AnonymBruker Skrevet 21. februar 2011 #1 Skrevet 21. februar 2011 Vi er blitt tv-slaver i vinter... jeg lurer på hva andre familier gjør, når middag og lekser er gjort? Er dere sammen med barna eler er de for seg selv på rommet? Leker de mest med venner eller gjør dere mye sammen om kveldene, spiller spill etc? Vi merker at hverdagene ble lettere når barna kom opp på mellomtrinnet, de er mer selvgående og tar seg selv til fritidsaktiviteter og liknende. Mellom middag og leggetid har det en tendens tl å bli mye TV Er dere mye sammen med barna deres i hverdagene? I så fall, hva gjør dere sammen?
Issem Skrevet 21. februar 2011 #2 Skrevet 21. februar 2011 (endret) min datter er bare fire men etterhvert som hun blir eldre kommer jeg til å oppfordre henne til å begynne med aktiviterer på fritiden som teater, turn eller noe annet hun selv har lyst til. i mellomtiden pleier vi å spille spill (brettspill, pc/videospill osv), dra på ake/skiturer, lekeplassen og småting som det. da pleier vi å invitere med oss naboungene i samme slengen. det pleier de å synes er artig. Endret 21. februar 2011 av Issem
kamela Skrevet 21. februar 2011 #3 Skrevet 21. februar 2011 Aktiviteter med voksne har ikke vært interessant på mange år, minstemann er straks 16. Hender at det blir en kinotur av og til, ellers lite.
Gjest Annaires Skrevet 21. februar 2011 #4 Skrevet 21. februar 2011 Her er frøkna bare to år, men svarer alikevel Etter middag spiller vi spill, tegner, ordner med modelleire, leser bøker, synger og danser, ser på film, ellers så leker snuppemor for seg selv på rommet sitt..
Furstina Skrevet 21. februar 2011 #5 Skrevet 21. februar 2011 Ibland blir det TV men flera gånger i veckan är det träning för barn eller vuxna. Barnen följer ofta med och leker på i träningslokalen med andra barn som väntar efter sin träning, eller på föräldrar som tränar. (nb det är inte ett gym). Så är det utelek, läxor för storebror och då vill lillasyster också skriva bokstäver. Det är fotboll ute (och ibland inne), akebrett, läsa bok, laga mat tillsammans eller leka med en kompis. I lördags blev det ingen TV alls och det är ganska befriande. Vi lyssnade på musik via TVn, såg på bilder, barnen lekte med varandra och med kompisar, vi städade tillsammans och sen var det simskola, middag och lek... så var det sängdags helt plötsligt.
Gjest tollo Skrevet 21. februar 2011 #6 Skrevet 21. februar 2011 Bra tråd! Håper mange kan skrive inn og faktisk gi litt tips til oss andre. Som TS sier blir det litt mye tv, pc osv hver for oss nå på kalde dager. Har en på 8 og en på 2 og frem til middag ser de gjerne tv eller lignende. Etter middag må jeg ta litt tak i å aktivisere de litt. Leser litt gjerne. Skulle ønske vi var flinkere til å finne en aktivitet i hverdagen som alle fire kunne være med på og som ikke krevde allverdens planlegging og "opprydding", dette fordi den minste legger seg rundt kl 19. Noen tips?
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2011 #7 Skrevet 21. februar 2011 Vi har nettopp kjøpt oss nintendo wii. Vi spiller wii sport, mario party, mario kart ol. Ellers har vi brettspill. Men i 4 av 7 dager er det nok litt slik at vi alle gjør ting på hver vår kant.
Gjest Gjest Skrevet 21. februar 2011 #8 Skrevet 21. februar 2011 Mine barn er små ennå, men jeg kan huske egen oppvekst … Selv satt jeg med nesa i en bok stort sett hele tida, men ellers var ettermiddagene tid for felles oppgaver i hus/fjøs. Eventuelt tok vi en tur ut sammen, f.eks. for å gå på skøyter eller ake. Venner blir jo vanligvis stadig viktigere for barn/ungdom etter hvert som de blir eldre, så vær glad så lenge de vil finne på noe sammen med deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå