Gå til innhold

Reagerte veldig på dette

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok med meg min datter på badeland i helgen og hun ville ha med seg en jevnaldrende venninne. Koselig tenkte jeg, da kan de tulle og tøyse, mens jeg holder et øye med dem, de er 8 og 9 år gammel. Men så viser det seg at denne jenten hverken kan svømme eller liker å få hodet under vann, og hun har heller ikke med seg svømmeringer eller noe lignende. Så da ble jo badingen veldig begrenset.

Min datter svømmer som en fisk, og ble veldig skuffet når vi kun kunne holde oss på den grunne siden, og ikke gjøre noe som helst. Jeg reagerte veldig på dette, fikk ikke en eneste tlf fra moren eller faren om dette. Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lærte å svømme da jeg gikk i andre klasse og synes ikke det er så overraskende om en unge på 8-9 år ikke kan svømme. Det var vel heller du som burde spurt om hvordan svømmeferdighetene hennes var, synes jeg.

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde hvertfall ikke sendt med dattern min med andre på badeland hvis hun ikke kunne svømme.

Skrevet

Før i tiden kastet man barn ut på det dype så fikk de selv svømme inn til land.

De lærte seg å svømme den gang da. Hvorfor er det så vanskelig og komplisert når?

Skrevet

Jeg synes helt klart at moren/faren til vennina burde ha opplyst om at jenta deres ikke kunne svømme. OG de burde ha sendt med svømmeringer! Det med svømmeringene er iallefall ikke ditt ansvar, det er foreldrene sitt, på lik linje med at de sender med henne badedrakt og håndkle.

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner at du reagerer som du gjør, for man sender vel ikke barnet sitt med andre til svømmehall uten å opplyse om svømmeferdigheter og evt vannskrekk...?

Samtidig er jeg litt enig med gjesten over her; du kunne jo også ha forhørt deg med foreldrene selv innen du tok med deg jentene.

Skrevet

Det er da ikke kun svømming man gjør på i et badeland? Hadde de ikke sklier og flyteting som det gikk an å plaske rundt på?

Kanskje foreldrene så på dette som en mulighet for henne til å tilbringe litt tid i et basseng, slik at hun etter hvert kunne lære å svømme? Det er jo ikke sikkert at foreldrene hadde helt kontroll på svømmeferdighetene hennes de heller, men regnet med at det gikk bra siden det var en voksen med. Men de burde kanskje ha sendt med henne armringer.

Gjest annemor30
Skrevet

Jeg syns dette går litt begge veier:) Jeg ville spurt for min egen trygghet om barnets svømmeferdigheter:)

Skrevet

syns det var rart at foreldrene ikke nevnte noe... det er jo en vesentlig ting å kunne når man skal i badeland..! å når barnet ikke liker å ha hodet under vann er det ikke så enkelt med sklier heller..

Skrevet

Kanskje barnet har sagt til foreldrene at hun har lært å svømme på skolen. Kanskje hun er superstolt over å kunne holde hodet over vannet i noen få sekunder og dermed tror at hun faktisk kan svømme. Det er vel slikt den voksne først finner ut den dagen h*n selv er med barnet i vannet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...