei som må overleve i den australske bushen, og mer vil jeg ikke si fordi det ødelegger hvis du vil lese den.

Vanlig skjønnlitteratur: Min absolutte favorittbok er The Secret of Lost Things av Sheridan Hay. Handler om ei atten år gammel jente som flytter til USA og jobber i en veldig spesiell bokhandel. Ei bok som lærer deg mye om ting du aldri hadde kommet på å ville vite noe om ellers. Veldig interessant!

Ellers liker jeg reiselitteratur som Bill Bryson. Du kan jo også f.eks. lese bøker om musikk du er glad i, sånn begynte jeg å lese. Våre musikalske helter (hvis du er glad i musikk da) har ofte interessante livshistorier :)

Skrevet

Tusen takk! skal prøve noen av de bøkene :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...