Gå til innhold

gravid og aleine

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk vite at jeg er 12 veke på vei gravid!

Da jeg fortalte det til kjæresten min og jeg vil beholde det sa han til meg at han kom til og velge og ikke støtte meg og ikke ha noen kontakt med meg eller ungen min!

føler meg milt sag jævlig da!! han sa han ville leve livet og ikke ha unge osv.

Jeg går på nav nå men er jo litt redd Barnevernet ska reagere på det eller legen, for jeg sa at jeg hadde støtte fra han. og plutslig komme tilbake og sier jeg ikke har hannas støtte!!

De kan vel ikke ta ungen fordi? Jeg har ikke god råd, men leve på nav som mangen andre gjør. men ska jo jobber etter hvert. Kan da banrvernet ta ungen da jeg er aleine?? og er i denne situasjonen?

påforhånd takk for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei de gjør ikke det. Skal de gjøre det så må du vise at du ikke klarer å ta deg av barnet dit, lite penger er ingen grunn i hele tatt.

Jeg har vært i samme situasjon. Legen (ihvertfall min gjorde det) hjelper deg med dine rettigheter ang. barnefar og støtte.

Håper det går bra. Lykke til :klem:

Skrevet

barnevernet kommer ikke og tar ungen din fordet, det kan du ta det helt medro på,

du kan få mye støtte igjennom nav som eneforsørger, ser ingen grunn i det du skriver til att barnevernet skal ta ifra deg barnet, de kan hjelpe deg med forskjellige ting om nødvendig, har du foreldre som kan hjelpe deg litt å??

Gjest gravid og aleine
Skrevet

nevnte det med barnevernet fordi legen sa at det beste for meg va at typen støtta meg osv..

dei meinte eg ikje burde vere aleine sia eg e 22 år!

Skrevet

Det kommer til å bli hardt, men du klarer deg fint. Barnevernet henter ikke barn kun pga dårlig økonomi, så der kan du slappe av :)

Det er ikke lett å være alene med et barn enten man er 22 eller 33, så jeg kan ikke se at alderen din kan brukes mot deg på den måten.

Skrevet

Uff, så dårlig gjort av ham!

Men det går nok fint! Det er mange som er aleine med unger, og som har dårlig råd.

Det ordner seg sikkert :)!

Gjest Nanette
Skrevet

Klem til deg. :klemmer:

Nei de tar ikke unen din men kan hjelpe deg med barnevakt om du ønsker det.

Skrevet

nevnte det med barnevernet fordi legen sa at det beste for meg va at typen støtta meg osv..

dei meinte eg ikje burde vere aleine sia eg e 22 år!

Legen din er en dust. Jeg er 21 år og alene. Ingen som har kommet å tatt ungen min. Ingen har noen rett til å ta han heller på grunn av alder.

Lykke til! :klem:

Skrevet

slapp av og nyt din gravide tilverelse.gled deg til barnet kommer og du vil sansynlig vis møte en gjeng med unge mødre i helsestasjons oppleg.her eg bor er det møter for gravide og etter barnet er fødd treffes mødrene og dei søte små og deler felles erfaringer og blir ofte godt kjende.noen forestter å treffes selv etter at barna er blitt store! denne faren er ett kappittel for seg.han får seile sin egen sjø rett og slett.barnevernet er ikkje noe ein skal vere redd for dei hjelper oftere enn dei "TAR" det er mange som får god rettleiing av dei men fermfor alt kommer dine råd fra helsestasjonen din.lykke til.økononi trenger du ikkje tenke på det er mange ordninger hos nav.

Gjest mortilto
Skrevet

Det kommer til å gå bra, men sørg for å komme i jobb så fort som mulig. Slik at du får rett til foreldrepermisjon. Ta hvilken som helst jobb, økonomien deres avhenger av det hele neste året. Snakk med amathea... snakk med nav. De ønsker faktisk ditt og barnet ditt sitt beste. Og du er ikke gå ung heller, flere av mine nærmeste venninder ble mor før de ble 20. Nå har de bedre jobb og bedre utdanning enn meg. Dette har mye med innstilling å gjøre. Er du beinhard og hardtarbeidene, er det utrolig hva du kan få til.

Lykke til, fra ei som greide å få jobb og rett på foreldrepermisjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...