AnonymBruker Skrevet 21. februar 2011 #1 Skrevet 21. februar 2011 Sønnen min som går i tiende klasse har en lærer som banner ekstremt mye. Og Ja, det er helt ekstremt. Nå i dag så hadde sønnen min tatt opp sin egen stemme og gjort den dypere og mer ekkoaktig på pcen og lagret det på en mp3-spiller eller noe. Så tok han og noen kamerater og stod på lur med læreren uten at hun viste det og bare ventet på at hun skulle banne. Så sa hun, tror det var, "fanden i helvete". Da spilte sønnen min av lydopptaket der en stemme sier "ja, hva er det". Læreren ble vist ganske forrvirret og skremt og stemmen fortsatte med å presentere seg som satan og sa at hun måtte slutte å banne ellers kom hun til helvete og ba også læreren om å gi dem leksefri og la dem få gå tidlig hjem. Læreren ble først redd før hun oppdaget dem og ble rett og slett forbannet og etter hva datteren min sier som går i 8 (og som ikke var med på dette). så kunne hun høre fra klasserommet sitt læreren skrike og banne i gangen som gal etter min sønn og hans kamerater da hun oppdaget dem . De satt i en halvtime på rektors kontor og har blitt utvist i tre dager og nedsatt i oppførsel. Men er dette virkelig noe å bli utvist for? Kan lærere bare utvise elevene sånn uten videre? Dette var jo kun ment som en uskyldig spøk. Jeg synes nå dette kun var en morsom spøk og de som var med på det har jo sagt unskyld. Rektor ser vist alvorlig på det hele og var ikke bli på telefonen og vil ikke tålerere den slags oppførsel.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2011 #2 Skrevet 21. februar 2011 Var ikke noe jeg umiddelbart lo av, men var sikkert veldig morsomt der og da.. Uansett så syns jeg at utvisning var temmelig drøyt.. Det verste med dette her er i grunnen læreren som banner.. Litt av et forbilde liksom.. 2
suzie Skrevet 21. februar 2011 #3 Skrevet 21. februar 2011 Jeg må si jeg synes det hele var litt morsomt og kreativt, og de har jo virkelig gjort en jobb i forkant her. Nå var det jo synd at hun ble skremt av det - men jeg synes likevel det var en drøy straff. En lærer kan godt passe språket sitt litt også. 5
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2011 #4 Skrevet 21. februar 2011 Syns det var helt greit. Hvis det er et problem at læreren banner tar man det opp på en saklig måte. Helt greit at sønnen di ble utvist. 2
Knitcat Skrevet 21. februar 2011 #6 Skrevet 21. februar 2011 Jeg synes egentlig at skolen overreagerte. Guttene tok opp en oppførsel de reagerte på på en kreativ og humoristisk måte, og jeg kan forestille meg at det ikke er første gangen heller at de har vært vitne til roping og skriking. Er læreren en som barna liker, er trygge på og har respekt for, for da synes jeg at spøken var ganske harmløs, eller er det en lærer som sliter generelt med ungdommene og som derfor følte seg mobbet og latterliggjort? Uansett bør det jo nå ble en slutt på banningen! 1
kirstiJ Skrevet 21. februar 2011 #7 Skrevet 21. februar 2011 Hadde denne spøken foregått på grunnlag av noe annet enn at læreren banner så hadde jeg syntes det var helt greit med utvisning. Men, når læreren banner en del i timen, nei da bør vel hun se bjelken i sitt eget øye før hun ser flisen i en annens... 4
Ava Mae Skrevet 21. februar 2011 #8 Skrevet 21. februar 2011 Hadde denne spøken foregått på grunnlag av noe annet enn at læreren banner så hadde jeg syntes det var helt greit med utvisning. Men, når læreren banner en del i timen, nei da bør vel hun se bjelken i sitt eget øye før hun ser flisen i en annens... Jeg er helt enig med deg. Litt takhøyde må man da ha og ikke var det hverken ondskapsfullt eller slemt heller. En liten Emil i Lønneberget anno 2011 med andre ord Hadde dette skjedd den gangen jeg gikk i 8. - 9. klasse så ville det ikke blitt en sak ut av det en gang, så jammen har tidene forandret seg på få år.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2011 #9 Skrevet 21. februar 2011 Hadde denne spøken foregått på grunnlag av noe annet enn at læreren banner så hadde jeg syntes det var helt greit med utvisning. Men, når læreren banner en del i timen, nei da bør vel hun se bjelken i sitt eget øye før hun ser flisen i en annens... Enig. Syns det var drøyt med utvisning. Og at en lærer banner i timene syns jeg ikke hører ikke i offentlig skole, enda jeg er nordfra. 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2011 #10 Skrevet 21. februar 2011 Jeg synes det er bra de ble utvist. Kreativitet og planlegging på egen hånd må straffes og slås hardt ned på. Undersåtter må lære seg å adlyde uten å tenke. 1
Zoë Castillo Skrevet 21. februar 2011 #11 Skrevet 21. februar 2011 Som lærer i 9.klasse må jeg si at dette virket temmelig kreativt og harmløst! 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2011 #12 Skrevet 21. februar 2011 Sønnen min som går i tiende klasse har en lærer som banner ekstremt mye. Og Ja, det er helt ekstremt. Nå i dag så hadde sønnen min tatt opp sin egen stemme og gjort den dypere og mer ekkoaktig på pcen og lagret det på en mp3-spiller eller noe. Så tok han og noen kamerater og stod på lur med læreren uten at hun viste det og bare ventet på at hun skulle banne. Så sa hun, tror det var, "fanden i helvete". Da spilte sønnen min av lydopptaket der en stemme sier "ja, hva er det". Læreren ble vist ganske forrvirret og skremt og stemmen fortsatte med å presentere seg som satan og sa at hun måtte slutte å banne ellers kom hun til helvete og ba også læreren om å gi dem leksefri og la dem få gå tidlig hjem. Læreren ble først redd før hun oppdaget dem og ble rett og slett forbannet og etter hva datteren min sier som går i 8 (og som ikke var med på dette). så kunne hun høre fra klasserommet sitt læreren skrike og banne i gangen som gal etter min sønn og hans kamerater da hun oppdaget dem . De satt i en halvtime på rektors kontor og har blitt utvist i tre dager og nedsatt i oppførsel. Men er dette virkelig noe å bli utvist for? Kan lærere bare utvise elevene sånn uten videre? Dette var jo kun ment som en uskyldig spøk. Jeg synes nå dette kun var en morsom spøk og de som var med på det har jo sagt unskyld. Rektor ser vist alvorlig på det hele og var ikke bli på telefonen og vil ikke tålerere den slags oppførsel. Er vel ikke Satan som ønsker at folk slutte å banne.
