Gå til innhold

Til dere med lekegrind/som hadde lekegrind til ungen deres.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge hadde dere den? Jeg har en men den står bare og tar opp plass og har kun brukt den to ganger. Nå vurderer jeg å selge den, men er det noen slags mulighet for at det vil bli bruk for den? Hvor lenge hadde dere den?

Videoannonse
Annonse
Gjest Kosejenta
Skrevet

Vår ble tilslutt brukt som en gedigen vaskebalje for nyvasket klær...så den forsvant da yngstemann var ca 8-9mnd...og angret ikke et sekund....

Skrevet

Brukt til ca 1,5 år tror jeg. Nå mest for at storebror skal få leke litt i fred, eller jeg skal vite hvor hun er mens jeg feks henter noe i garasjen.

Skrevet

Ts her, mitt barn er 14 mnd og jeg bruker den aldri. Jeg vurderer å bare selge den.

Helt ærlig, brukte du den til ungen var 4? Eller tulla du? ;) for unger klatrer jo ut lenge før den tid.

Jeg ser ikke poenget i å ha den lengre, hadde den bare i en periode ungen var ustø da den hadde lært seg å sitte og falt veldig raskt. Nå er det like før ungen begynner å gå og jeg vet ikke om jeg har bruk for den, bruker den bare til å henge tøy på nå. :sjenert:

Skrevet

Det er veldig individuelt .

Lekegrinda vår kunne brukes til å sperre av områder vi ikke ønsket at barnet skulle bevege seg innenfor også - feks kjøkken og ovn .

Vi brukte grinda så lenge det ikke var nok å snakke til barna , men tok den bort da barna begynte å respektere beskjeder de fikk - ca 2-2,5 års alderen her .

• Liker 1
Skrevet

Vi brukte vel bare vår de første ukene, fordi vi hadde hørt at det var lurt å skjerme babyen fra storesøsken. Det viste seg å være helt unødvendig hos oss - storesøster forgudet babyen og kunne gjerne "passe på" henne selv om hun bare var 2 år da lillesøster ble født. Siden ble den stående som en gedigen leke- og roteoppsamlingsplass i flere måneder før vi endelig fikk somlet oss til å selge den. Babyen lå på gulvet der hvor vi var, og hvis jeg skulle noe sted i huset tok jeg babyen med.

Skrevet

Jeg tenker det kommer an på barnets aktivitetsnivå. En liten baby som bare ligger på ryggen kommer seg jo ikke noe sted uansett, så da trenger man ikke grind. Når barnet har begynt å krabbe/gå kan det hende man trenger den dersom barnet er veldig aktivt. Noen foreldre får ikke engang laget middag eller gått på do, fordi den lille krabaten er "overalt" og risikerer å skade seg selv. I sånne tilfeller kan det være kjekt å ha ei lekegrind for å få noen minutter for seg selv. Men det er lurt å la barnet være et minutt eller to i lekegrinda jevnlig for at det ikke skal bli et sjokk for barnet å plutselig bli satt der.

Skrevet

Kunne ikke vært foruten :-) datra trivdes godt oppi "lekeparken" sin helt til hun var 8-9 mnd. Og jeg synes det var supert å ha en trygg plass å ha henne, når jeg var på kjøkkenet, badet o.l.

Skrevet

Til førstemann brukte vi vår ganske mye og han fant roen bra der. Når jeg var i dusjen, måtte kaste søpel eller annet hvor det passet dårlig med en nysgjerring smågutt på gulvet. Med nr.2 brukte vi ikke lang nok tid til å venne ham til grinda...brukte den aldri. Tror barna må venne seg til dem med en gang, ellers er det "kjørt"...;)

Og den tok jo så innmari plass!! Husker vi følte vi fikk ett rom ekstra når den omsider kom ut av vårt hjem...;)

Skrevet

Vi brukte den vel opp mot året til storebror, og har brukt den så langt til lillebror. Men ser at han begynner å synes den er kjip og begrensende, så den kan ikke brukes så lenge av gangen.

For oss har den vært uunværlig nå. Først for å gi lillebror et fristed hvor ikke storebroren var "oppå" han hele tiden. Fra starten av, egentlig...

Og nå senere for å slippe å løpe fra med en gang, om man prøver å smøre en brødskive eller noe annet i en annen del av huset i to minutter. (Har en som vet å gjøre ting han ikke får lov til så fort noen snur ryggen til.)

Han trives oppi der, men foretrekker å kunne krype rundt på gulvet.

Skrevet

Varierende hvor mye lekegrinden har vært i bruk, da barna våre er ulike i personlighet og behov. Men alt fra 3-4 mnd gammel til 2 år har vært vanlig her. Har ikke solgt min er og er glad for det siden vi venter en til. ;)

Gjest ElleMelle
Skrevet

For oss som har hund er lekegrinda genial.

Helt fra hun var nyfødt har vår lekegrind vært hyppig brukt. I starten ble den brukt til å hvile i. Vår lekegrind har bunn som kan heves, og snuppa vår likte å breie seg i søvne, så det var perfekt for henne.

Senere har den blitt brukt flere ganger pr dag når vi skal noe på kjøkkenet, ut og hente posten, på do osv, og hunden er inne. Ellers bare for å roe ned litt, og øve på å stå ved kanten.

Nå er jenta over ett år, og den brukes fortsatt flere ganger om dagen.

Hadde vi ikke hatt dyr så hadde det kanskje stillt seg annerledes da, det er et poeng.

Skrevet

For oss som har hund er lekegrinda genial.

Helt fra hun var nyfødt har vår lekegrind vært hyppig brukt. I starten ble den brukt til å hvile i. Vår lekegrind har bunn som kan heves, og snuppa vår likte å breie seg i søvne, så det var perfekt for henne.

Senere har den blitt brukt flere ganger pr dag når vi skal noe på kjøkkenet, ut og hente posten, på do osv, og hunden er inne. Ellers bare for å roe ned litt, og øve på å stå ved kanten.

Nå er jenta over ett år, og den brukes fortsatt flere ganger om dagen.

Hadde vi ikke hatt dyr så hadde det kanskje stillt seg annerledes da, det er et poeng.

Vi venter en liten en om 4 uker, og har tenkt oss lekegrinda nettopp til de bruksområdene du nevner.

For det første er det litt gulvkaldt her, slik at det ikke er ideelt å la et lite knøtt ligge på gulvet. For det andre kan hun der ligge i fred for hundene.

Vi planlegger å bruke lekegrinda som dagseng i starten (vi har også den typen som er 1x1 m med hevbar bunn), og som en trygg plass etterhvert som hun blir mer mobil, slik at jeg f.eks. kan gå ut med søpla uten å bekymre meg for hva hun kommer borti.

Hvor lenge den blir brukt, eller om det vil fungere, vil jo tiden vise.........

Skrevet

Lekegrinda forsvant fort ut herfra! Var virkelig ubrukelig. Skulle jeg på badet, tok jeg ungen med meg, og så fikk hun noen leker å leke med. Jeg har hund også, men det er jo forskjell på hunder da (jeg har en hund som er supersnill og alltid følger etter meg!).

Men hver sin lyst!

Gjest Emo Fisk
Skrevet

Min er 16 mnd, og er fortsatt veldig glad i fristedet sitt. Også merker vi at det ikke blir noen biting på familien, siden hun får tygge på kantene av grinda (tregrind).

Skrevet

Jeg skal hvertfall ha "baby bur" /lekegrind.

Med rottweiler i hus som også trenger å kunne bevege seg er det rett og rimlig å ha både hunde og baby bur :P

Tør liksom ikke ha Vovven som er valp i stor forpakning løs med en baby.. Og kan ikke ha hunden i bur hele dagen, eller skjerme den fra oss mennesker ved å sperre av gangen eller noe til den hele dagen.. Så må vi finne et kompromiss der hunden får være hund og barnet kan være trygt :)

Men barnet vil selvsagt få krype rundt på gulvet og da :) Må bare sørge for at voven er i hundegård eller bur da :) Og at hunde sikkel er tørka opp fra gulvet... :/

Skrevet

Vi har ikke brukt vår så mye. Kun til oppbevaring hvis jeg må løpe ned på do, eller sette på en vaskemaskin el.l. Nå er det oppbevaring for leker :) Er jo kjedelig å sitte å leke på et sånt lite areal.

Skrevet

Vår er 1,5 år og den brukes fortsatt og har vært i bruk fra starten av. I begynnelsen som skjerming fra hunden. Etterhvert som et trygt sted når jeg er opptatt i dusjen eller på do. I starten synes jeg flisene på badet var for harde å ligge på (vi har aldri hatt vippestol) og etter han ble mobil kan vi ikke la han være alene uten tilsyn. Så nå blir den kun brukt når en av foreldrene er alene hjemme og må på do eller dusjer.

Men gleder meg til vi slipper, den tar jo opp litt plass i stua..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...