Fashiondiva Skrevet 21. februar 2011 #1 Skrevet 21. februar 2011 Hva er dine argumenter for og imot film i skolen?
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2011 #2 Skrevet 21. februar 2011 Barna lærer engelsk mye lettere og får en god førståelse av språk generelt.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2011 #3 Skrevet 21. februar 2011 Ungdom driver å filmer hverandre når de er i dusjen. Nei til filming på skolen.
Fashiondiva Skrevet 21. februar 2011 Forfatter #4 Skrevet 21. februar 2011 (endret) Ungdom driver å filmer hverandre når de er i dusjen. Nei til filming på skolen. Det er snakk om film som læring. Eksempler å se krigsfilmer i historietimene. Hvor godt lærer eleven av det? Endret 21. februar 2011 av Fashiondiva
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2011 #5 Skrevet 21. februar 2011 Elever som er skolelei får mer motivasjon av film.
Kråkesaks Skrevet 21. februar 2011 #6 Skrevet 21. februar 2011 film er da en flott måte å lære på, i hvert fall hvis man bruker filmen som en del av annet undervisningsopplegg. Å bare se en film uten engang å snakke om den er kanskje ikke det mest pedagogiske.
barnehagetanten Skrevet 21. februar 2011 #7 Skrevet 21. februar 2011 Så lenge det er film med et visst innhold som har noe å gjøre med læreplanen på en eller annen måte er jeg positiv.
kamela Skrevet 21. februar 2011 #8 Skrevet 21. februar 2011 Hvis elevene får oppgaver de må besvare knyttet til filmen må det være like bra som mye annet!
Gjesten Skrevet 21. februar 2011 #9 Skrevet 21. februar 2011 Hvis filmen er en dokumentar eller i alle fall historisk relativt korrekt tror jeg det er en flott måte å lære på. Elevene er gjerne mer motivert til å se film enn til å lese, og jeg tror de husker bedre da også.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2011 #10 Skrevet 21. februar 2011 Da jeg gikk på videregående så vi en del film i spesielt Historie-timene, og det var veldig mange glade i. Selv sliter jeg litt med slike filmer, rett og slett fordi jeg blir så ufattelig ukonsentrert og trøtt, uten at jeg aner hvorfor... Det høres ut som at jeg bare er lat altså, men det virker som om en mekanisme i meg kutter ut når det blir satt på film i skolesammenheng. (Og læreren var klar over det, og aksepterte at jeg ikke klarte følge med, gode karakterer hadde jeg uansett.) Film i skolen er altså, som det meste annet, ideelt for noen men ikke for andre.
Rights Skrevet 22. februar 2011 #11 Skrevet 22. februar 2011 Selvsagt er jeg for at elever skal få se film i skolen. Det gjelder både hjernedøde filmer og dokumentarer/lærerike filmer. Av erfaring vet jeg at elever lærer av en god lærerik film / dokumentar. Ikke alle, men en del.. (Men det gjelder jo om en sitter i klasserommet og blir undervist også.. ikke alle som får med seg alt). Er filmen ikke lærerik (altså en vanlig spillefilm), så har de bare godt av et lite avbrekk fra den standard kjedlige skolegangen også. Ja til film på skolen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå