Tøsen Skrevet 26. januar 2012 Forfatter #21 Skrevet 26. januar 2012 De fleste jeg har snakket med som har prøvd kobberspiral er fornøyde med den. Men jeg hørte at hvis man fra før er plaget med sterk menstruasjon og menssmerter, så blir disse som regel verre når man har kobberspiral. Det stemte på meg i hvert fall. Mens min mor hadde kobberspiral da hun var ung, og var ikke plaget med den i det hele tatt... Kan jo være verdt å prøve hvis femcap ikke virker for deg. Jeg var hos gynekolog og satt inn kobberspiral, kostet 500 kr, tok 2 min, og var vondt, men som sagt, kjapt over. Da jeg ville ta den ut igjen gjorde fastlegen min dette.
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2012 #22 Skrevet 26. januar 2012 Pessar er ikke så vanskelig å få tak i, det som kan være klønete er å få tak i en lege om kan måle. I verste fall så er det henvisning til sykehus, men det kan kanskje være like greit å få det gjordt i UK.
Gjest Vesla Skrevet 24. januar 2013 #25 Skrevet 24. januar 2013 Det funket dessverre ikke for meg å bruke Femcap, selvom jeg fikk en ny størrelse. Den vil ikke sitte på plass der den skal. I hvert fall ikke lenge nok. Den siger bare ned. Dette er fordi jeg har bakovervendt livmor. I følge legen som selger Femcap i Sverige så er det dessverre ikke alle som kan bruke Femcap, men for de fleste går dette helt greit. Så jeg vet liksom ikke helt om jeg skal anbefale den eller ikke. Hadde den fungert for meg så hadde det vært det beste prevansjonsmiddelet. Jeg vil anbefale dere som er interessert i å prøve femcap å ta en tur til gynekolog for å sjekke om dere har bakovervendt livmor først. Hvis dere har det (det er mange som har det) så ville jeg ikke brukt penger på femcap, fordi sjansen da er stor for at det blir vanskelig å bruke den. Ellers er erfaringene jeg sitter igjen med er at det er litt knotete å få den på plass, så det er en stor fordel å "kjenne seg selv" for å få dette til å funke. Er vankeligere å få til enn å sette inn tampong eller moon cup, så litt trening må til. Men man får utrolig bra service og informasjon fra Birgit som driver femcap.se. Så ta gjerne kontakt med henne på mail hvis dere har spørsmål, hun er svært hyggelig! :-) Hei! Gammel tråd, men tenkte likevel jeg kunne dele min erfaring. Jeg har også bakovervendt livmor, og slet med å få FemCap til å sitte som den skal. Jeg har nå gått over til noe som heter Lea Contraceptivum, som også er en form for cervical cap. Denne fungerer mye bedre for meg enn FemCap gjorde. Lettere å få på plass, og har ingen problemer med at den sklir ned. Jeg bestilte min fra www.barriermethods.com. Nettsiden ser skikkelig amatørmessig ut, men bestillingen gikk helt knirkefritt; betalte via PayPal og fikk pakken i posten etter ca. en uke.
Tøsen Skrevet 28. januar 2013 Forfatter #26 Skrevet 28. januar 2013 Hei! Gammel tråd, men tenkte likevel jeg kunne dele min erfaring. Jeg har også bakovervendt livmor, og slet med å få FemCap til å sitte som den skal. Jeg har nå gått over til noe som heter Lea Contraceptivum, som også er en form for cervical cap. Denne fungerer mye bedre for meg enn FemCap gjorde. Lettere å få på plass, og har ingen problemer med at den sklir ned. Jeg bestilte min fra www.barriermethods.com. Nettsiden ser skikkelig amatørmessig ut, men bestillingen gikk helt knirkefritt; betalte via PayPal og fikk pakken i posten etter ca. en uke. Takk for tips!! :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå