Gå til innhold

Forslag til ny mobil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal kjøpe ny mobil, og vakler mellom smartphones og mer tradisjonelle telefoner. Er vant til gamle mobiler - hadde min første Nokia i minst fem år, og har stort sett overtatt gamle mobiler fra familie og venner, men nå vil jeg ha en ny en :sjenert:

Kriterier og ønsker, de viktigste først:

*god batterilevetid for standby og samtale - så del gjerne konkrete erfaringer på området

*god til (i det minste enkel) nettsurfing, mailsjekking/evt skriving. Wi-fi

*relativt robust, jeg har endel feltarbeid hvor den kan risikere å bli litt møkkete eller fuktig, eller falle i bakken. Men trenger ikke tåle å falle i en sementblander, liksom

*helst vanlig hodetelefon-jack, men ikke et absolutt krav

*er litt fascinert av alt man kan gjøre med smartphones, så gjerne en androidtelefon. Men jeg blir skeptisk når det ser ut til at man må lade disse omtrent hver dag :forvirret: Trenger ikke å se tv eller HD video...

*greit nok kamera (ideelt sett med mulighet for å ta skarpe bilder av relativt små ting innendørs, men kan godt droppe dette kravet)

Har lest endel tester, blant annet på amobil.no, men synes alltid det er noe galt :fnise: I forumet på amobil anbefales stort sett bare smartphones, andre telefoner foreslåes bare til bestemor.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bestilte meg ny mobil på fredag. Det ble en HTC Legend. Det er min første smart phone, og jeg gleder meg kjempe masse til å få den. Tidligere har jeg ikke sett på det som nødvendig, men jeg lot meg overtale når jeg tenkte på hvor enkelt det blir å sjekke mail og overføre penger. Jeg snakket med en selger fra Lefdal, som sa at denne mobilen ikke var den beste, men at man egentlig ikke trenger noe mer. Bra kamera har den, og dekselet er lagd for å tåle støt. Kjøpte den med Chess on time, som er et supert for mitt behov. Jeg betaler 200,- i måneden og får tilbake 500 sms, 500 ringe minutter og 500mg data. Gleder meg til mobilen kommer i posten og jeg kan ta den i bruk :)

Skrevet

Takk for svar :) Det er faktisk en av telefonene jeg har blitt nysgjerrig på. Den ser unektelig bra ut, og den har fått gode kritikker. Men batteriet holder tilsynelatende ikke så lenge? Jeg vil helst ha en telefon jeg kan ta med en helgetur på fjellet eller til en hytte uten strøm.

Skrevet
Jeg vil helst ha en telefon jeg kan ta med en helgetur på fjellet eller til en hytte uten strøm.

Da må du nok se bort fra de nyeste smarttelefonene.

Jeg har HTC desire og iPhone4. og ingen av de holder en hel helg uten lading.

iPhonen holder lengre enn HTC.

Men det kommer vel an på bruksmønster dah!

Skrevet

Takk for ditt svar også :) Det er jo egentlig ikke så ofte jeg ikke er i nærheten av en lademulighet, men jeg foretrekker bedre batteritid :forvirret: Kanskje jeg kan kjøpe meg både en smarttelefon, og en "turtelefon"...

Skrevet

Jeg vil helst ha en telefon jeg kan ta med en helgetur på fjellet eller til en hytte uten strøm.

Det tror jeg går greit med de fleste nye touchtelefonene. Ihvertfall iPhone.

Skal jeg på en helgetur, justerer jeg ned lysstyrken, skrur av bluetooth, wifi, 3g osv. Da holder den lett en langhelg med litt sms og korte samtaler.

Skrevet

Jeg lader min Samsung Wave ca en gang i uka. Det er den beste batterikapasiteten jeg har hatt på noen mobil noen gang. Den er helt grei å surfe med. Den har vanlig hodetelefon-inngang. Den har vært i bakken/gulvet osv mer enn en gang, men når det gjelder fukt aner jeg ikke hvor bra den er. Kameraet holder i massevis, og skjermen er knallbra. Er for første gang fornøyd med en Samsung-mobil.. ;)

Men hadde jeg skullet kjøpe ny mobil nå hadde jeg sikkert kjøpt iphone4....selv om batterikapasiteten på den er dårligere enn på min..

Skrevet

Takk for svar :) Det er faktisk en av telefonene jeg har blitt nysgjerrig på. Den ser unektelig bra ut, og den har fått gode kritikker. Men batteriet holder tilsynelatende ikke så lenge? Jeg vil helst ha en telefon jeg kan ta med en helgetur på fjellet eller til en hytte uten strøm.

Ja, batteriet er en svakhet på denne, dessverret, men mobilen jeg har nå holder ikke en dag, så det er jeg vandt til. Leste også nå at kameraet ikke er så bra som de skal ha det til.

Håper du finner den som passer for deg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...