Tøysetulla Skrevet 21. februar 2011 #1 Skrevet 21. februar 2011 Jenta mi på 4 år vil ikke i barnehagen.. Ho griner om kvelden, griner om morgenen.. Grunnen er at ho vil ikke ut.. Det er kaldt og det har vært mye dårlig vær, men ho er i naturgruppe og da går de ut så og si uansett vær.. De har et eget eget turområde med lavvo som de bruker mye.. Ho har godt med ull under en god dress, så ho klager ikke på at ho fryser.. Ho liker bare heller å være å være inne og tegne, perle osv... Vet ikke hva jeg skal gjøre... Er så slitsomt når det er grining og hyling hver dag pga av at ho ikke vil gå.. Jeg er så lei av det.. Noen som har vært i lignende situasjon, og kan komme med noen tips?
Gjest navnelapp Skrevet 21. februar 2011 #2 Skrevet 21. februar 2011 Ho er tydelegvis i feil gruppe, kan du ikkje søke henne over i ei anna gruppe som driv meir med innandørsaktivitetar?
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2011 #3 Skrevet 21. februar 2011 Ho er tydelegvis i feil gruppe, kan du ikkje søke henne over i ei anna gruppe som driv meir med innandørsaktivitetar? Jo, hadde det bare vært så enkelt.. Det er en liten barnehage med tre grupper.. 0-3 år, mellomgruppe 2-3 år også er det naturgruppen fra 3-6 år... Ho var på mellomgruppen lenger enn ho egentlig skulle, men nå er ho såpass mye eldre enn de så da blir det ikke riktig å fortsette i den gruppen heller.. Lillebroren går i mellomgruppen, hjelper jo ikke så mye det når ho må ut og han kan være igjen i barnehagen... Vurderer faktisk å søke på ny barnehage til høsten, men er veldig godt fornøyd med personalet.. Syntes de er veldig flinke og jeg hører stadig om andre som ikke er fornøyd med deres barnehager så jeg vil jo helst ikke bytte hvis det kan ordnes.. Sa ifra til personalet onsdag sist uke, fredag hadde de personalmøte hvor de tok dette opp så de tar det virkelig alvorlig og vil forsøke å hjelpe så godt de kan!
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2011 #4 Skrevet 21. februar 2011 Jenta mi på 4 år vil ikke i barnehagen.. Ho griner om kvelden, griner om morgenen.. Grunnen er at ho vil ikke ut.. Det er kaldt og det har vært mye dårlig vær, men ho er i naturgruppe og da går de ut så og si uansett vær.. De har et eget eget turområde med lavvo som de bruker mye.. Ho har godt med ull under en god dress, så ho klager ikke på at ho fryser.. Ho liker bare heller å være å være inne og tegne, perle osv... Vet ikke hva jeg skal gjøre... Er så slitsomt når det er grining og hyling hver dag pga av at ho ikke vil gå.. Jeg er så lei av det.. Noen som har vært i lignende situasjon, og kan komme med noen tips? Ja, jeg har vært i lignende situasjon, men da var det samme aldersgruppe i bhg sånn at vi hadde mulighet til å flytte henne inn igjen. Sånn jeg ser det er din eneste mulighet å bytte bhg for henne. Naturbarnehage er et fantastisk tilbud, men nå er det engang slik at det ikke passer for alle.
blå Skrevet 22. februar 2011 #5 Skrevet 22. februar 2011 Jeg føler med henne. Å være i en sånn naturgruppe passer ikke alle. Faktisk er det ganske mange som liker å være inne istedenfor ute. Men så er det jo sånn da at her i Norge er det så mye bedre å spikke seljefløyter enn å perle eller å spise lunsjen sin i en lavvo istedenfor rundt et bord inne. Svigerinna mi er en sånn type og tilter helt om ikke jentungen har vært ute en dag. Mens jentungen har kost seg inne med dukker, perler og tegnesaker. Beklager, ikke mange gode råd her. Jeg ble selv tvunget til å være i en sånn naturbarnehage og likte det ikke. Jeg hadde bytta barnehage, eller snakka litt med barnehagen om det var noe å gjøre i forhold til dette. 1
Galadr1el Skrevet 22. februar 2011 #6 Skrevet 22. februar 2011 I barnehagen jeg jobber i er det en fin blanding av inne og ute. På vinteren er vi inne fra morgenen av til etter lunch. Ca 1130 går vi ut, 1400 er det inn en tur for å spise litt, og så ut igjen ca 1445 og er da ute til barnehagen stenger kl.1645. Noen ganger hender det at vi går inn til ettermiddagsmåltidet og er inne resten av dagen, men det er på barnas premisser. Er det veldigveldg kaldt eller alle barna er våte, så må vi inn. Avdelingene er på tur én gang i uken og da er vi ute fra morgenen av. Ellers er vi bare ute hele dagen på vår/sommer/tidlig høst. :)Da tar vi med tegnesaker, puslespill, spill o.l. ut! Vi får masse skryt av foreldrene for at vi er mye ute og likevel har vi masse tid til inneaktiviteter. :-)
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2011 #7 Skrevet 22. februar 2011 Forstår henne godt. Ville aldri hatt ungen min i naturbarnehage som skal ut i "all slags vær". Ugh, er godt med en kort tur ut i kulda ja, men å være ute hele dagen ? Nei takk. Man føler kulda uansett om man er godt påkledd eller ei. Selv merker jeg at kulda drar energi ut av meg. Barn kan nok føle det på samme måte. Man kjenner kulda i ansiktet, og når man puster, og man har bare lyst å komme seg inn fortere enn svint...
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2011 #8 Skrevet 22. februar 2011 Tenk kor j*evli å våkne om morgenen, man ser ut og vet hvor kaldt det er, eller man hører regne piske på ruten. Og så vet man at man må være ute hele dagen. Fristende å stå opp? Nei var det jeg tenkte.... Barn føler det likt. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå