Gå til innhold

Er Mac den beste pcn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt å kjøpe meg en ny pc til mellom 5-7000 kr. Fant igår en MAC på tilbud til 7000! Er dette et bra kjøp? Eller får man andre pcer som er like bra til en bedre pris? Dette er altså snakk om en macbook.. Kom gjerne med forslag på hva jeg skal kjøpe! Er egentlig helt lost.. Bruker dataen ganske mye til å spille film, laste ned musikk osv. :)

Videoannonse
Annonse
Gjest BabyBlue
Skrevet

Min erfaring er at pcer ser bra ut på papiret, men når alt kommer til stykke er det mye som er dårlig. Vifta, skjermen, batteriet osv.

Med mac vet jeg hva jeg får, og er storfornøyd med min macbook white =) Men det kommer selvsagt ann på hva du krever av maskinen din. Hvis du har planer om å bruke det som en gamingpc er det kanskje ikke det beste kjøpet, men macbook er helt klart fint for folk på farta som vil ha en kraftig men, lett maskin.

Hvilken mac er på tilbud?

Skrevet

Dette er vel umulig å gi et riktig og reelt svar på - det kommer nok mest an på personlige preferanser. Jeg liker ikke Epleprodukter og hadde aldri valgt en Mac over en PC, mens andre forguder eplene og ville ikke tatt i en PC. Men generelt (og ikke farget av mine preferanser) er Mac overprisede produkter - du kan alltid få en en PC med samme/bedre specs til lavere pris. Det eneste positive jeg finner med Epleprodukter er at jeg synes de ofte er penere og det legges mer vekt på design.

• Liker 2
Skrevet

Mac er ikke pc.

• Liker 6
Skrevet

Har tenkt å kjøpe meg en ny pc til mellom 5-7000 kr. Fant igår en MAC på tilbud til 7000! Er dette et bra kjøp? Eller får man andre pcer som er like bra til en bedre pris? Dette er altså snakk om en macbook.. Kom gjerne med forslag på hva jeg skal kjøpe! Er egentlig helt lost.. Bruker dataen ganske mye til å spille film, laste ned musikk osv. :)

Oj...her er det like mange svar og meninger som det er brukere .-)

Regner med du mener den hvite Mac Booken på Elkjøp og Lefdal som er satt ned fra 8500 til 6990?

Det er et bra tilbud, og en super maskin til bruken du skisserer. Dessuten har den bra batteri og er meget elegant å se på. Slank og fin.

Mange vil si at du får en like god, eller bedre pc til samme pris eller rimeligere.

Det er forsåvidt riktig rent teknisk, men de pc-ene har ikke operativsystemet fra Mac/Apple.

En Mac vil oppleves som enkel i bruk og oppføre seg like frisk og rask i flere år fremover - uten vedlikehold, opprenskning, antivirus osv, osv.

Jeg synes du skal kjøpe denne, og tror du vil bli svært fornøyd.

• Liker 1
Skrevet

Kort sagt ja!

Ok, enkelte vil argumentere med at en Mac ikke er en PC. Men strengt tatt så er de 99% like maskinvaremessig, så forskjellen er stort sett i design og operativsystemet.

For meg er det ikke noe annet enn Mac som gjelder. Mens andre ikke kan fordra annet enn maskiner som kjører MS Windows.

Hver sin smak..

Skrevet (endret)

Mac er ikke pc.

Det er ikke helt sant. PC står for Personal Computer, noe jo en mac i aller høyeste grad også er.

Men for å svare på spørsmålet til TS så må jeg bare si som sant er at jeg alltid har vært veldig fornøyd med datamaskinene mine. Nå har jeg mac, og er strååålende fornøyd. Jeg kommer nok ikke til å gå bort fra Apple med det første.

Endret av Spirali
  • Liker 3
Skrevet

Mens andre ikke kan fordra annet enn maskiner som kjører MS Windows.

Hver sin smak..

Mac kan da også kjøre Win.

Skrevet

JA.

Må jobbe på PC på jobb - men da har jeg en IT-avdeling som fikser problemene for meg når jeg drikker kaffe og skravler med kolleger. Hadde aldri orket å ha noe sånt makkverk hjemme (og det er en kraftig og bra PC med profesjonelle folk som vedlikeholder den). Takke meg til mac - ingen problem - bare gøy:)

Skrevet

Mac kan da også kjøre Win.

Så klart. Men jeg tror du forstod hva jeg mente. ;)

Med "PC" så mener folk stort sett en datamaskin som kjører MS Windows som standard. I mine øyne er en Mac også en PC, men å ta opp den kampen med de som mener det motsatte er rimelig dødfødt.

• Liker 1
Skrevet

Min erfaring er at pcer ser bra ut på papiret, men når alt kommer til stykke er det mye som er dårlig. Vifta, skjermen, batteriet osv.

Med mac vet jeg hva jeg får, og er storfornøyd med min macbook white =) Men det kommer selvsagt ann på hva du krever av maskinen din. Hvis du har planer om å bruke det som en gamingpc er det kanskje ikke det beste kjøpet, men macbook er helt klart fint for folk på farta som vil ha en kraftig men, lett maskin.

Hvilken mac er på tilbud?

Det trodde jeg også, helt til jeg installerte WoW på Macbooken min. Det funker fantastisk, ingen lagging, super grafikk. Så enda en grunn til at Mac er best. :jepp:

Skrevet

Det trodde jeg også, helt til jeg installerte WoW på Macbooken min. Det funker fantastisk, ingen lagging, super grafikk. Så enda en grunn til at Mac er best. :jepp:

Wow er fra 2004-2005 så det sier ingenting om hvor bra Macen er...

Gjest BabyBlue
Skrevet

Jeg foretrekker å finne frem gamle pcspill, noe som ikke akkurat funker på mac :gjeiper:

Men ja - grafikken kan jeg ikke klage på.

Skrevet

Jeg tror ikke Mac er den beste datamaskinen, det spørs jo helt hvilke krav man forventer at det skal oppfylle.

Samtidig har jeg aldri vært mer fornøyd med min Mac og er så godt som 100% sikker på at jeg aldri kommer til å bytte ut Mac med Windows. :)

Skrevet

Wow er fra 2004-2005 så det sier ingenting om hvor bra Macen er...

Hehe, årstallet har vel ytterst lite å si. Blizzard har jo gått inn for at spillet skal kunne spilles på de aller fleste pcer. Andre spill hadde kanskje oppgradert grafikken over årene, men WoW blir holdt enkelt for å nå ut til flere grupper.

Skrur man grafikken på fullt derimot så får man se litt mer av hvor mye maskina takler. WoW har fått flere fine tillegg på grafikken som utfordrer mindre gode maskiner.

Skrevet

Igjen hører jeg folk si "Du slipper antivirus og vedlikehold om du bruker Mac", å jeg forstår ikke hva de snakker om.

Mac har blitt en populær maskin, å det kommer flere og flere virus, keyloggere, trojaner osv til den.

På en Mac har du ingen mulighet til å vite om du har noe rusk som sitter der og stille stjeler feks Visainfoen din, eller andre passord og info.

Mac har også det minst sikkre operativystemet, og er aller lettest for hackere å komme seg inn på.

Det er ikke lurt å høre på råd fra folk som er frelst av Apple, fordi de rett og slett har et utrolig farga synspunkt.

Hvis du vil ha en stabil maskin, og syns windows er dårlig, er det aller beste alternative å kjøpe en bra PC som du installerer Linux på.

Av alle spill, er det faktisk mindre enn 1% som kan kjøre på Mac, så uansett hvor mye wow du spiller, blir Mac aldri en bra spillemaskin.

Skrevet

Mac er ikke pc.

Å, herregud. Jeg er drittlei av folk som sier det. JO, Mac ER en PC. PC står for PERSONAL COMPUTER. Mac er en computer. Altså en personlig datamaskin. Skal du f.eks. skru av Macen så står det "Are you sure you want to shut down your computer now?"

• Liker 4
Skrevet

Å, herregud. Jeg er drittlei av folk som sier det. JO, Mac ER en PC. PC står for PERSONAL COMPUTER. Mac er en computer. Altså en personlig datamaskin. Skal du f.eks. skru av Macen så står det "Are you sure you want to shut down your computer now?"

Tull og tøys! Mac er jo forkortelse for Macintosh, som da er et type eple... Det betyr at Mac faktisk er en frukt, og alle veit at frukt ikke trenger vedlikehold.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...