Vulpes Skrevet 21. februar 2011 #13 Skrevet 21. februar 2011 Jeg synes det var morsomt, og en stilig idé. Denne læreren må være totalt blottet for humor, eller kanskje hun ble såpass flau over å bli "tatt" for banningen at hun tok det ut på sønnen din? Uansett var det en rimelig drøy straff. 2
Vera Vinge Skrevet 21. februar 2011 #14 Skrevet 21. februar 2011 Hvis dette er det som skjedde, syns jeg det var å overreagere, ja. Det minner meg for øvrig om da jeg, som var supersnill på skolen og godt likt av alle lærere, en gang skrev noe spøkefullt om en lærer i skoleavisa (litt i samme gate som å spøke med en lærer som banner mye), og det ble også litt av en oppvask, hvor jeg måtte møte på rektors kontor og be om unnskyldning. Men da fikk jeg inntrykk av at rektor syns det var litt morsomt, men at han måtte ta tak i det fordi læreren det gjaldt var kjempesint. Altså, disiplin er flott, men det får da være grenser for hvor hårsåre lærere skal være også. 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2011 #15 Skrevet 21. februar 2011 Syntes det var kreativt og morsomt jeg:-) Og utvisning var en vel drøy reaksjon........ Vi og gjorde endel sprell med lærerne på ungdomskolen:-) Men det var harmløst tydeligvis siden ingen ble utvist.. Bl.a kledde vi opp skjelettet med caps, dongerijakke,anatomipenisen og en sneip i munnen (noen "tøffe" gutter i klassen som røykte), og skrev på tavlen; "my name is Kåre, and Im so horney) Læreren holdt på å knekke sammen av latter.. Likedan var det noen av de store, sterke, tøffe gutta som lempet minibilen til en lærer inn i fotballmålet..... Husker ikke hvordan det rente av seg, men tviler på de ble utvist... Lærerne hadde det og morsomt på vår bekostning...engang vi satt ute i langfriminuttet fikk vi brått en vannballong over oss, som læreren kastet ut fra lærerrommet i 2etg.... Dette var på 90-tallet, og en relativt liten ungdomskole. Mulig tidene har forandret seg, og skoleforholdene er blitt mere strikte og a4..... 1
Gjest rektum har ordet Skrevet 21. februar 2011 #17 Skrevet 21. februar 2011 At TS godtar slik oppførsel fra en lærer er bekymringsverdig, hva med å ta dette (hersketekn. sinne/ banning) opp med rektor?
kaprifolen Skrevet 21. februar 2011 #18 Skrevet 21. februar 2011 Enig med at dette var kreativt, og morsomt! Fordi det hadde det grunnlaget det hadde! En lærer skal ikke banne i timen!:fy: Men lurer også på om læreren får gjensidig respekt i sitt frhold med elevene til vanlig? 2
Carpaccio Skrevet 21. februar 2011 #19 Skrevet 21. februar 2011 Strålende av disse gutta Og helt tragisk at denne læreren ikke eier selvironi nok til å ta det for det det var... 4
skruf Skrevet 21. februar 2011 #20 Skrevet 21. februar 2011 Har ikke hatt denne problemstillingen selv, men går det ikke an å klage på utvisninga? Hvis dere ikke når frem til rektor, så må det være mulig å sende en klage høyere opp i systemet? Dessuten ville jeg tatt opp lærerens språkbruk...har selv et barn på ungdomsskolen, og jeg synes det er uhørt at en lærer skal ty til så mye bannskap... Lærerne skal gå foran med et godt eksempel, noe en ikke akkurat kan si at denne læreren gjør..... Var vel oppe i media for noen år tilbake en rektor som var veldig omdiskutert da han innførte regler for banning. Tror det var noe med at hvis eleven bannet mere enn tre ganger på en dag så ble de utvist resten av skoledagen..... Uansett, utrolig bra påfunnet av podene:-) Virkelig kreativt:-) 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå