Cæm Skrevet 23. februar 2011 #21 Skrevet 23. februar 2011 og glansvask hjelper nada, ingenting, zero! den innholder ikke amoniakk, så den trenger ikke igjennom skjellaget i håret. evt så kan det funke å bruke EN KALD lys farge ( permanent farge!) ,som innholder lillatoner. Hvor i all videste verden har du dette fra? Glansvask er veldig vanlig å bruke for å nøytralisere. Men vær så snill å gjør det til frisøren. Det er faktisk en veldig vanskelig jobb. Man må vite hvor sterk lilla farge er i forhold til gul farge (kvantitetskontrast), og du må vite hvor mye og hvor lenge fargen skal sitte i. Gjør du det hjemme kan du fort ende opp med lilla eller gråaktig hårfarge, og det blir vel ikke så fint ; -)
frisørmester :) Skrevet 23. februar 2011 #22 Skrevet 23. februar 2011 Tusen takk for svar, supert at du tar deg tid å svare meg! Men jeg har fremdeles spørsmål jeg Kan du anbefale en lillasjampo til meg som er skikkelig mørk? Gjerne fra en nettside som jeg kan bestille Nr på glansvasken er 8/81, og jeg satt med den i to timer. Frisøren sa jeg kunne sove med den om natta om jeg ville. Sist jeg var blond brukte jeg Wella nr.6 for å friske opp fargen, Hva er forskjellen på disse nummerene egentlig? Hvorfor ga hun meg 8/81 og ikke en annen? Jeg tror jeg tar sjansen på hjemmefarging. Det er såpass orange håret mitt at jeg tviler på at det klarer å bli så blondt at det blir lillafarge i. Selges det minicolor på frisørsalonger? Jeg liker Loreal sin, (den grå flaska) og faktisk Redken for men.. (!!) den er veldig god, og lukter ikke mann, så den kan du og helt fint bruke Aner ikke hvor de finnes på nett.. 8/81 består av blått og litt ask.. blått tar best på orange hår., så d var nok derfor du fikk den Jeg ville ikke ha sovet med den, men det er fordi jeg ikke vet hvordan du ser ut Men siden det høres ut som du er relativt orange, gå gjerne me den leeenge Ja, minicolor selges i salonger, men ikke lyse kalde farger Det er fordi de fort slår ut i oe annet, og kunder med lilla hår er ikke noe vi ønsker De fleste (type 98%) av blond farger blandes til i salong.
Frisørioslo Skrevet 1. mars 2011 #23 Skrevet 1. mars 2011 Jeg holder på å farge håret mitt blondt igjen. Har vært brunette et års tid. Nå etter en gangs "blondering" med striper er det bare gult og ekkelt. Økonomien min er også veldig stram for tiden, og jeg lurer på om det er noe jeg kan gjøre selv for å få bort litt av det gule? Jeg har allerede lillasjampo. Lurer på om jeg kan kjøpe silver glansvask? Eventuelt farge håret med en lysblond farge? Har ikke lyst til å spørre frisøren min da hun er TOTALT imot at kunder gjør noe med håret hjemme. Blir veldig takknemmelig for svar .. Hei. Jeg kan prøve å gi deg en forklaring for hvorfor håret blir kobber/gult også kan jeg forklare hva man kan gjøre med det. Når håret blir enten gult eller orange, så skyldes dette hårets underlagsfarge. En naturlig hårfarge mellom 6 og 7(mellomblondt og blondt) inneholder mye kobberpigmeter. 8 og 9(lysblondt og ekstra lysblondt) inneholder gult. Når håret farges lysere fra f.eks. naturlig tonehøyde 7, så inneholder det mye kobber. For at fargen skal bli kald og fin og evt skal forbli kald, så er man nødt til å fjerne disse kobber og gule pigmentene, før man tar en glansvask. Dersom man bare tar en glansvask, så vil underlagsfargen fortsatt skinne gjennom. Hva gjør man med det? 1. Fjern underlagsfargen/refleks. Avfarging er det beste, siden du har kunstig farge i håret. 2. Innfarging med klassisk farge 8(lysblond) Håper det hjelper:)
Frisørioslo Skrevet 1. mars 2011 #24 Skrevet 1. mars 2011 [quote name=frisørmester ' timestamp='1298397909' post='8927813] Blå nøytraliserer orange. Og rødt nøytraliserer grønt. Og om du syns at det er mer rødt enn blått i feks en sølvsjampo, fåreslår jeg at du kjøper en og ser på fargen. Men hey, hver sin mening. Det er bare det at du nå tar feil
frisørmester :) Skrevet 1. mars 2011 #25 Skrevet 1. mars 2011 (endret) I frisørtermer, så vil jeg si at blått, rødt og grønt ikke er farger, men heller reflekser. Disse refleksene kan "nøytralisere" hverandre, men kun i en retning, fra gult til grønt i denne rekefølgen og kan ikke "nøytralisere i motsatt retning-> gult>orange>rødt>fiolett>blått>grønt. Så rødt kan ikke nøytralisere grønt. Såkalt blåshampo er stort sett fiolett og fiolett er en blanding av blått og rødt:) Håper det forklarer ting litt bedre:) Hehe.. Ånei? Så om du har en for rød farge, kan du ikke ha grønn i? Lurer veldig på hvilke farger du jobber med, og hvor du jobber. Endret 1. mars 2011 av frisørmester :) 1
Frisørioslo Skrevet 2. mars 2011 #26 Skrevet 2. mars 2011 [quote name=frisørmester ' timestamp='1299021769' post='8953640] Hehe.. Ånei? Så om du har en for rød farge, kan du ikke ha grønn i? Lurer veldig på hvilke farger du jobber med, og hvor du jobber.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2011 #27 Skrevet 2. mars 2011 Den ser jeg frisørioslo. Har aldri fått en grønn hårfarge i håret for å nøytralisere rødt. Ei finnes det grønn sjampo på lik linje som lilla sjampo. Må vel ligge noe i det.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2011 #28 Skrevet 2. mars 2011 her ser man at en frisør må rette på en annen som kaller seg frisør, det sier litt
frisørmester :) Skrevet 2. mars 2011 #30 Skrevet 2. mars 2011 Hei Frisørmester. For all del, så kan man nøytralisere rødt med grønt, men i følge det du skrev og jeg siterer: .... "Blå nøytraliserer orange. Og rødt nøytraliserer grønt", så kan ikke rødt nøytralisere grønt. Fargenøytralisering av reflekser går kun en vei-> fra gult til grønt. Man kan faktisk tegne en fargestjerne der alle rekleksene er representert og se komplimentære farger ovenfor hverandre og man kan tegne en pil som går fra gult til grønt for vise retningen. Så om man har ett for rødt hår så anbefaler du...? Avfarging? Kan du og da forklare hvorfor "det bare går en vei?" Merkelige greier, ha nøytralisert rødt med grønt mange ganger jeg 2
Frisørioslo Skrevet 2. mars 2011 #31 Skrevet 2. mars 2011 [quote name=frisørmester ' timestamp='1299090662' post='8956392] Så om man har ett for rødt hår så anbefaler du...? Avfarging? Kan du og da forklare hvorfor "det bare går en vei?" Merkelige greier, ha nøytralisert rødt med grønt mange ganger jeg
Antlers Skrevet 2. mars 2011 #32 Skrevet 2. mars 2011 Man kan fint nøytralisere grønnskjær med rødt... Det har jeg selv gjort. Vet ikke hva Frisørioslo snakker om, men vi andre diskuterer skjær og nyanser, ikke klovnefarger fra manic panic....
frisørmester :) Skrevet 2. mars 2011 #33 Skrevet 2. mars 2011 Det går an å dempe rødskjær med grønt, men ikke motsatt. Jeg leste bare litt tidligere i denne tråden at du mente at man kunne nøytralisere grønt med rødt, men kanskje du mente å si motsatt, at man kan dempe rødt med grønt og det går an:) Reflekser bygger seg "tyngere" fra gult og helt til blått og grønt. Pigmenteringen er f.eks lettere på gult enn det er for orange også videre i sirkelen. Dersom man f.eks har et hår som er for irriserende/fiolett, så kan man ikke dempe det med gult, selvom gult er den komplimentære fargen til fiolett, pga at fiolett er mye tyngere pigmentert enn gult. Håper det forklarer retning for nøytralisering i fargesirkelen:) Prøver og spørre deg igjen: Når du har ett hår med for mye rødskjær.. så gjør du hva? Hvordan pigmentering fungerer vet jeg, så det trenger du ikke og forklare Men om jeg får lilla i mitt hår pga glansvask feks, kan jeg jo lett dempe det med en gylden en, selv om lilla har sterkere pigmentering.. 1
Frisørioslo Skrevet 2. mars 2011 #34 Skrevet 2. mars 2011 [quote name=frisørmester ' timestamp='1299104335' post='8957523] Prøver og spørre deg igjen: Når du har ett hår med for mye rødskjær.. så gjør du hva? Hvordan pigmentering fungerer vet jeg, så det trenger du ikke og forklare Men om jeg får lilla i mitt hår pga glansvask feks, kan jeg jo lett dempe det med en gylden en, selv om lilla har sterkere pigmentering..
frisørmester :) Skrevet 2. mars 2011 #35 Skrevet 2. mars 2011 For mye rødt, så demper man med grønt. Men for mye matt/irriserende/ask, så ville jeg heller vasket det med avfarging blandet ut i vann. Det tar ikke mange sekunder til de blå pigmentene forsvinner med litt avfarging:) Men du KAN likevel dempe en mørk farge (les 5 er eller 4 er) med en grønn farge. den behøver ikke være ask vet du! Men ja, om håret er grønt av feks klor, er en blondorvask bedre. Regner med det er det du henviser til som "avfarging"? ISÅFALL er vi enige!
Frisørioslo Skrevet 2. mars 2011 #36 Skrevet 2. mars 2011 [quote name=frisørmester ' timestamp='1299106300' post='8957659] Men du KAN likevel dempe en mørk farge (les 5 er eller 4 er) med en grønn farge. den behøver ikke være ask vet du! Men ja, om håret er grønt av feks klor, er en blondorvask bedre. Regner med det er det du henviser til som "avfarging"? ISÅFALL er vi enige!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå