Gjest Syffe Skrevet 21. februar 2011 #1 Skrevet 21. februar 2011 Når man bestiller blomster, når "får" man de? Altså, henter man de dagen bryllupet skal stå, eller holder det å ordne det dagen før? F.eks scenario: Jeg skal stå for pynting i lokalet selv da jeg er en ganske bestemt liten dame og vet akkurat hvordan jeg vil ha det... Kan jeg ordne til blomster og slikt kvelden før? Eller vil blomstene bli halvsløve til dagen etter? Jeg skal også ordne knappehullsblomster selv, men skal kjøpe blomstrene som skal brukes. Holder det å ordne det dagen før? Tenker jo på at de blir sløve og mindre pene til bryllupsdagen...
Gjest Syffe Skrevet 21. februar 2011 #2 Skrevet 21. februar 2011 Jeg lurer forøvrig på akkurat det samme når det gjelder kaker... Vi skal bestille alle kaker, men må vi hente de på selve dagen, eller kan vi gjøres klare og settes i kjøleskapet på lokalet kvelden før uten at de mister form og kvalitet?
monica86 Skrevet 21. februar 2011 #3 Skrevet 21. februar 2011 vi skal hente blomstene om morgenen på selve dagen, forloveren hannes henter de for oss og kjører de i lokalet, og tar med seg brudebuketten og knapphullsblomster i kirken.. det samme gjelder kaken, hun som skal lage kaken kjører den opp i lokalet for oss der en er å tar den imot
Gjest Syffe Skrevet 21. februar 2011 #4 Skrevet 21. februar 2011 vi skal hente blomstene om morgenen på selve dagen, forloveren hannes henter de for oss og kjører de i lokalet, og tar med seg brudebuketten og knapphullsblomster i kirken.. det samme gjelder kaken, hun som skal lage kaken kjører den opp i lokalet for oss der en er å tar den imot Er dette absolutt nødvendig for at blomster og kaker skal holde kvaliteten? Jeg ser jo den at ting er best når det er ferskt, men ser for meg at det blir så stress... Dessuten er det ikke sikkert at det er noen som skal i bryllupet som har mulighet til å kjøre bil (da de reiser langt og mest sannsynligvis kommer med fly). ...Åsså hadde jeg tenkt å spare litt på å ikke si at blomstrene ikke er til et bryllup... Det er derfor jeg tenkte å lage knappehullsblomstene selv. Forloveden min vil ha sånne orogami-blomster (holdt på å skrive onani-blomster... ). Det er jo litt kreativt.
monica86 Skrevet 21. februar 2011 #5 Skrevet 21. februar 2011 Er dette absolutt nødvendig for at blomster og kaker skal holde kvaliteten? Jeg ser jo den at ting er best når det er ferskt, men ser for meg at det blir så stress... Dessuten er det ikke sikkert at det er noen som skal i bryllupet som har mulighet til å kjøre bil (da de reiser langt og mest sannsynligvis kommer med fly). ...Åsså hadde jeg tenkt å spare litt på å ikke si at blomstrene ikke er til et bryllup... Det er derfor jeg tenkte å lage knappehullsblomstene selv. Forloveden min vil ha sånne orogami-blomster (holdt på å skrive onani-blomster... ). Det er jo litt kreativt. hehe.. onani blomster hadde tatt seg ut det går sikkert fint å hente blomster dagen før og evt oppbevare de i kjøleskap kanskje, jeg regner med at mine blomster er ferdig fredagen og at de oppbevarer de på en eller annen måte (regner med de ikke sitter hele natta og lager) det samme gjelder vel med kaken, så lenge det oppbevares kjølig så skal det vel være greit vil jeg tro, nå er vi så heldig at forloveren hans stiller opp for å hente, uten han måtte nok vi også hentet blomster dagen før... lykke til
Lulilelu Skrevet 24. februar 2011 #6 Skrevet 24. februar 2011 Jeg skal gjøre det samme som deg. Lager alt selv. Både jeg og min mor er ganske god på slikt så det skal vi klare, bare å øve litt med falske blomster på forhånd. Vi lager de dagen før og setter de i vann. Det er best å oppbevare de kaldt, så om de kan ligge i ett kjøleskap så er det det beste.
Gjest Syffe Skrevet 24. februar 2011 #7 Skrevet 24. februar 2011 Jeg skal gjøre det samme som deg. Lager alt selv. Både jeg og min mor er ganske god på slikt så det skal vi klare, bare å øve litt med falske blomster på forhånd. Vi lager de dagen før og setter de i vann. Det er best å oppbevare de kaldt, så om de kan ligge i ett kjøleskap så er det det beste. Ok, takk for tips! Jeg ønsker å gjøre det slik først og fremst fordi det blir mer økonomisk, men syns også det er veldig koselig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå