Hedda-78 Skrevet 21. februar 2011 #1 Skrevet 21. februar 2011 Vi skal pusse opp. Vi har innerdører av furu, og både dørbladene, karmene, listene og dørstokkene er brunbeisede. Vi vil male dører og lister hvite. Men hva gjør vi med dørstokkene? Jeg ser for meg at hvis vi maler dørstokkene hvite, vil de bli stygge med en gang, pga slitasjen. Pleier man egentlig å male dørstokkene? Gulvene er mørke (fliser/mørkt tregulv), så det er vel kanskje penest hvis dørstokkene også er mørke? Kan man f.eks. pusse bort den brune beisen og bare lakke dørstokken?? Noen idéer?
Titti72 Skrevet 21. februar 2011 #2 Skrevet 21. februar 2011 Vi har høvlet/skrapt våre, og lakkert dem på nytt i mørkere farge. Det ble prikken over i'en når vi var ferdig med oppussingen. Etter at vi gjorde det, har jeg lagt merke til hvor mange som har helt utslitte og møkkete dørstokker...
fionel Skrevet 25. februar 2011 #3 Skrevet 25. februar 2011 Vi har hvite malte dørstokker, og jeg vil ikke anbefale det til NOEN! Herregud tok vel to dager fra de var nymalte til de ble brun sorte... Jippi.. Akkurat nå er det bare noe jeg overser her i leiligheten, men vet jeg må gjør noe med det... etterhvert....
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2011 #4 Skrevet 26. februar 2011 Og vi har kvitmalte dørstokkar som ser like fine ut som då vi malte dei... Dei er malt med oljemaling, og fire strøk. Blir ikkje skitnare der enn på golvet. Er jo berre å vaske
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2011 #5 Skrevet 26. februar 2011 Jeg har dørstokker i eik (vanlig materiale å lage dørstokker av). De blir fine når jeg pusser de ned og lakker de på nytt. Kan tenke meg det at med hvite dørstokker så synes ALT. Har fått det med meg av folk som har malt trappene sine hvite.
fionel Skrevet 26. februar 2011 #6 Skrevet 26. februar 2011 Jeg har dørstokker i eik (vanlig materiale å lage dørstokker av). De blir fine når jeg pusser de ned og lakker de på nytt. Kan tenke meg det at med hvite dørstokker så synes ALT. Har fått det med meg av folk som har malt trappene sine hvite. <så sant så sant !! Det er som hun her over sier da, man kan jo lakke/beise over det hvite. Eller som hun gjorde male med hvi toljemaling. Men jeg skulle ha den hvite/matte følelsen. Om dere skjønner ? Ha lenge drømt om å male hele gulvet hvitt, MEN etter å ha levd med hvite dørkarmer og hvite dører sto jeg fort over det gitt
kamela Skrevet 26. februar 2011 #7 Skrevet 26. februar 2011 Her er dørstokkene i eik og går i ett med parketten. Tror jeg ville beiset/lakket dem så de går mest mulig i ett med gulvet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå