-C- Skrevet 22. februar 2011 #1 Skrevet 22. februar 2011 Altså jeg er kristen, men desverre ikke aktiv kirkegåer, og jeg kan ikke noen salmer etc. Tenker på at jeg jo skal bestille kirkeprogram som passer til designet av menyen og og, men jeg har ikke peiling på salmer. Er det slik at man kan snakke med presten eller noen om det ?? Hvordan gjorde du/dere det ? Må jo ha dette FØR jeg bestiller, og skulle helst bestilt det NUH !
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2011 #2 Skrevet 22. februar 2011 Presten foreslår sikkert noen. Det er mange salmer som "alle" kan, og som er vanlige i bryllup. Det kan være trygt å velge en av dem, hvis det er flere i familien din som er like lite aktive i kirken som deg - så slipper dere at alle mumler og later som de synger når salmene kommer. Hvis det haster, kan du bare ringe presten (eller organisten, hvis du vet hvem det er) og få forslag til salmer som er mye brukt i din kirke, og så bare skrive det i programmet. (Vi har mange sangere i vår familie, og jeg har jobbet som kirkemusiker, så vi valgte noen spesielle som vi har forhold til, og satset på at resten av familien kunne følge melodien. )
Gjest Spinell Skrevet 22. februar 2011 #3 Skrevet 22. februar 2011 Det er ikke verre enn å google: salmer vielse gav f.eks dette treffet. bryllupsmarsjer eksempler gav blant annet dette treffet. ...og mange flere...
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2011 #4 Skrevet 22. februar 2011 på sjømannskirkens hjemmeside, så vet jeg at det under sjømannskirken i køben er lagt ut 30inn og utgangsmasjer, som er spilt på orgel. SA kan du jo hvertfall høre de der hvem du liker og ikke..
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2011 #5 Skrevet 22. februar 2011 http://www.sjomannskirken.no/tjenester/bryllup-i-utlandet/karusell/hor-brudemarsjer Her er direktelinkt til der du kan høre bryllupsmasjene...
Tullepia Skrevet 22. februar 2011 #6 Skrevet 22. februar 2011 Altså jeg er kristen, men desverre ikke aktiv kirkegåer, og jeg kan ikke noen salmer etc. Tenker på at jeg jo skal bestille kirkeprogram som passer til designet av menyen og og, men jeg har ikke peiling på salmer. Er det slik at man kan snakke med presten eller noen om det ?? Hvordan gjorde du/dere det ? Må jo ha dette FØR jeg bestiller, og skulle helst bestilt det NUH ! Du kan ta en telefon til kirkekontoret og snakke mer presten eller organisten. Tenk på hvilke salmer du faktisk kan: Deg være ære, Deilig er jorden, for eksempel. Disse passer fint i bryllip. Andre fine salmer til bryllup er Nå er det morgen (Morning has broken) Kom, kom og hør (Amazing Grace) Guds godhet sang i sinnet Så grønn en drakt (sunget i kronprinsesse Victorias bryllup) Ta en rask telefon til presten i alle tilfeller, for husk at all musikk i kirken må godkjennes av prest / organist. Det er fort gjort, så er det bare å bestille sanghefter. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå