Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kunne sikkert lagt denne under "hus og hjem" eller "barn og familie" også, men det ble nå her :)

Er det noen her som har kjøp sprinkelseng fra IKEA? Er dere fornøyd? Så på de i helgen, men syns alle var så lave..

(Nå skal det sies at jeg er førstegangs og ikke har så god peiling på høyde på sprinkelsenger altså ;) Men tenkte at når han begynner og stå i sengen kan han vel klare og klatre over..)

Skrevet

Du kan jo sette bunnen på to forskjellige høyder. ;)

Vi har Hensvik, er foreløpig veldig fornøyd.

Gjest pysepusen
Skrevet

Vi har Leksvik og er kjempefornøyd! Han kommer nok ikke over kanten på en stund, nei! Det jeg liker med senga er at den er veldig stødig. Det var ikke de sengene jeg så på Barnas hus! Eller, jeg kunne kjøpt noen senger på IKEA til prisen på en tilsvarende seng! Så det blir IKEA til nestemann også :-)

Skrevet

Du kan jo sette bunnen på to forskjellige høyder. ;)

Vi har Hensvik, er foreløpig veldig fornøyd.

What? ;):fnise:

Men veldig fint og høre at dere er fornøyd, de kostet jo en del mindre enn andre senger jeg har sett på lissom, men syns også at de virket litt lavere og lurte på om det var et problem

Skrevet

Lave? Og jeg kan nesten ikke skjønne at det går an å ha dypere sprinkelsenger enn de som finnes på Ikea-sengene! Må jo bøye meg så dypt over gitteret for å legge henne nedi at jeg nesten må slippe henne 1-2 cm over madrassen Vi har også Hensvik. Og jeg har laaaange armer, altså... :)

Vi bruker det laveste nivået nå, og tenker at vi tar ned den ene siden og bruker det øverste nivået når hun skal begynne å gå inn og ut av senga selv.

Skrevet

Vi har Somnat, og er fornøyd med den.

Mulig jeg er gnien, men jeg orker ikke å betale 2-3 ganger så mye for en barneseng som blir brukt i kort tid. Da legger jeg heller penger i å få en skikkelig madrass :)

Skrevet

Vi har kjøpt Gulliver. Den er mye stødigere enn de enkle de har på Barnas Hus. Det fins jo senger som koster 3-4 ganger (eller mer) så mye som sprinkelsengene de har på Ikes (stokke sleepi bla) men personlig syns jeg ikke det er verdt å bruke så mye penger på en sprinkelseng.

Skrevet

Vi har også Hensvik.

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/70116002

Fordelen med denne var at vi kunne ta av hele den ene siden, for så å sette sengen inntil vår egen seng (har skrudd sprinkelsenga fast i vår seng for å unngå at det skal oppstå glipper mellom sengene, og at bunnen skal være stabil på øverste nivå). Sprinkelsenga passet for øvrig perfekt høydemessig på det øverste nivået - madrassen i sprinkelsenga går akkurat like høyt som madrassen i vår seng.

Foreløpig er vi veldig fornøyd med denne løsninga, og senga for øvrig. Jeg kan ikke se at andre, dyrere senger skal være så mye bedre enn denne at det vil være verdt de ekstra pengene.

Skrevet

Vi har gjort det sånn vi også, og jeg er veldig fornøyd. Ønsket meg Bedside Crib, men vår egen løsning vil jo kunne brukes veldig mye lenger. :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...