Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et merkelig spørsmål, men her kommer det da. Jeg har lyst til å studere psykologi, men ville det blitt feil å utdanne seg til psykolog om man før har gått til psykolog før? Har hatt en tøff oppvekst, blitt utsatt for mobbing og slitt med depresjon, men jeg er frisk nå.

Har dere noen meninger om dette? Kom med det, takk for svar! :)

Skrevet

Jeg mener det motsatte, at det er en styrke. :)

• Liker 1
Skrevet

Takk for godt og ærlig svar, gav meg litt mer å tenke på.. :)

Ts

Skrevet

Jeg tenkte mellom kollegar osv, hvor tvilsomt det kanskje ville vært om dem visste at jeg selv har hatt psykologisk hjelp. De ville kanskje ha tvilt på mine egenskaper som psykolog.. Hvem vet, uansett så vet jeg at det er vanskelig å komme inn på psykolog-studiet...

Ts

Skrevet

Mange psykologistudenter sliter selv/har selv slitt med psykiske problemer av ulike slag. For min egen del tenker jeg at det må være en styrke å ha opplevd hvordan psyken kan virke inn på mennesker. Man må naturligvis være "tilregnelig" som psykolog, men vonde erfaringer og psykiske lidelser som ikke nødvendigvis ødelegger din arbeidsevne, burde være en fordel.

Skrevet

Psykologistudenter på profesjon blir faktiskoppfordret av en del forelesere til å gå til psykolog dersom de ikke tidligere har gjort dette. Jeg vil tro dette kommer av at det er en styrke både å kunne sette seg inn i den situasjonen det er å være en pasient/klient med problemer man ønsker hjelp til, og det å ha sett ulike psykologer i arbeid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...