Gjest Miss Gemini Skrevet 8. mai 2002 #1 Del Skrevet 8. mai 2002 Hvordan tar dere imot et kompliment? Selv fikk jeg beskjed da jeg var barn om at man takker for et kompliment. Det er normal høflighet. Selv svarer jeg "synes du det? Takk skal du ha" Jeg ser på meg selv som flink til å gi komplimenter når jeg mener noe er bra. Ofte får jeg bare et flaut svar tilbake. "Nei jeg synes ikke jeg får det til noe bra", "nei buksen er stygg" osv.. Hvorfor kan ikke folk ta til seg de komplimentene de får og se på det som noe positivt istedet for å bli flau over det? Jeg gir jo ikke komplimenter om jeg ikke mener det! Så..helt ærlig; Er dere flinke til å gi ærlige komplimenter, og hvordan tar dere selv imot et kompliment? Klem fra meg12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lottemor Skrevet 8. mai 2002 #2 Del Skrevet 8. mai 2002 Jeg mener selv at jeg er flink å gi ærlige komplimang og ta i mot komplimang. Hvist noen gir meg et komplimang bruker jeg og neie vet ikke hvorfor men det heger vel igjen fra når jeg var liten)og takke for komplimentet. jeg er enig med deg at det er allt for mange som gir et halv spydigt og flaut svar tilbake hvist du gir dem et kompliment. Forstår ikke hvorfor...12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
{Ane} Skrevet 8. mai 2002 #3 Del Skrevet 8. mai 2002 Jeg sier "tusen takk skal du ha" jeg tar i mot et kompliment. Men det er ikke alltid jeg er like fornøyd med foreks. et bilde jeg har malt. Blir litt irritert og sier "nei, det ble ikke sånn jeg hadde tenkt det". Det spørs heller hvordan saken ligger an. Når jeg gir komplimang så er jeg ærlig. Om jeg ikke likte buksa til venninna så sier jeg "grattis med ny bukse" og om hun sier: "ja var den ikke fin da?" Om hun står der av iver og er kjeeempe fornøyd med buksa så slenger jeg jo ikke innpå med "nei! den var grusom!" Sier heller et "Joda. Den passa på deg!" Da skjønner jo hun tegninga. eller gjør dere andre det? Kjenner dere til tegninga i en setning? Kjenner ei som bare slenger på "nei.for å vere helt ærlig så var den ikke pent i det hele! du burde gå å kjøpe en ny, eller bytte den" Så det spørs jo helt hvordan situasjonen er12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusen Skrevet 8. mai 2002 #4 Del Skrevet 8. mai 2002 Sa nei....før, men de senere årene har jeg blitt mye flinkere til å ta imot med å si "Tusen takk!". Dette spesielt etter at gutter klager over min opprinnelige respons med "Ta imot et kompliment nå!". Ikke så mange som gidder å gi et kompliment og ikke mene det, da holder man som regel kjeft istedet. Er det noe jeg synes sier jeg det rett ut! Man føler seg som oftest frem på hva som er ærlig og falskt med måten folk gir kompliment på. Så jenter (og dere gutta her inne); Ta imot!12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElleVille Skrevet 8. mai 2002 #5 Del Skrevet 8. mai 2002 "Takk!" Jeg kan motsi om jeg er fullstendig uenig, men som oftest er det jo ikke nødvendig. Den personen likte det de kommenterte, og spurte jo ikke om min mening. Er flink til å gi komplimenter selv også. Både til kjente og ukjente. Mange som ser litt rart på meg når jeg gir komplimenter til en person jeg ikke kjenner, men de fleste blir glad for det. Noen som synes det blir vel intenst, for eksempel om jeg kommenterer kropp - både gutter og jenter. Jeg kan godt finne på å si til deg at jeg synes du har skikkelig fin rumpe, eller at en gutt har fantastisk fine armer. Ikke alle takler det så bra. Men jeg velger å tro at de får noe positivt å tenke på etterpå likevel, som de ikke hadde fått om jeg lot være å si det. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*nora* Skrevet 8. mai 2002 #6 Del Skrevet 8. mai 2002 Jeg har hatt kjempe problem med å ta imot kompliment, rødmer og mumler unnskyldninger for at jeg er født. Har kommet meg litt, for har fått høre noen ganger at at de faktisk mener det, og ikke er ute etter å kritisere. Selv er jeg veldig flink å gi kompliment, ofte litt for ærlig, kan si til ei jente at hun har fine pupper, eller til en gutt at rumpa hans er sexy. Da blir de ofte litt lange i maska, men jeg MENER det jo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Michelle Skrevet 9. mai 2002 #7 Del Skrevet 9. mai 2002 Når noen sier jeg er pen eller noe sånt,så svarer jeg som regel"Det visste jeg jo,men takk skal du ha". Er selv flink til å øse ut komplemanger.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jen Skrevet 9. mai 2002 #8 Del Skrevet 9. mai 2002 Sier alltid takk for et kompliment. Synes det er veldig viktig å gi komplimenter også. Synes foresten det er mye hyggeligere å få komplimenter fra jenter enn fra gutter. Føler de er mer ærlige når de sier det, guttene er stort sett på sjekker'n når de gir komplimenter. Tror også jeg er flink til å gi komplimenter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catzy Skrevet 9. mai 2002 #9 Del Skrevet 9. mai 2002 Jeg smiler bredt og sier fornøyd "Takk for det!" Komplimenter er en fin ting. Dessuten er det lettere å få komplimenter igjen hvis man tar dem imot på en positiv måte. Hvis man bare tuller det bort og sier noe som "Nei, denne buksa [som du sa at passer så bra] er jo gammel og den gir meg valker i ryggen" hver gang du får et kompliment, så slutter jo folk å kommentere det. Og det blir jo bare kjedelig! Jeg prøver å gi komplimenter når jeg mener noe er bra eller i hvertfall noe mer enn det vanlige. Ellers blir det bare hult. Catzy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå