Gå til innhold

Jobber i butikk

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Mahareth
En medarbeider som jobber under 15 t/uke må jobbe 2 år før de skal reguleres et trinn. De som jobber over 15 t/uke reguleres et trinn pr år. Hvis arbeidstaker er 18 år skal han/hun ha trinn 1 uansett om de ikke har erfaring, samme gjelder hvis de er over 25 år, da skal de ha lønnstrinn 3 uansett om de ikke har tidligere erfaring. Hvis en arbeidstaker har bestått en eksamen fra videregående som gir studiekompetanse, skal også han/hun ha minimum lønnstrinn 3.

http://butikksjef.com/wordpress/?page_id=494

Selvfølgelig gjelder dette kun om bedriften følger tariff, og du har krav på dette iht lønnsbestemmelser i kontrakten din.

Hvis ikke butikken du jobber i følger tariff har du selv muligheten til å forhandle lønn med sjefen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og hva var frekt med det? Synes du det er frekt å påpeke at det er fagforeningene som har fremforhandlet tariffavtaler, minstelønn og f.eks. den 5. ferieuken?

Du står fritt til å melde deg inn eller la være. Men velger man å stå utenfor så er det frekt og grine over at bedriften ikke tilbyr tariffens minstelønn.

Og jeg oppfordrer folk til å melde seg inn i en fagforening, jeg legger ikke skjul på at jeg synes det er den beste løsningen. Er det frekt?

Nå har ikke jeg skrevet det du påstår der.

Eneste jeg skrev var at det er frekt å klage på andres innlegg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...