Gå til innhold

Noen her som har studert psykologi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har litt lyst til å bli psykolog, men fra hva jeg har skjønt så må man ta årsstudium i pskyologi først. Og for så å få lov til å gå proffesjon etterpå, må man kun ha A-er.

Så da lurer jeg på om det er noen her som har tatt studiet?

Er det vanskelig?

Er det interessant?

Gikk du videre til proffesjon for å bli psykolog?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det vanskelig? Ja, psykologi er vanskelig. Store deler av pensum er på engelsk, og noen ganger blir det utfordrende å virkelig forstå det man leser. Mye av stoffet omhandler anatomi og fysiologi, noe som betyr mye pugging.

Er det interessant? Ja, mye av det er interessant. Det kommer selvsagt an på hva du selv interesserer deg for. Men man lærer utrolig mye av å studere psykologi.

Gikk du videre til proffesjon for å bli psykolog? Jeg hadde som mål om å gå videre på profesjon, men resultatene min var for dårlige. Nå går jeg bachelor og trives greit med det. Men skulle gjerne ha gått profesjon siden målet mitt var å bli psykolog.

Jeg hadde B B C, men det var ikke godt nok. Så man må nok satse på A'er.

Skrevet

Dette er jeg også litt nysgjerrig på.

Skrevet (endret)

.

Endret av ninuska_
Skrevet

Adder et spørsmål om det er greit for ts: Hva kan man bli om man tar bachelor/master i psykologi?

Skrevet (endret)

Det er vanskelig å komme inn, men dersom du rimelig greit har klart femmere og seksere på ungdomsskolen/videregående i de fleste fag, burde det være overkommelig med litt jobb. Personlig synes jeg det er et fantastisk interessant fag! Bortsett fra det kliniske på profesjon og organisasjonslære på master, lærer man så vidt jeg vet stort sett det samme om man tar profesjon/bachelor/master. Det kan likevel være litt vanskelig å få jobb med bare en bachelor i psykologi, man bør helst ha en master i et eller annet på toppen, men sånn er det vel med de fleste bachelorfag.

Endret av kanel23
Skrevet

1. Ja det er vanskelig å komme inn. Det krever at du virkelig jobber hardt et år eller to, men når du har kommet inn på profesjon er det ikke like harde krav lenger. Arbeidsmengden er like stor eller større, men karakterkravene er ikke like store, og du kan slappe og og kose deg med å lære stoffet.

2. Ja det er veldig interessant! Det er virkelig verdt den harde jobben med å komme inn når man får studere og jobbe med dette resten av livet!

3. Ja det gjorde jeg :)

Skrevet

ts her:

Jeg lurer litt på det samme som KaDust. Hvordan jobber kan man få om man har master i psykologi? Og hvor mange år tar det å få master?

Skrevet (endret)

ts her:

Jeg lurer litt på det samme som KaDust. Hvordan jobber kan man få om man har master i psykologi? Og hvor mange år tar det å få master?

Masteren tar 2 år etter endt bachelor i psykologi. Hvilke jobber du vil få, vil jeg tro spørs veldig hva du tar master i, om det er biologisk psykologi eller sosialpsykologi. Du kan ta en titt på masterundersøkelsene på psykologisk.no. F.eks hvis du tar master i ledelse og organisasjon, da vil du kvalifisere til stillinger innen personalarbeid, rekruttering, HR-konsulent, forsker etc.

Endret av ninuska_
Skrevet

Er det vanskelig?

Tja, det kommer jo an på hva du er flink i. Det krever hardt arbeid, og siden det er mange forskjellige typer stoff, vil det sannsynligvis være noe du vil oppfatte som vanskelig. Mange sliter med biologidelen, hvor man må pugge hjernen og nervesystemet o.l.

Er det interessant?

Jeg syntes det var kjempeinteressant, elsket det året.

Gikk du videre til proffesjon for å bli psykolog?

Nei, jeg har ikke lyst til å bli psykolog. Jeg ville gjerne ha årsstudiet allikevel fordi jeg interesserer meg for psykologi, og fordi det til en viss grad er relevant for det jeg har valgt å studere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...